Az autóipari vállalatok autonóm mobil robotokkal optimalizálják belső logisztikájukat
Ezekben az embert próbáló időkben, amikor a gyártóknak gazdasági kihívásokkal kell szembenézniük, különösen nehéz helyzetben vannak az autóipari vállalatok. Annak ellenére, hogy ez az ágazat alkalmazza a legátfogóbb módon az automatizációs technológiát a lean gyártás, a hatékonyság, és a versenyképesség megőrzése érdekében, bőven van még lehetőség további optimalizálásra és újításokra.
Más iparágakhoz hasonlóan az autóiparban működő vállalatoknak a jelenlegi nehézségek mellett komoly globális konkurenciával is versenyezniük kell. Az OEM gyártók kiszállítási időkre, magas minőségre és költséghatékonyságra irányuló kívánalmai folyamatos nyomás alá helyezik az autóipari beszállítókat. Az adott időben, megfelelő minőségű és mennyiségű áru szállítása rendkívül összetett feladat, ami maximális pontosságot és rugalmasságot követel meg.
A belső logisztika a termelési folyamat szerves részét képezi, ezért is játszik a vállalati stratégiákban fontos szerepet az anyagmozgatás optimalizálása.
Előre tör a mobil robotok új generációja
Noha a robotok már mintegy 60 éve jelen vannak az autóiparban, az autonóm mobil robotok (AMR-ek) alkalmazása még viszonylag újnak számít.
Az együttműködő, autonóm mobil robotok biztonságos és rugalmas alternatívát kínálnak a hagyományos önvezető járművekre és a mechanikus szállítási módszerekre, például különböző típusú szállítószalagokra egyaránt. Önálló tájékozódásuknak köszönhetően az AMR-ek dinamikus környezetben, az emberekkel szoros együttműködésben is képesek dolgozni. Telepítésükkel a vállalatok csökkenthetik a belső szállítási folyamatok során keletkező feltorlódásokat, valamint alkalmazottakat is átcsoportosíthatnak értékesebb feladatok elvégzésére. Mindez cserébe fokozott rugalmasságot és magasabb termelékenységet eredményez, miközben csökken a belső logisztikához szükséges idő és költségek mennyisége.
A mobil robotok számos megterhelő, és emberek számára potenciálisan veszélyes szállítási feladatot át tudnak venni. A MiR robotok akár egy tonnányi szállítmányt is képesek mozgatni. A robotokra árut, hulladékot, vagy egyéb anyagokat lehet pakolni, a különböző fedélzeti modulok és kiegészítők pedig lehetővé teszik számukra, hogy közvetlenül és önállóan vegyenek fel, illetve rakjanak le szállítószalagra helyezett tárgyakat, így a folyamat során az alkalmazottaknak nem kell súlyokat emelgetniük. Továbbá, az autonóm mobil robotok olyan piszkos, vagy zajos környezetekben is mozoghatnak, ahol az emberi jelenlét nem ajánlott, emellett pedig tisztatér tanúsítvánnyal is rendelkeznek.
Számos autóipari vállalat alkalmaz már sikeresen MiR (Mobile Industrial Robots) AMR-eket, többek közt a Ford, a Visteon, vagy a Stera. Sőt, az AMR-ek belső logisztikai folyamatokba való integrációja kapcsán (a közeljövőben) az autóipari vállalatok a legoptimistábbak. A Mobile Industrial Robots legfrissebb kutatása szerint a szegmens válaszadóinak 88%-a következő két éven belül tervez autonóm mobil robotot telepíteni.*
Önálló tájékozódás komplex környezetben
A FORD kétezer járművet gyárt naponta a 300,000 m² alapterületű valenciai gyárában. Ebben a hatalmas üzemben a vállalat sikeresen optimalizálta belső logisztikáját a MiR három autonóm mobil robotjának segítségével.
A FORD gyára magas szintű automatizációval dolgozik, több ipari robot is kulcsszerepet játszik termelésben. A FORD termelésének gördülékenységéhez kiemelten fontos , hogy a friss ipari és hegesztő anyagokat a robotok a sajtoló- és karosszériaüzem munkaállomásaihoz szállítsák. Azonban a MiR robotok telepítése előtt mindezt manuálisan végezték, ami egy ismétlődő és időigényes, nulla hozzáadott értékkel rendelkező feladatot jelentett a FORD alkalmazottai számára. Ezért döntött úgy a vállalat, hogy egy együttműködő MiR100 autonóm robotot vásárol az alkatrészek gyártóüzemen belüli szállítására. A mobil robot az előre nem látható akadályokat is elkerüli, szükség esetén módosítja útvonalát vagy megáll, mindeközben pedig biztonságosan közlekedik a gyárterületen mozgó emberek és egyéb járművek között. A FORD által végzett tesztek arra is rámutattak, hogy egy mobil robot egyedül akár 40 emberi munkaórát is felszabadít naponta, így az alkalmazottak magasabb színvonalú feladatokkal tölthetik idejüket.
A vállalat nem sokkal az első telepítése után, két további robotot is üzembe helyezett.
________________________
* A Mobile Industrial Robots egy iparág-központú felmérést végzett az intralogisztikában szereplő AMR-ekről
Kapcsolódó cikkek
- Az OnRobot puha gripperével egyszerűbbé válhat az élelmiszeripari alkalmazások automatizálása
- Az automatizált csomagolás hasznos a KKV-k számára
- Miért van szüksége az FMCG szektornak automatizált belső logisztikára?
- A Volkswagen a Siemens támogatásával fejleszti elektromos autóinak digitalizált gyártását
- MiR-diadal: a dán cég ismét új mércét állított fel egy új robottal
- Az ABB és a Covariant MI-vel támogatott robotikai megoldásokat fejleszt
- A MiR kutatást végzett az AMR-ek belső logisztikában betöltött szerepéről
- Az OnRobot bővíti termékcsaládját!
- A Bosch 3D-kijelzői új dimenziót nyitnak az autózásban
- Kelet-Közép-Európa lehet a kulcs az európai autógyártás versenyképességéhez
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.