Webinárium az e-kereskedelem jogi keretrendszerének jövőjéről
Az Ecommerce Hungary által 2021. április 8-ra szervezett webináriumon tech vállalatok, a civil és egyetemi társadalom jeles képviselői, valamint hatósági szakértők vitatják meg az e-kereskedelem jogi keretrendszerének jövőjét.
Az Ecommerce Hungary Egyesület célja a magyar e-kereskedelmi piac működési feltételeinek fejlesztése és javítása. A COVID-19 járvány által generált változásokra reagálva, az egyesület feladatának tekinti az e-kereskedelmi piachoz és annak fejlesztéséhez kapcsolódó kihívások és lehetőségek meghatározását. A vitára egy igen intenzív digitalizálási időszakban és az Európai Uniónak a digitális politika irányadó szabályozásának továbbfejlesztésére tett erőfeszítéseinek idején kerül sor.
A szervezőktől kapott információ szerint a panelbeszélgetés során arra a nehéz kérdésre akarnak választ adni, hogy „Mi az e-kereskedelem jogi keretrendszerének jövője?”. A különböző szektorokból meghívott szakértők célja az e-kereskedelem jelenlegi jogi keretrendszerének, valamint jövőjének feltérképezése és megvitatása. A webinárium során átbeszélik az e-kereskedelmi és tech vállalatokra vonatkozó jogi kérdéseket, majd ennek alapján értelmezik a szektor jelenlegi játékszabályait, illetve a Digitális Piacok Törvénye és Digitális Szolgáltatások Törvénye alapján várható változásokat. A kerekasztal fő célja, hogy bemutassa a két jogszabály hatálybalépésével járó potenciális lehetőségeket és kihívásokat.
A panelbeszélgetés részvevői:
Fejes Gábor - partner, Oppenheim Ügyvédi Iroda
Várkonyi Balázs - az Extreme Digital és az eMAG Hungary vezérigazgatója
Berezvai Zombor – vezető közgazdász, GVH
Bőgel György – Professor of Management, CEU
Ormós Zoltán - E-Commerce Hungary
Az esemény moderátora Maier Norbert, a Copenhagen Economics vezető közgazdásza.
A nyilvános webináriumhoz bárki kapcsolódhat, illetve az esemény Facebook oldalán élő adásban követhetik a panelbeszélgetést 2021. április 8-án, közép-európai idő szerint 10 órától.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar webshopok is átvehetik az e-kereskedelmi óriás módszerét!
- 2020-ban három évet ugrott előre az e-kereskedelem
- Szlovák példa mutatja, fel fog robbanni a magyar e-kereskedelem
- A mesterséges intelligencia lehet a túlélés kulcsa a ruházati- és divat cégek számára
- Egyeztetést kezdeményezett a jogalkotókkal az Ecommerce Hungary
- Leginkább a felhasználói élmény dönt a netes vásárlásnál
- GLAMI: öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja
- A DHL is támogatja az e-kereskedelmet
- Már sosem fogunk úgy vásárolni, mint korábban
- Messze várakozáson felül nőtt a webáruházak forgalma a divatágazatban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.