Az albérletpiacot fehéríti az új magyar applikáció
Biztonságos és hatékony megoldást nyújt az albérleti piac szereplőinek egy száz százalékban magyar fejlesztésű új applikáció. Az ingyenesen használható Albee átláthatóan közvetít a bérlők és bérbeadók között, a rendszerben egyebek mellett a lakásról készült állapotfotókat és az ingatlanhoz kapcsolódó számlákat is lehet tárolni, de a felek bármilyen probléma kapcsán is gyorsan tudnak kommunikálni egymással. Hamarosan várható a bérleti szerződések és a fizetési kérelmek bevezetése is a platformra.
Fehéredik az albérletpiac Magyarországon, de még mindig nem elég tiszta. A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint itthon 4,4 millió lakás van, ezek közül hivatalosan mindössze 260 ezret bérelnek magánszemélyek, ehhez jön hozzá további 46,5 ezer önkormányzatok által kiadott ingatlan. Ez a szám rendkívül alacsony és valószínűleg nem is fedi a valóságot, hiszen még mindig nagyon sokan feketén adják ki a lakásaikat.
Ennek részben az az oka, hogy az albérletpiac mérsékelten szabályozott európai viszonylatban is Magyarországon. A bérbeadó és bérlő semmilyen segítő szervezethez nem tudnak fordulni kérdéseikkel, nincs általános érvényű szabály a kaucióra és a szerződésekre, sokakat pedig eltántorítanak a rémhírek az ingatlanjuk kiadásától.
Általánosságban elmondható, hogy mindenkinek kapcsolódik egy rossz élménye az albérletekhez, akár bérlőként, akár bérbeadóként volt negatív tapasztalata.
A rossz tendencián szeretne fordítani a száz százalékban magyar fejlesztésű Albee applikáció. Wolf Erik társtulajdonos elmondta, a szokás alapú piac megváltoztatásával szeretnének segíteni mindazokon, akiknek célja az átláthatóság és a korrekt partnerség a bérleti kapcsolatokban.
Megelőzi a vitás helyzeteket
Az okos albérletkezelő alkalmazás ötletgazdái a saját bőrükön érezték az albérletpiac hiányosságait és szerettek volna megoldást találni a problémára, ami az ő életükben is jelen volt.
„Egy baráti beszélgetés alkalmával jött a szikra, ugyanis azt éreztük, hogy sokat segítene a feleknek egy olyan alkalmazás, amiben kényelmesen tudnak egyeztetni az albérlettel kapcsolatos teendőkről, nyilvántarthatóak a számlák, fotók és átlátható a kommunikáció. A digitalizációra az albérlet piac szereplőinek is hatalmas szüksége van, hogy időt, és pénzt takaríthassanak meg. Az Albee kiváló lehetőség mindazoknak, akik szeretnék problémamentesen, kényelmesen kezelni a már kiadott ingatlanjukkal kapcsolatos teendőket. A bérlők számára is hasznos felület az Albee és nem kell izgulniuk, hogy elfelejtenek egy számlát vagy egy fontos határidőt. Ha már megvan a lakás és a hozzátartozó bérlő is, akkor sokkal kényelmesebb az Albee-t használni, mint telefonálni és papírcetliken nyilvántartani az albérletes dolgokat. A platformon a keretek adottak, a bizonytalanságot pedig az ingyenes funkciók teljesen feloldják” – magyarázta Wolf Erik.
Mint fogalmazott, a most indult applikáció tulajdonképpen egy pártatlan külső segítő szerepét tölti be a két fél között. Az Albee segít az albérlettel kapcsolatos összes teendő, számla, fotó nyilvántartásában. Dokumentálhatóvá teszi a bérlő és bérbeadó közötti kommunikációt, így a későbbi vitás ügyek esetén minden adat visszakereshető lesz. Ezen felül számos érdekes és hasznos funkcióval segíti a bérbeadással és az albérletben éléssel kapcsolatos teendőket.
„Számtalanszor előfordul, hogy ha valami elromlik a lakásban, a bérlő nem tudja, mihez kezdjen. Az applikáción keresztül lehetőség van minden gondot jelezni a bérbeadó irányába, aki így - később is visszakereshető módon - tudomást szerez a problémáról, és egyben segíthet is a bérlőnek hiba elhárításában. Létező probléma az is, hogy a tulajdonos vagy a bérlő olykor nem beszél idegen nyelvet, de a platform chat funkciója automatikusan fordít, így a külföldi bérlővel is könnyen szót érthetünk úgy, hogy mindenki az anyanyelvén kommunikál a másikkal” – fogalmazott a társtulajdonos.
Online bérleti szerződés és fizetési kérelem jön
Az okos albérletkezelő applikáció alapverziója teljesen ingyenes és az is marad, a későbbiekben azonban fizetős kényelmi funkciók bevezetését is tervezik.
Az első ilyen egy ügyvédek által készített, magyar jogszabályokkal harmonizáló szerződés sablon, amely mind a két felet egyformán védi a bérleti viszony alatt. Erre épül majd az online bérleti szerződés is, aminek lényege, hogy a program vezetett kérdések által készíti majd el a kontraktust. Az aláíráshoz ráadásul találkozni sem lesz majd szükséges.
Az Albee céljai között szerepel továbbá, hogy bevezessék a fizetési kérelem lehetőségét is, és később ezt szeretnék alkalmazni a közműszolgáltatók esetében is. Fejlesztik továbbá az értékelés funkciót is, aminek köszönhetően a jövőben visszakövethető lesz a bérlőkre és bérbeadókra vonatkozóan is, mennyire megbízhatók.
A céget a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő is támogatta befektetésével. Az Albee albérlet kezelő rendszer megtalálható az Albeeapp.hu címen, az Albee applikáció pedig ingyenesen letölthető a GooglePlay és az AppleStore áruházakból.
Képek: albeeapp.hu
Kapcsolódó cikkek
- Húsvéti tanácsokkal is segít az ÉletMentő applikáció chatbot funkciója
- Online térkép és közösségi alkalmazás egyben
- Jönnek a digitalizált mosodák
- Hamarosan a bankok működését is segítheti az Ecomate app
- A GOmontir segítségével a városi közlekedés új szintje kezdődik
- Egy éve indult el az ÉletMentő alkalmazás
- Applikációval segítik az egészségügyi dolgozókat
- Az Erste Bank George alkalmazása elérhető a Huawei AppGallery-ben
- Új, swipe-alapú munkakereső app segíti a diákokat
- Egy fenntarthatóbb digitális világ segíthet elkerülni a mostanihoz hasonló kríziseket
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.