Magyar cégek is csatlakoznak az ENSZ Race to Zero kampányához
Az ENSZ Race to Zero kezdeményezés jelenleg az egyik legnagyobb globális törekvés, amely a klímaváltozás visszaszorítására hivatott. A cél, hogy bolygónk megmentése érdekében 2050-re a lehető legtöbb ország, város és cég váljon karbonsemlegessé. A KKV szektor képviselőit hazánkban az Egyesült Királyság budapesti nagykövetsége és az Okos Jövő Innovációs Klaszter (OJIK) fogja össze, zöldebb megoldásokra ösztönözve a vállalatokat. A program elrajtolt, és meg is van az első öt hazai cég, akik felvezetőként elindultak a klímavédelem érdekében.
Az ENSZ Race to Zero kampányához eddig 31 régióból, több mint 700 város, 600 felsőoktatási intézmény és bő 3000 cég csatlakozott világszerte – a közös cél 2030-ra az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentése, 2050-re pedig a karbonsemlegesség. Az ENSZ kezdeményezése több szegmensre osztottan igyekszik a legnagyobb hatást elérni: a KKV szektort például az SME Climate Hub célozza, amelyet hazánkban az Egyesült Királyság budapesti nagykövetsége és az OJIK népszerűsít. Elsőként az épületépítészetben intelligens megoldásokat szolgáltató Grüne Antwort Kft. csatlakozott a kampányhoz, példájukat az Eki Creative Kft., a Schönherz Iskolaszövetkezet, az Aplomb Kft., majd a Vill-land Kft. követte. Ők öten már együtt várják a szektor további jelentkezőit, akik fenntarthatóbb gyakorlatot vezetnének be vállalati működésükbe.
Milyen lépéseket tett az első öt, lelkes hazai cég?
Közös kiindulópontjuk, hogy már apró(nak tűnő) lépésekkel is el lehet kezdeni a klímaváltozás elleni harcot ahhoz, hogy végül globális eredményeket érjenek el. Ennek mentén olyan – összességében sokat jelentő – irodai változtatásokkal kezdték, mint a villanykörték LED izzókra való cserélése, irodák újraszigetelése a hővesztés minimalizálása érdekében, illetve időzíthető hűtés- és fűtésrendszert építettek be, hogy a használaton kívüli időszakokra ne pazaroljanak energiát.
Vannak, akik a papírhasználatot csökkentették drasztikusan – a szakmai diákmunkák közvetítésére specializálódott Schönherz Iskolaszövetkezet például e-ügyintézés bevezetésével évente 500.000 papírlap felhasználásától menti meg a bolygót. A HR-informatikával és ipari megoldásokkal foglalkozó Aplomb Zrt. egy olyan energetikai szabadalommal segíti partnereit, amely akár 10%-kal csökkentheti a forgómotoros eszközök energiafelhasználását, emellett növeli a technikai eszközök élettartamát is. A nagy beruházások sem riasztották el a hazai zöldülés éllovasait, legyen szó napelemes rendszerekről vagy optimalizált épületautomatikáról: a bútorokkal és üzletberendezésekkel foglalkozó Eki Creative Kft. már alkalmazza is ezeket iroda- és gyárépületeiben, miközben termékeihez is fenntarthatóbb alapanyagokat szerez be. A Grüne Antwort Kft. épületautomatikai megoldásai pedig már 30%-kal csökkentették az igénylő partnerek villamosenergia-fogyasztását. Szintén közös lépés az autóflották zöldítése (hibrid és elektromos járművekre való cserélése), és számos további intézkedést igyekeznek bevezetni a karbonlábnyom minimalizálása érdekében.
A KKV-k az ENSZ kezdeményezéséhez itt tudnak csatlakozni: https://smeclimatehub.org/sme-climate-commitment/.
Kapcsolódó cikkek
- Már a klímaváltozás okozta többletköltségekre is köthetünk biztosítást
- Már a klímakockázatok elkerülésére készülnek a cégek
- A klímaváltozás kérdése erőteljesen foglalkoztatja a gyerekeket
- A Fujitsu különleges módon támogatja az ENSZ fenntartható fejlődési céljait
- A Fujitsu mélyíti elkötelezettségét az ENSZ fenntartható fejlődési céljai iránt
- Különleges helyszíneken hívja fel az Extreme E a figyelmet a klímaváltozásra
- Mérnöki válaszok a klímaváltozás hatásainak csökkentésére
- E-autókkal a klímaváltozás ellen
- A L’Oréal a vállalati fenntarthatóság élén
- Klímaválság – nő a mérnökök felelőssége
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bemutatták a jövő Yettel üzleteit
Budapesten, Belgrádban és Szófiában egyidőben mutatták be, hogyan alakulnak majd át a jövő Yettel üzletei. Az új koncepció nemcsak az üzletben eltöltött időt, hanem bizonyos esetekben az odavezető utat is újraértelmezi. A cseh Bratka tervezőiroda rendhagyó ötleteit a magyar szakemberek elsőként a KÖKI Bevásárlóközpontban valósították meg úgy, hogy a középpontban a közvetlenség és az akadálymentesítés új szintje áll.
Az ABB az elektrifikációra és automatizálásra összpontosít a márka újrapozicionálásával
Az ABB bemutatja új márkapozicionálását: “We help industries outrun – leaner and cleaner” („Segítünk az iparágaknak, hogy túlszárnyalják korábbi eredményeiket – gazdaságosabban és tisztábban működve”), ezzel megerősítve a vállalat fejlődésének következő fázisát, mint az elektrifikáció és automatizálás vezetője a sikeres átalakulási időszak után. Az új szlogen azt fejezi ki, amiről az ABB ismert szeretne lenni ügyfelei körében.
Az AI segítségével teszi hatékonyabbá az energetikai rendszerek felügyeletét a Ganz
Új, mesterséges intelligencia alapú szakértői megoldást fejlesztett ki a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. A Ganz Intelligent Solutions Expert System a villamosenergia-ipari eszközök, különösen teljesítmény transzformátorok, motorok és generátorok állapotfelméréséhez, diagnosztikájához és karbantartás ütemezéséhez nyújt digitális megoldást.