Újabb budapesti körzeti rádiós frekvencia pályáztatását készíti elő a Médiatanács
Pályázható lesz a Budapest 105,9 MHz, valamint öt vidéki városi helyi rádiós frekvencia – döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa e heti ülésén. A magyar testület jelzésére a cseh társhatóság bírságot rótt ki az AMC szolgáltatójára.
Rádiós pályázatok és médiafelügyeleti döntések
A tanács elfogadta a Budapest 105,9 MHz körzeti rádiós frekvencia, valamint a Székesfehérvár 106,6 MHz, a Tatabánya 107,0 MHz, a Dunaújváros 99,1 MHz, a Mór 89,0 MHz és a Szekszárd 102,5 MHz helyi frekvencia pályázati felhívásainak tervezeteit. A budapesti frekvencia közösségi jellegű használatára vonatkozó dokumentum már olvasható az NMHH honlapján, míg a többi péntektől lesz elérhető. A Mosonmagyaróvár 90,9 MHz pályázati eljárásában a grémium elvégezte a beérkezett egyetlen ajánlat alaki vizsgálatát és nyilvántartásba vette a benyújtóját, a Karc FM Média Kft.-t.
Az esztergomi Forrás Rádió szolgáltatóját figyelmeztette a tanács, amiért szerződéses vállalásaihoz képest kevesebb magyar zenét, hírt és közszolgálati, valamint a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort tett közzé. A testület a jogkövetkezmény alkalmazásakor most is figyelembe vette, hogy a pandémia idején a médiaszolgáltatók is nehéz helyzetbe kerültek – például a helyi jellegű műsorszámokkal kapcsolatos vállalásaik teljesítésekor.
A békéscsabai 7.TV szolgáltatóját burkolt reklám miatt tízezer forintra bírságolta a Médiatanács, amiért az Aktuális című műsorának egy márciusi adását követő támogatói üzenetben megjelent egy helyi internet- és televíziószolgáltató elérhetősége. A 101,7 Pécs FM szolgáltatóját szintén burkolt reklám miatt figyelmeztette a tanács, mert egy közlekedési hírekkel foglalkozó szegmensben a támogatói üzenetben közzétette egy taxiscég elérhetőségét.
A Médiatanács minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Az NMHH bejelentésére rótt ki bírságot a cseh társhatóság
A cseh társhatóság, az RRTV a Médiatanács által továbbított bejelentés alapján indított eljárásban 200 ezer cseh korona – azaz körülbelül 2,8 millió forint összegű – bírságot rótt ki a joghatósága alá tartozó, de Magyarországon sugárzó AMC szolgáltatójára. Az RRTV megállapította, hogy a csatorna megsértette a kiskorúakat védő cseh jogszabályokat, mivel tavaly júniusban a Drakula 2000 című, erőszakos jeleneteket tartalmazó filmet 19 órakor adta le a 22 óra és 6 óra közötti idősáv helyett. Ezzel veszélyeztette a gyermekek szellemi fejlődését, bennük nyugtalanságot, félelmet, tartós szorongást okozhattak az említett részek.
Kapcsolódó cikkek
- Új fővárosi körzeti rádiós pályázatot készít elő a Médiatanács
- Júniusban három budapesti rádiós frekvenciára is lehet pályázni
- Két vidéki frekvenciapályázat tervezetét fogadta el a Médiatanács
- Lezárult a Budapest 95,3 MHz-re kiírt rádiós pályázat
- Csökkent a járvány alatt a televíziós termékmegjelenítések száma
- Médiatanács: 520 millió forint tévéműsorok készítésére
- Médiatanács: eredménytelen a Budapest 92,9 MHz frekvenciára kiírt pályázat
- Folytatódik a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.