A Microsoft előrejelzi a járványokat és még az ingázás virtuális élményét is megadja
Egyre többen állítják azt, hogy sokára vagy akár soha nem fogunk tudni visszatérni a járvány előtti világunkhoz. Akárhogy is lesz, a Microsoft megvizsgálta, hogy a technológia hogyan teheti elviselhetőbbé a már féléve tartó otthoni munkavégzést, illetve, hogyan járulhat hozzá egy, a mostanihoz hasonló, új járványhelyzet megelőzéséhez.
Miért is ne jelezhetnénk előre a járványokat, úgy, mint az időjárást!
Már a Zika vírus megjelenésekor, 2016-ban, megfogant a Microsoft mérnökeiben a gondolat, hogy szúnyogok befogására alkalmas, intelligens csapdákat építenek és telepítenek pilot jelleggel Texasban, majd a befogott rovarok génjeit elemezve térképezik fel egy járvány kitörésének a kockázatait. A genom igencsak kiterjedt adathalmazának analíziséhez az Azure IoT-t és az Azure Data Lake-et állították csatasorba. Az így felálló Microsoft Premonition járvány-előrejelző rendszer máig 80 billiónyi, a szúnyogok genomjából származó adatot gyűjtött be speciális szenzorok segítségével és értelmezte azokat biológiai veszélyességük szempontjából.
A Microsoft Premonition Cloud a következő hetekben indul el és a Premonition robotikus szenzor platformja által rögzített, összegyűjtött, összesített adatokat fogja elemezni. Mivel a fertőző betegségek 60-75 százaléka állatokról terjed át emberre, a rendszer – a Johns Hopkins Egyetem biológusa szerint – forradalmasítani fogja a járványok elleni védekezést, hiszen kitörésük korai előrejelzése jóval hatékonyabbá és lényegese olcsóbbá válhat.
Mégiscsak jó volt az az ingázás?
A kijárási korlátozások miatt sokan hónapok óta dolgoznak otthonról. Bár kezdetben sokan örülhettek is annak, hogy nem kell időt vesztegetni a munkába való bejárásra, pszichológusok és a Microsoft megbízásából készült felmérések azonban arra figyelmeztetnek, hogy megvolt ennek a maga ára. A folyamatos készenlét, a magánélet és a munka összemosódása növelte ugyanis a stresszt és ma már a kiégés kockázatával fenyeget.
Ezt felismerve, a Microsoft mérnökei, a Headspace-szel együttműködve, olyan új funkciókkal fogják kibővíteni a Microsoft Teams kollaborációs alkalmazást és az Outlook levelezőt, amelyek a bejárást szimulálják és amelytől a munkavállalók közérzetének javulását várják. A Microsoft Ignite-on jelentik majd be az első újdonságokat, mint amilyen az új Stay Connected és a Protect Time, amelyek már idén októbertől elérhetőek lesznek a Teamsben. A bejárás és az otthonba történő visszaérkezés virtuális élménye pedig 2021 első felében érkezik.
A fentiekről részletesen, angol nyelvű blogbejegyzésekből tájékozódhat:
Kapcsolódó cikkek
- Technológiai startupok, versenyre fel!
- Kutatás: A járványhelyzet növelte a magyar cégek informatikai fejlettségét
- Digitális képességekkel a munkanélküliség ellen
- A virtuális tárgyalóban is fontos a személyesség
- 25 millió embert képez át informatikussá a Microsoft
- Intelligens abroncsfigyelő rendszert fejleszt a Microsoft-tal közösen a Bridgestone
- Jövőbemutató fejlesztések a Debreceni Egyetemen
- A tanárok digitális képzésén múlik a jövő generáció sikere
- Microsoft Civil Tech Hub: segítség a digitalizációs szintlépésben
- Megvannak a DigiGirlZ AI Challenge nyertesei
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.