Mit csinálunk a karantén alatt
Hány kiló megsütött kovászos kenyeret láttunk az elmúlt hónapokban a Facebookon? Hány ingyenes újságot, kiadványt, jógaórát láttunk a hírfolyamunkban? Megosztott Zoom képernyők, home office képek és történetek – egy biztos: az utóbbi hónapokban alaposan megváltozott az eddigi életünk. Egy biztos: rengeteget netezünk és közel negyedével emelkedett az online térben közzétett tartalmak mennyisége az előző év azonos időszakához képest. De mégis milyen a #koronaplónk? Ennek járt utána Bauer Zsófia (Ynsight Research) és Mezei Márk (Silberstein and Partners).
Rengetegen dolgoznak otthonról, vesznek részt gyermekeik digitális oktatásában, ami sok időt vesz el mindenkitől – de mit csinálunk még e mellett a karanténban? Naponta sok száz otthon elvégezhető kurzusról, sportapp-ról, otthoni edző-felszerelésről, balkonkertészet tippekről, vagy online főző kihívásokról kapjuk a hirdetéseket. De mégis melyek azok, amelyeket meg is valósítunk?
Kutatásunkban megnéztük az utóbbi pár hónap legnépszerűbb karanténnal és az otthoni tevékenységekkel kapcsolatos magyar hashtageket. Ezek elemzéséből létrehoztuk a legnépszerűbb tevékenység-klasztereket, azaz megállapítottuk milyen időtöltésről számolnak be az otthonmaradók.
Összesen 482 599 nyilvános posztban megjelenő hashtaget elemeztünk a 2020. március 1. és 2020. április 30. közötti időszakban, amelyek a járvány kontextusában jelentek meg az online tér különböző csatornáin.
Otthonmaradásra szólítanak fel a legtöbben, 265 869 olyan poszt született, amelyben ezzel foglalkoznak a felhasználók, a közösségi összetartás fontosságát pedig 50 787 bejegyzés hangsúlyozza.
És ha már otthon maradtunk, úgy tűnik leginkább enni és sorozatot nézni, kertészkedni és vásárolni szeretünk. A hétköznapjaikat megörökítő netezők nagy részére tökéletesen illik a #netflixandchill mondás. Ha már mindent megettünk és megnéztünk sportolunk is egy kicsit, a családdal ünneplünk, vagy éppen olvasunk. A lelkiegyensúlyunkra is fordítunk figyelmet – elsősorban jógázunk vagy meditálunk. Ha pedig a versengő énünk kerül előtérbe, akkor pedig online kihívásokban veszünk részt.
Módszertan:
Az Ynsight Research és a Silberstein and Partners csapata a netnográfiai social media kutatása során a karantén alatt végzett tevékenységeről szóló online diskurzusok hashtagjeit vizsgálta a 2020. március 1- 2020. április 30. közötti időszakban. A magyar online térben megjelenő híreket, blogokat és organikus kommenteket, valamint a social média beszélgetéseket elemeztük.
Bauer Zsófia, Ynsight Research
Mezei Márk, Silberstein & Partners
Kapcsolódó cikkek
- Ezek a stabil és fejlődő iparágak a járványhelyzetben
- Újfajta koronavírus-tesztelés egy magyar diagnosztikai vállalkozástól
- Könnyebben vették a COVID-19 akadályt az üzletmenet-folytonossági tervvel rendelkezők
- Katasztrófahelyzetben is segít a digitalizáció
- Mindent digitálisan – így változtak kapcsolattartási és munkavégzési szokásaink a járvány idején
- Készségek a művelt kaméleonok világában
- A Siemens is támogatja a kiberbiztonság megteremtését távoli munkavégzés esetén
- Egészségügyi dolgozónak állt a hazai fejlesztésű, humanoid robot
- Ingyenes online munkaadói platform a COVID-19 válság idejére
- Magyar startup nyert az #EuvsVirus-kihívás üzletfolytonossági kategóriájában
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.