Zsebünkben a kassza
Január elseje óta a vállalkozások kötelesek a készpénzes fizetésen túl legalább egy elektronikus fizetési lehetőséget is biztosítani a vásárlók részére. Ennek legelterjedtebb módozata a POS terminálok létesítése, azonban ez nem minden vállalkozás számára a legjobb alternatíva.
A koronavírus-járvány időszaka a pénzügyi tranzakciók terén teljes átalakulást hozott. Míg a kis értékű készpénzes fizetések száma visszaesett, az elektronikus fizetési módok használata több helyzetben is növekedett. A járványhelyzet egyértelmű nyertese az online kártyás vásárlás volt és a boltokban is nőtt az igény az elektronikus megoldásra.
„Egyre elterjedtebb az azonnali átutalás, illetve a QR-kódos vagy linken keresztüli azonnali fizetés. Azonban még mindig a POS terminállal történő bankkártya-elfogadás a legnépszerűbb, annak ellenére, hogy üzemeltetése plusz költséget jelent a vállalkozások számára, a telephellyel nem rendelkezőknek – kereskedők, szolgáltatók, taxisok, utazóügynökök, tanácsadók – pedig hordozásra kevésbé alkalmas mérete miatt is problémás” – hívta fel a figyelmet Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója.
Bankkártyás vásárlás mobillal
A Billingo és a Global Payments Europe (GPE) közös fintech fejlesztése androidos telefon segítségével nyújtja a bankkártyás vásárlás kényelmét. A szolgáltatás használatához csupán egy minimum Android 8.0 operációs rendszerrel működő, NFC-képes mobiltelefon vagy tablet és internetkapcsolat szükséges. A vásárlók bárhol és bármikor, terminál nélkül fizethetnek Mastercard vagy VISA bankkártyájukkal okostelefonon, okosórán elérhető virtuális bankkártyával a Billingo MobilAPP-odon keresztül.
„Ez az innováció abban tér el jelentősen a többi mobilos bankkártya-elfogadási lehetőségtől, hogy a folyamat nem áll meg a tranzakciónál. A fizetésről néhány gombnyomással készülhet számla vagy e-számla, majd a bizonylat mobil-blokknyomtatóval elektronikusan továbbítható a vevőnek, de hagyományos nyomtatóra csatlakoztatva ki is nyomtatható. Mindezek mellett a rendszer a NAV adatszolgáltatást is automatikusan képes intézni” – avatott be Sárospataki Albert.
Egy ilyen automatizált rendszer nemcsak a fizetési folyamatot gyorsítja és egyszerűsíti, de a bizonylatoláshoz kapcsolódó adminisztrációt is képes a nullára csökkenteni, ami jelentős időmegtakarítást és akár bevételnövekedést is jelenthet.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.
Új verzióval jelentkezik a Siemens fejlesztői környezete
Erős tartalmi bővítéssel érkezik a piacra a TIA Portal legújabb, 20-as verziója. Az iparvállalatok által használt Siemens fejlesztői platform olyan képeségekkel segíti a mérnökök munkáját, mint a mesterséges intelligencia, az integrált tesztelés, valamint a felhőalapú képességek. Segítségével még hatékonyabbá válhat például az ipari vezérlők (PLC-k) és kijelzők (HMI-k) programozása.
Brüsszelig jutott a magyar diákok ötlete
Haladnak a megvalósítás felé a hazai orvosegyetemek és egészségipari vállalkozások által felkarolt hallgatói fejlesztési ötletek. A diákok projektjei több hazai és külföldi konferenciát megjártak, a legjobbak pedig már a saját vállalkozásukat készítik elő.
Az ABB továbbfejlesztett hajtása új életre kelti a NASA szélcsatornáját
Az ABB Motion OneCare szerviz-megállapodás részeként az ABB az Amerikai Nemzeti Repülési és Űrhajózási Hivatal (NASA) számára korszerűsítette a változtatható sebességű hajtást (VSD), amivel legalább 10 évvel meghosszabbítja a hamptoni (Virginia állam) Langley Kutatóközpontban található National Transonic Facility (NTF) elnevezésű szélcsatorna élettartamát. A nagy magasságú és a hangsebességhez közeli repülési körülmények közötti szimulálására alkalmas szélcsatornát a repülőgépek teljesítményének és üzemanyag-fogyasztásának optimalizálására használják. Ezt a szélcsatornát használták korábban a Boeing 777-es, az űrsikló és gyorsítórakétájának tesztelésére is.