Új vásárlási szokásokat szült a járvány

forrás: Prím Online, 2020. december 24. 09:48

Kreatívan kombinálják a vásárlók a helyszíni és az online vásárlás egyes előnyös elemeit - ez az egyik legfontosabb újdonság, amit a MediaMarkt szakemberei a járvány jelenlegi szakaszában tapasztalnak. Második hullámánál tart a nagy őszi-téli műszaki bevásárlás is: az otthoni gépparkok megújítása után már az ajándékozás felé fordult a vevők figyelme.

A járványügyi korlátozások nyári visszavonása, majd az őszi újrabevezetés könnyítésének hatására fokozatosan visszatértek a vásárlók az áruházakba. A novemberi akciós időszakban harmadával nőtt a webáruház és tíz százalékkal a fizikai áruházak forgalma a tavalyi azonos időszakhoz képest. Szánthó Balázs áruházigazgató szerint ez a növekedés nem lassult még decemberben sem. Vagyis a lakosság jelentős része műszaki cikkek és szórakoztatóelektronikai berendezések beszerzésére költi a korábban szabadidős tevékenységre fordított összegek egy részét.

 

A MediaMarktnál megfigyelték, hogy a járvány miatt az emberek újszerű módon elegyítik az online és az offline vásárlás nyújtotta előnyöket. Akik igénylik az áruházi tanácsadást, vagy csak szeretik megtapogatni az árut, mielőtt még kifizetnék, azok is megtalálták a módját vásárlás lerövidítésének. Szánthó szerint ma már mind többen használják közülük is az internetes felületeket előzetes tájékozódásra, a termékek összehasonlítására, s amikor már csak egy-két opció van a fejükben, akkor bemennek az áruházba. „Így már ott is célzottabban kérdeznek, s gyorsabban jutnak döntésre. Egy ugyancsak jelentős vásárlócsoport pedig a másik végén gyorsítja fel a folyamatot. Ők azt használják ki, hogy a MediaMarktnál egy online vásárlás végén is lehet áruházi átvételt kérni. Így nem kell várakozni, futárral egyeztetni, hanem egy órán belül megkaphatják akár "érintésmentesen" egy áruházi raktárból is az online választott-kifizetett terméket. És ha még időpontot is foglalnak online, akkor sorban állas nélkül.”

 

A karácsonyi vásárlási terminus a MediaMarktban értékesítési szempontból két körül határolható időszakra bontható. Novemberig inkább az otthoni nagygépparkot újítják fel, aztán decemberben az apró ajándékokat szerzik be. Novemberben rengeteg digitális eszközt, illetve háztartási nagygépet értékesítettek az áruházlánc üzleteiben és webáruházában. Ezeket a készülékeket – jellemzően közép- és felső kategóriás laptopokat, televíziókat és hűtőket - a háztartások alapvetően maguknak szerezték be. Az idei év meglepetésterméke a magasabb kategóriájú szárítógép lett az áruházláncnál, ezekből az éves átlag közel háromszorosát adtuk el novemberben. „November a műszaki megújulás hónapja az otthonokban. Egy korábbi lakossági kutatásunk eredménye azt mutatta, hogy egyes háztartásokban hónapokig is hajlandóak várni egy hibásan működő, vagy egyenesen használhatatlanná vált készülék cseréjével, csak hogy nagyobb kedvezménnyel jussanak egy újhoz a Black Friday időszakban. Vagy, ahogy a szárítógépek esete mutatja: a kedvezményeknek köszönhetően ugyanannyiért, de már magasabb tudású készülékhez” – tette hozzá Szánthó Balázs áruházigazgató.

 

Hajszárító, vízforraló, vérnyomásmérő

A decemberrel a műszaki kiskereskedelemben – bár a televíziók iránti kereslet kitart az ünnepekig - beköszönt a kisebb háztartási gépek beszerzésének időszaka. Onnantól már alapvetően az ajándékozás szándéka hajtja a vásárlókat, ennek megfelelően megnő az érdeklődés például a kisebb értékű a szépségápolási készülékek és konyhai kisgépek iránt. Ezekkel az ajándékokkal az otthon eltöltött időt és háztartási tevékenységeket szeretnék élvezetesebbé varázsolni az ajándékozók. Szánthó Balázs részben a pandémia hatásának tudja be, hogy idén kiemelkedően sok egészségi állapot mérésére alkalmas készüléket is eladnak: például vérnyomásmérőket, érintés nélküli lázmérőket. 

 

A reggeli órákban lehetőség van szellősebben vásárolni

Az egészségükre nem csak otthon, az áruházak látogatásakor is odafigyelnek az emberek. Szánthó szerint fegyelmezettek a vásárlók, és megértőek, ha belépéskor a maszk viselésére kérik őket. 

 

„Áruházaink tágasak, a vásárlók jobban eloszlanak, és közben optimális hőmérsékletet és állandó légmozgást tudunk biztosítani számukra, ami megkönnyíti a maszkon keresztüli légzést” – Szánthó beszámolt arról is, hogy már 9 órakor megnyitják az áruházak kapuit, így az esti 19 órás zárásig hosszabban kihasználható a nap, vagyis nagyobb eséllyel tudnak a vásárlók úgy betérni üzletekbe, hogy ott nincs nagy tömeg.

Kulcsszavak: MediaMarkt e-kereskedelem

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01