Kutatás: A járványhelyzet növelte a magyar cégek informatikai fejlettségét
A hatékony online munkaszervezés során kedvező tapasztalatokat gyűjtő magyar vállalkozások sokkal nyitottabbá váltak a további digitális fejlesztések iránt is - derült ki a felhő alapú szolgáltatások közvetítésével foglalkozó Kvazar.cloud friss villámkutatásából. Az országosan több mint 500 viszonteladó partnert kiszolgáló cég által gyűjtött visszajelzések alapján a Microsoft Teams platformján elérhető funkciók hosszú távon is beépültek az üzletmenetbe. A kutatásban résztvevő cégek kiemelték, hogy az online eszközöknek köszönhetően könnyebben tudják tartani a kapcsolatot a kollégák, nőtt a munkaszervezés hatékonysága és átláthatóbbá vált a feladatok kezelése is.
A magyar vállalkozások csaknem fele érintett
Egy friss felmérés alapján a koronavírus miatt kialakult veszélyhelyzetben a magyar cégek 45 százaléka vezetett be valamilyen újítást a belső kommunikáció támogatására. A Trenkwalder mintegy 150 vállalkozást felölelő kutatásának eredménye szerint a cégek különösen a távmunka általánossá válása miatt bevezetett online megbeszélések területén zajlottak jelentősebb változások. A cégek döntő többsége a Skype és a Microsoft Teams platformját választotta az online megbeszélések szintérének, és csak 15 százalék használta a Facebook vagy a Messenger felületét a vállalati ügyek intézéséhez.
A Teams ajtót nyitott a többieknek is
A Microsoft Teams bevezetése mellett döntő vállalkozások közül a Kvazar.cloud kiegészítő villámkutatásában résztvevő cégvezetők egy 1-10-es skálán értékelték az egyes állításokat attól függően, hogy azok mennyire igazak az ő esetükben. Az első kérdésben 7,3-as szinten tartották helytállónak azt, hogy a Teams használata növelte a hatékonyságot a cégben. A válaszadók jelentős többsége (7,9-es érték) értett egyet azzal, hogy a kapcsolattartás ebben a formában könnyebb, mint nélküle. A mindennapi kommunikáció megkönnyítésével a projektek és feladatok kezelése is átláthatóbbá vált a vezetők szerint (7,1-es átlag). Ennél is jobb eredményt, 7,8-as mutatót ért el az az állítás, hogy az irodai visszatérést követően is a cég szerves része maradt a Teams. Így nem meglepő, hogy a cégvezetők általában (7-es érték) egyetértenek azzal, hogy a pozitív tapasztalatnak köszönhetően más digitális megoldások felé is nyitottabbá váltak.
Digitális fejlesztéseket csak ésszerűen és biztonságosan – figyelmeztet a szakértő
A Kvazar.cloud villámkutatásának eredményei rámutattak, hogy a veszélyhelyzetben bizonyított eszközök rengeteg cégnél maradandóan is beépülnek az üzletmenetbe. „A járványhelyzet számos vállalatnál rávilágított, hogy az eddig sokszor csak egy kézlegyintéssel elintézett digitalizáció mennyire kritikus terület akkor, ha hirtelen egy nagyon bizonytalan, gyorsan változó környezetbe kerül a cég, és egyik napról a másikra kell gyökeresen megváltoztatni például a munkavégzés helyét és módját.” - mondta Iván László, a villámkutatást szervező Kvazar.cloud cégvezetője. A további fejlesztésekhez azonban érdemes szakértő partner segítségét kérni, hiszen ezen a területen általában hiányos ismeretekkel rendelkeznek a belső munkatársak és a vezetők is más feladatokkal vannak elfoglalva. „Az előrelátó cégvezetők most azon munkálkodnak, hogy változástűrő működési modellt, informatikai környezetet honosítsanak meg a vállalatuknál. Ehhez célszerű egy felkészült, a felhőtechnológiák terén szakértő partner segítségét kérni, akik az eszközök profi használatának bemutatására is nagy hangsúlyt fektetnek – így ha esetleg újra teljesen otthoni munkára kényszerülünk, azt minden szempontból felkészülten tudjuk megtenni.” – zárta Iván László.
Kapcsolódó cikkek
- Online eszközök erősíthetik a fiatalok környezettudatosságát
- A digitális platformok segítettek a magány enyhítésében
- Digitális összefogással élhetőbbnek látjuk a jövőt
- Hogyan változott az informatikai szakemberek élete a koronavírus-járvány következtében?
- A koronavírus nyertese a home office
- NMHH-piackutatás: a közösségi oldalakon találkozhatunk leginkább álhírekkel
- Folyamatosan bővül a hazai e-sport
- Új szintre léphet a hazai e-kereskedelem
- Kutatás: mire vágynak a magyarok az ágyban
- Még a járvány sem fogott ki a szerelmeseken
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.