A gyerekek ’jóságról’ alkotott nézeteit kutatta a Cartoon Network globálisan
A Cartoon Network nemcsak Magyarországon, hanem a világ számos más országban is sokadjára indítja el bántalmazás elleni kampányát, amelynek jelszava: „Aki ver, az nem haver”. A népszerű gyerekcsatorna az ötödik év alkalmából globális kutatást végzett a gyerekek körében, amiből kiderült, mit gondolnak a gyerekek jótettnek, mit és hogyan tesznek azért, hogy másoknak jobb legyen.
Az Európában, a Közel-Keleten és Afrikában élő 6–12 évesek körében elvégzett felmérés alapján a gyerekek valamivel több mint fele szeretné, ha kedvesnek gondolnák a többiek. Ehhez képest óriási arányuk, 92 százalékuk saját bevallása szerint mindennap véghezvisz legalább egy jócselekedetet.
Kétharmaduk játszik a társaival, 59 százalékuk pedig megosztja a kedvenc csemegéjét másokkal. Szinte holtversenyben jön egymás után a következő három válasz: a lurkók fele leggyakrabban játszani invitál valakit vagy áthívja magához egy társát; megölel valakit; illetve segít valakinek, aki megsebesült.
A jótettek helyszínéül az esetek kétharmadában az iskola szolgál, majd az otthon következik hatvan százalékkal. A gyerekek legtöbbször a szüleikkel tesznek jót (68 százalék), utánuk jönnek a barátok 58 százalékkal. A 6–12 évesek öthadotát a szüleik inspirálják arra, hogy jót tegyenek másokkal, míg egyharmadukat a nagyszüleik, ötödüket a testvéreik, a barátaik vagy a tanáraik. A szülők nemcsak példamutatásban elsők, hanem mint példaképek is. A gyerkőcök 88 százalékánál ők a kedvesség megtestesítői.
Abban jobban megoszlott a gyerekek véleménye, hogy mit gondolnak a legkedvesebb cselekedetnek. Minden nyolcadik válaszoló az ölelést mondta, ezt követi egy hangyányit lemaradva a sebesülteknek való segítségnyújtás. Minden kilencedik megkérdeztett szerint a legnemesebb tett az, ha olyasvalakivel töltünk együtt időt, aki nincs jól, egyedül érzi magát. A gyerekek tíz százaléka azt válaszolta, a legnemesebb cselekedet, ha beszélgetünk valakivel, aki magányos.
Jó tett helyébe jót várj, avagy a kedvesség kedvességet szül! Fontos tanulság, hogy a gyerekek fele akkor érzi, hogy jót kell tennie, ha valaki kedves vele. A szülők szerepe az ösztönzésben is nagy: sokan úgy válaszoltak, hogy akkor kedvesek, ha a szüleiktől is ezt látják (42 százalék) vagy a szüleik erre bátorítják (37 százalék).
A kutatás négyezer résztvevővel készült. A válaszok az országokat összehasonlítva hasonlóan alakultak.
Kapcsolódó cikkek
- A Fujitsu kutatása szerint a munkaerő átalakítása az üzleti siker kulcsa
- Hódít az agilis módszertan az IT után az üzleti területeken is
- Kutatás mutatja be a televízió társadalmunkra gyakorolt pozitív hatásait
- Árukereső.hu – GKI: idén közel 50 ezer forintot szánunk karácsonyi ajándékokra
- Ötödször indítja el ’Aki ver, az nem haver’ c. kampányát a Cartoon Network
- Nem igaz, hogy függők vagyunk a közösségi médiától
- Több év végi jutalommal terveznek idén a cégek, mint tavaly
- A Samsung európai felmérése rámutat a telefontöltés társadalmi szerepének átalakulására
- A mobiltelefonok az érzelmi biztonságunkban is fontos szerepet játszanak
- A technológiai innovációk bevezetésében élen járó vállalatok megduplázhatják bevételeiket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.