Egy kézben a MOM Park teljes energetikai rendszerének üzemeltetése
Az E.ON üzemelteti januártól a MOM Park komplex energetikai rendszerét. Az új megállapodásnak köszönhetően a bevásárló- és irodaközpont egy kézből kapja az áramot, a fűtést és a hűtést, de az épületegyüttes energetikai rendszerének üzemeltetését és karbantartását is az energiacég látja el. Az E.ON úgynevezett integrált energetikai megoldásának része, hogy a meglévő infrastruktúrát teljesen átvizsgálják és szükség esetén úgy alakítják át, hogy abban hangsúlyosan jelenjenek meg a fenntarthatósági szempontok.
Az E.ON és a MOM Park tulajdonosa, az OTP Ingatlanbefektetési Alap között létrejött szerződés 2020. január 1-től lépett életbe egy éves időtartamra. Ennek keretében az energiavállalat a szolgáltatáshoz szükséges földgáz mellett hűtést, fűtést és villamosenergia-ellátást is biztosít, és az üzemeltetési feladatokat is ellátja. A megállapodás különlegessége, hogy a bevásárló- és irodaközpont energiaellátása egy kézből valósul meg egy konzorciumi megállapodás keretében, az E.ON partnere az EMEF Első Magyar Energetikai Fejlesztő és Szolgáltató Kft. A megbízást a konzorcium az OTP Ingatlanbefektetési Alap tenderén nyerte el.
„Büszkék vagyunk rá, hogy Budapest egyik legimpozánsabb bevásárló- és irodaközpontja a mi energetikai megoldásainkat választotta. Az E.ON az épületegyüttes jelenlegi adottságainak és rendszereinek alapos feltérképezése alapján integrált koncepciót szab a MOM Parkra. Egyszerűsítünk a korábbi gyakorlaton, ezáltal hatékonyabb működést biztosítunk” – nyilatkozta Jamniczky Zsolt, az E.ON Hungária Zrt. Igazgatóságának tagja.
Az E.ON vállalta, hogy tervet készít az energiaközpont korszerűsítési stratégiájára is, illetve felújítja az épületegyüttesben található gázmotort.
„Az E.ON stratégiai szemlélete és integrált energetikai megoldásai garanciát jelentenek számunkra, hogy a következő egy évben nem csak zökkenőmentes üzemeltetésre, de környezettudatos fejlesztési megoldásokra is számíthatunk. Az energiaközpont folyamatos korszerűsítése, az újító megoldások a költséghatékonyságot és a fenntarthatóságot egyaránt biztosítják majd. Ezek az értékek az OTP Ingatlanbefektetési Alap gazdálkodási stratégiájának alapvető célkitűzései” – hangsúlyozta Dr. Tóth Nándor, az OTP Ingatlan Befektetési Alapkezelő Zrt. vezérigazgatója.
A mintegy 29 ezer négyzetméteres bevásárlóközpontban, illetve a hozzá tartozó 17 ezer négyzetméteres irodaházban a korszerű és hatékony energetikai rendszer üzemeltetéséhez – távfelügyelet mellett - mindössze két emberre lesz szükség a jövőben.
Kapcsolódó cikkek
- A Csillagok háborújának Halálcsillaga megoldaná az emberiség energiaigényét egy időre
- Jó ütemben halad az Audi Hungaria napelemparkjának telepítése
- Naperőműben termelt áramból fűtik hátrányos helyzetű, gyermekes családok házait Tiszabőn
- Az óraátállításon túl: így is spórolhatunk az energiával
- Magyar művész nyerte a Berlini Fényfesztivál fődíját
- Ausztria történetének eddigi legnagyobb hálózatbővítésében vesz részt az ABB
- Díjat nyert az E.ON EnergiaKaland programja
- Immár ötödik éve hirdeti meg az ABB egyetemi női mentorprogramját
- Új elektromos töltőpontokat adott át Szolnokon az E.ON
- Fintech megoldások a villamosenergia-kereskedelemben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.