Fujitsu kutatás: Milyen akadályokkal szembesülnek a nők az IT-viszonteladói piacon
Az amerikai Üzletasszonyok Napjával egyidőben indította el a Fujitsu felmérését, amelynek célja, hogy azonosítsa a nők előtt álló legnagyobb lehetőségeket és kihívásokat napjaink európai IT-viszonteladói piacán.
A Fujitsu árbevételének több mint 80%-át biztosító viszonteladói szegmens fontos szerepet játszik a Fujitsu sikerében. Ebből eredően az ökoszisztéma sokszínű munkaerő toborzására és megtartására irányuló képessége is kritikus tényező. A Fujitsu partnerhálózatában végzett vizsgálat azt kívánja kideríteni, milyen munkahelyi kihívásokkal szembesülnek a nők a viszonteladói hálózatban – a mindennapi akadályokat éppúgy ideértve, mint a világjárvány hatásait. A Fujitsu azonosítani szeretné azokat a példaképeket, akik a nők új generációját az IT-viszonteladói szegmensbe vonzzák, és azokat a szövetségeseket is, akik segítségére lehetnek a sokszínűséget értéknek tekintő közösség építésében.
„Iparágunk fejlődésének motorját az innováció hajtja. Azt pedig mindenki tudja, hogy a sokféle nézőpontnak és ötletnek köszönhetően lehetőségünk van arra, hogy megkérdőjelezzük a régóta elfogadott elképzeléseket, és minden korábbinál hatékonyabban vezessük be az innovációkat. Azzal is tisztában vagyunk, hogy a sokszínű cégek jobban teljesítenek, sikeresebben toborozzák és tartják meg dolgozóikat, és elkötelezettebb munkaerővel rendelkeznek. Ugyanakkor a nők még mindig alulreprezentáltak a viszonteladói szegmensben. Felmérésünkkel szeretnénk rávilágítani a nők által a viszonteladói csatornában tapasztalt főbb kihívásokra, és segíteni akarunk az ökoszisztémának, hogy ezeket az akadályokat megszüntetve szolgálja a nők, partnereink és összességében véve az egész társadalom javát” – mutatott rá Fernanda Catarino, a Fujitsu európai viszonteladói üzletágért felelős vezetője.
A Fujitsu régóta élvezi a sokszínű munkahely előnyeit, és továbbra is ösztönzi a befogadó munkakörnyezet kialakítását. Eddigi erőfeszítései, például a sokszínűséget és a befogadást támogató stratégiája és a nemek közötti bérkülönbség megszüntetését célzó küldetése elismeréseként felkerült a Times Top50 női munkaadót rangsoroló listájára*. A Fujitsu az ügyfeleket, partnereket és szállítókat is magában foglaló, teljes ökoszisztémában elősegíti a sokszínűséget, többek között olyan tevékenységekkel, mint a női példaképek bemutatása és mentorprogramok indítása.
________________
* Mit jelent a Times Top 50 női munkaadói listáján szerepelni: https://blog.uk.fujitsu.com/responsible-business/times-top-50-womens-business-network-covid/#.X0YMpDGP5g2
Kapcsolódó cikkek
- A digitális felkészültség lehet a vállalatok igazi vakcinája a pandémia ellen
- Elszaporodott az internetes bűnözés a távmunka alatt
- Iskolakezdés 2020: tavaly még kérdés volt, hogy kell-e a kütyü a tanuláshoz, idén már nem
- Lassabb változásban hiszünk: messze még a repülő autók és légdeszkák kora
- Változások a munkaerőpiacon: Ki mit tud? És mennyit kér érte?
- 163 millió forint kutatási támogatást nyert a Szent István Egyetem négy kutatója
- Így interneteznek a 18 év alatti fiatalok
- Rekordbővülést hozott a koronavírus az e-kereskedelemben
- Kibervédelem, adattudomány és agilitás
- Kutatás az elektronikus fizetésről a pandémiás vészhelyzetben
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ötödször is Családbarát Munkahely a Bridgestone
A Bridgestone Tatabánya 2024-ben ismét elnyerte a Családbarát Munkahely címet „Vállalati értékvállalásunk a mindennapokban is jelen van” című pályázatával. A vállalatnál megvalósuló változatos programok és kezdeményezések célja, hogy hozzájáruljanak a kollégák munkahelyi, családi és magánélete közötti egészséges egyensúly megteremtéséhez.