Messze várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban
Megjelent a GLAMI divatkereső Fashion (Re)search piackutatási projektjének legfrissebb jelentése a magyar online divatkereskedelem aktuális állapotáról. A beszámoló átfogó áttekintést nyújt a magyar divat e-kereskedelem hosszú távú fejlődéséről, tartalmazza a 2020-as év legnépszerűbb termékkategóriáit, és a 10 leglátogatottabb divat-webáruház toplistáját.
A vezető divat webáruházak kínálatát egy platformon összekötő Glami.hu keresőmotor friss jelentése szerint az online divatkereskedelem messze várakozáson felül teljesített 2020-ban. Bár a koronavírus-járvány miatt a teljes divatpiac forgalma 11%-kal visszaesett, a korlátozó intézkedések óriási lökést adtak az e-kereskedelemnek.
Már majdnem minden ötödik divatcikket az interneten vásárolunk
A divatcikkek online történő vásárlása továbbra is egyre népszerűbb a fogyasztók körében, 2020-ban a korábbi várakozásokat meghaladva jelentősen nőtt az online üzletek forgalma a hagyományos üzletekkel szemben. Az ágazatban működő webáruházak összforgalma - szemben a 14%-os előrejelzéssel - tavaly 40%-kal nőtt és elérte 240 milliárd Ft-ot. Ezzel az e-kereskedelem jelenlegi részesedése a teljes divatpiacon 5,5 százalékpontot növekedett és jelenleg 17,5%-ot tesz ki. A tendencia várhatóan a következő években sem fog változni, a közép és hosszútávú várakozások szerint a szegmens várható növekedése 2021-ben 21% lesz (290 milliárd Ft-os értékkel), valamint az e-kereskedelem a teljes divatpiacon belüli részesedése 2023-ra elérheti 20%-ot.
A járványügyi intézkedések hatása az értékesítésre
A 2020-as évben tapasztalható kiugró növekedés meghatározó tényezője volt a koronavírus-járvány megjelenése és az ezzel járó korlátozások bevezetése. A divat-webáruházak értékesítési görbéje pontosan követi a 2020-as világjárvány alakulását. Januárban a közelgő vírus miatti bizonytalanság következtében a rendelések csökkenése volt tapasztalható, majd az első korlátozások és a hagyományos üzletek bezárását követően az értékesítés jelentős növekedést mutatott. A nyár előtti intézkedések lazítása és a fizikai üzletek újranyitása, valamint a nyári szezon némi visszaesést hozott a webáruházak forgalmában, de a nyár végével újra megindult a növekedés, ami végül a novemberi leárazások, a Black Friday, és karácsonyi ajándékvásárlási időszakban csúcsosodott ki.
A Glami.hu értékesítési indexe.
Termékek, melyek iránti kereslet a legjobban növekedett 2020-ban
Az otthoni munkavégzés megjelenésével érzékelhetővé vált a fogyasztói preferenciák változása. Mivel időnk nagy részét otthon töltöttük, sokan ennek megfelelően frissítették gardróbjukat. A blézereket és farmereket felváltották a kényelmes kötött nadrágok és melegítő felsők. Az időszakban megnőtt az ékszerek iránti igény, mivel a Zoom hívások korában az ékszer viselése talán a legegyszerűbb módja annak, hogy egy kötött szettből vagy melegítő ruhából elfogadható munkahelyi viseletet teremtsünk. Ebben az időszakban a kesztyűk és sálak terén meglehetősen nagy növekedés volt tapasztalható.
Bestseller kategóriák
A többszáz webáruház kínálatát összekötő divatkereső platform a rendelési adatai szerint a magyar felhasználók körében 2019 végén a férfi szabadtéri és túracipők, a fürdőköpenyek, a női bokacsizmák, és a pehelykabátok voltak a legkeresettebb termékkategóriák. A teljes évet nézve a legkelendőbb termékek a sálak, kesztyűk, köntösök voltak.
A Glami.hu belső adatai, a 2019-es és 2020-as megrendelések összehasonlítás
Kategóriák a legnagyobb visszaeséssel
Míg egyes kategóriák iránti kereslet növekedett, másoknál nagy visszaesés volt tapasztalható. A járvány miatt lemondott utazásoknak a fürdőruhák iránti kereslet látta a legnagyobb kárát - ez a kategória 31%-kal esett vissza. Mivel az alkalmi ruhákat megkövetelő események nagy részét szintén törölték, az addig legjobban teljesítő kategória válságba került. Ugyanez az ok befolyásolta a körömcipőkre és táskákra leadott rendelések mennyiségét.
A Glami.hu belső adatai, a 2019-es és 2020-as megrendelések összehasonlítás
Az online divatpiac vezető szereplői
Az About You 2019 szeptemberében jelent meg a magyar piacon, látogatottság szerint 2019 decemberére a ranglétra negyedik helyére küzdött fel magát, majd a sikeres bemutatkozás után a negyedik helyről 2020 decemberére az első helyre ugrott. Emellett 2020-ban Európa legnagyobb pamut-arcmaszk kiskereskedőjévé vált. A H&M áll jelenleg a második helyen és a tavaly ötödik bonprix került a dobogó harmadik fokára.
A kutatás része a GLAMI Fashion (Re)search néven indított rendszeres adatgyűjtésen alapuló piackutatási sorozatának. A kutatási projekt korábbi beszámolói a www.fashion-research.hu oldalon érhetők el.
Kapcsolódó cikkek
- November 13-án tartja a Black Friday-t az Extreme Digital
- Folyamatosan bővül az eMAG és az Extreme Digital csomagautomata-hálózata
- Rekord: 1000 milliárd felett lehet az idei e-kereskedelemi összforgalom
- Legjobb boltok - Cyber Monday Magyarország
- Hatékony termékkeresés a GLAMI szolgáltatásával
- Az online piacterek menthetik meg a magyar vállalkozásokat
- Tartós a koronavírus kereskedelmi hatása
- A hazai webshopok üzemeltetői körében kutatott a Virgo csoport
- Online könnyen átverhetők vagyunk
- Bruttó 625 milliárd forintért vásároltunk tavaly a hazai webáruházakból
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.