Vállalati stratégiává vált a digitális munkahelyek kialakítása
Azok a vállalatok, akik képesek lemondani a klasszikus munkavégzési kontroll kereteiről és képesek a digitális világ adta lehetőségeket rugalmasan kihasználni, ennek köszönhetően a céges munkakörnyezetet át tudják helyezni otthoni környezetbe vagy ügyfeleiket sikerül az online térbe átterelni, tovább tudják működtetni munkafolyamataikat. “A koronavírus okozta rendkívüli gazdasági helyzetben a digitális átalakulás új és szükséges módszerként jelenik meg az üzleti modellek átdolgozásában,” - fogalmazza meg Balogh Zsolt, a Liferay Hungary ügyvezetője.
A digitális világ kínálta eszközrendszereknek köszönhetően a klasszikus irodai munkavégzés folyamata kihelyezhető vagy áthelyezhető és ez az ügyfélszolgálatra épített szervezetek esetében is megoldható. Például bankok, biztosító társaságok, mobilszolgáltatók gyorsabban tudják a személyes ügyfélkezelést online platformokra irányítani, de a nem klasszikus irodai környezethez kötött feladatok is mozgathatóvá váltak. “Az egyre fejlettebb portálrendszereknek, a csoportmunkát támogató felületeknek, az egyéb intranetes megoldásoknak köszönhetően és az integrált rendszereknek köszönhetően egyszerűen létrehozhatóak a digitalizált munkahelyek” - magyarázza Balogh Zsolt.
Mozgó munkahelyek
Amióta megjelentek a mobileszközök a piacon és egyre több online megoldás került a privát életünkbe, mint például a Dropbox, a Gmail, a Facebook, Skype vagy az egyéb webkonferenciát támogató eszközök, amelyek komponensei a digitalizált munkakörnyezetnek, ezzel párhuzamosan, válaszképpen az üzleti környezet is adoptálta a technológiát és megjelentek a vállalati közösségi platformok és az integrált portál-keretrendszerek is. “Tisztában voltunk vele, ha a vállalatoknál megindul a klasszikus munkakörnyezet modernizálása a digitalizálásnak köszönhetően, az már komoly paradigmaváltást eredményezhet. A járvány miatt kialakult helyzet, azonban átírta és felgyorsította ezt a folyamatot” - emeli ki Balogh Zsolt.
Ahhoz, hogy a munkakörnyezet mobil szervezetté alakulhasson, az alábbi komponensekkel kell számolni:
- Távoli elérésű munkaeszközök és mobil megoldások, s ugyanazok az üzleti szoftverek, amelyek az irodában is körbeveszi a munkatársakat.
- Felhasználói élményekkel felruházott, virtualizált üzleti megoldások, amelyek alkalmazzák a közösségi médiát és a különböző üzleti alkalmazásokat.
- Központosított kommunikációs eszközök, amelyek képesek szinkronizálni az online és az offline együttműködést, beleértve a levelezést és a vállalati közösségi média eszközöket is.
- A háttérben futó üzleti intelligencia elemző eszközök, amelyek folyamatosan gyűjtik és elemzik a beérkező információkat.
“A digitális munkahely előnye az is, hogy beépíthetik a tanulásmenedzsment rendszereket (LMS) a folyamatokba, ezzel segítve, hogy közelebb hozzák a tanulást az alkalmazottakhoz, és megmérjék, hogy a szervezet milyen gyorsan szerez új készségeket és ismereteket. A digitális munkahely kialakításának célja, hogy a hatékony kommunikációra és a munkatevékenységek egyszerűsítésére koncentráljon” - sorolja Balogh Zsolt.
Mi így csináltuk!
“A Liferay Hungary humán stratégiájának egyik sarkalatos pontja volt, hogy bármilyen rendkívüli helyzet előállása esetén lehetősége legyen a munkatársainknak home office modellben végezni munkájukat. Ehhez már korábban nemcsak a szükséges infrastruktúrát biztosítottuk, hanem különböző HR-eszközöket is kapcsoltunk. A magyar leányvállalatnál már a koronavírus okozta rendkívüli helyzet előtt is készen álltunk az otthoni munkavégzésre, így a #Maradjotthon központi intézkedésre azonnal tudtunk reagálni.
A munkatársaink megtartása nagyon fontos szempont számunkra, ezért a munkavállalói élményre is nagy hangsúlyt helyezünk. Kiemelten kezeljük a munkatársak folyamatos fejlesztését és képzését. Szem előtt tartjuk, hogy mindenki másképp szeret és tud tanulni, ezért megadjuk számukra a lehetőséget, hogy a leginkább megfelelő lehetőséget válasszák, azaz ugyanannyira támogatjuk a továbbképzéseken való részvételt, amelyet a mostani helyzetben online is el tudnak végezni” - magyarázza Balogh Zsolt.
“Az iskolák kényszerű digitális átállása miatt kialakult helyzet pedig kiprovokálta, hogy gyors megoldásokat keressünk, ezért együttműködést alakítunk ki a HRENKO Digital Agency-vel, amely vállalkozás hozzájárul a digitális munkahelyek kialakításához és a digitális oktatás támogatásához” - fűzi hozzá a Liferay Hungary ügyvezetője. Hozzáteszi, hogy a jelenleg kialakult helyzetre senki nem számított és a digitalizált munkahelyi modell nem lesz minden üzleti vállalkozás számára megoldás, de egy alternatív megoldásként azért érdemes lehet számolni vele.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB ingyenessé tette a digitális szolgáltatásokat
- A kijárási korlátozások idején közösségi élményt nyújthatnak a videojátékok
- Az ABB növeli az ügyfél-műveletekhez szükséges távkapcsolatainak sebességét
- 2 millió eurós alapot hoz létre a Vodafone Csoport a koronavírus elleni harc támogatására
- Magyarország az internetvilág legjobbjai között
- A Facebook 3 millió dollárt fektet az Európai Újságírás COVID-19 Támogatási Alapba
- Biztonságos megoldás vírustesztelésre az OnRobot grippereivel
- A Zyxel technikai segítséget nyújt az otthonról dolgozóknak
- Kríziskezelést feszegető műsor indul az E.ON támogatásával
- Többet és többször rendelünk online
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.