Az LG új autós infotainment-rendszere az elektromos Renault Mégane E-TECH modellben debütál
Az új, 2022-es elektromos Renault Mégane E-TECH modellben debütál az LG Electronics (LG) okosautós infotainment-rendszerének (Auto In-Vehicle Infotainment, IVI) legújabb generációja. Az LG fejlett rendszerével felszerelt lenyűgöző személyautót a világ legnagyobb mobilitási konferenciáján, a 2021-es müncheni IAA MOBILITY-n láthatta első ízben a közönség.
Az infotainment-rendszer mögötti szoftvert az LG a Renault-val együtt, a Google Android okosjárművekre fejlesztett verziójára építve alkotta meg. Ez az első olyan szoftver, amelyet az LG az ún. agilis keretrendszer (Scaled Agile Framework, SAFe) szerint fejlesztett. A SAFe olyan elvek és folyamatok tudásbázisa, amely az agilis módszerek adaptálásához nyújt segítséget a nagyvállalatok számára, ezzel elősegítve a termékek és szolgáltatások gyorsabb fejlesztését és minőségének javítását. Az új szoftver a jármű hardverétől függetlenül működik, és számos kényelmi funkciót kínál az operációs rendszer automatikus, külső eszköz nélküli (over the air, OTA) frissítésének lehetőségétől az autó töltöttségi állapotának távoli ellenőrzéséig.
Az LG Android-alapú infotainment-megoldása az első Android 10-re épülő rendszer, amely megkapta a Google Automotive Services (GAS) hitelesítést. A platform különféle intelligens infotainment-szolgáltatásokhoz, valamint számos Google alkalmazáshoz - többek között a Google Assistant, Google Maps, Google Play appokhoz – biztosít hozzáférést a központi információs kijelzőn keresztül. Átlátható, intuitív kezelőfelületével és kellemes felhasználói élményével a rendszer az autósok minden igényének megfelel, és tökéletesen alkalmas az LG egyre bővülő járművekbe szánt szolgáltatásainak futtatására – mindezzel az utazás pedig még élvezetesebbé válik.
Az LG járműalkatrészek üzletágát a piac az infotainment- és járművezetést támogató rendszerek (Advanced Driver Assistance Systems, ADAS) globális vezető beszállítójaként ismeri: innovációi a legfrissebb fejlesztéseket és trendeket képviselik a mobilitás területén. A divízió folyamatosan bővíti szolgáltatásainak körét és növeli piaci részesedését, ami olyan kezdeményezéseknek is köszönhető, mint a járművilágítási és fényszórórendszereket gyártó ZKW Group felvásárlása, valamint idén júniusban az LG Magna e-Powertrain nevű vállalkozás létrehozása a Magnával.
„A járművekbe épített digitális vezérlés gyorsan megváltoztatta a sofőrök és az utasok interakcióját járműveikkel, hiszen egy kényelmesebb, személyre szabott élmény jött létre" — mondta Thierry Cammal, a Renault szoftvergyárának globális alelnöke. „Együttműködésünknek az LG-vel kulcsfontosságú szerepe volt abban, hogy az új, elektromos Mégane E-TECH ilyen kimagasló Android-kezelőfelülettel mutatkozhatott be az IAA MOBILITY-n.”
„Új infotainment-rendszerünk nem csak teljesíti, de meg is haladja a stabil, modern és felhasználóbarát autós szoftverplatformokkal kapcsolatos elvárásokat” — mondta Dr. Kim Jin-yong, az LG járműalkatrész üzletágának elnöke. „Partnereinkkel, köztük a Renault-val folyamatosan együtt dolgozunk azért, hogy egyedi autózási élményt teremtsünk a sofőrök és utasok számára.”
Kapcsolódó cikkek
- Az LG és a Qualcomm közösen fejlesztik az autós felhasználói élményt
- Okosautós infotainment-rendszert mutatott be az LG
- Elérhetőek az androidos tabletekre szánt Office alkalmazások
- Már iOS alkalmazással is vehetünk autópályamatricát
- Megjelent a Kaspersky Internet Security – Multi-Device 2015
- Hamis szoftvereket talált négy autószerelő műhelyben a NAV
- LG okos izzók Android és iOS felhasználóknak
- Közös navigációs megoldást fejlesztett a BMW és az SAP
- Amerikában az Apple uralja az okostelefon piacot
- Mobilapplikáció segít, ha vészhelyzet van
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.