Tízmilliárd forint feletti forgalom az eMAG és az Extreme Digital első közös Black Fridayén
Az eMAG és az Extreme Digital november 19-i Black Fridayén a magyar vásárlók 10,13 milliárd forint értékben több mint 420 ezer darab terméket rendeltek, ami jelentősen felülmúlja a tavalyi év eredményeit. A legjobban a háztartási eszközök, tisztítószerek, baba-mama termékek és a laptop/IT termékek fogytak, de belföldi szállást/utat is vásároltak közel kétszázan.
Az eMAG és az Extreme Digital november 19-i, első közös Black Fridayén közel 166 ezren vásároltak Magyarországról: egy tipikus fekete pénteki vásárló nagyjából 11 és fél percet töltött az akciós ajánlatok böngészésével, és átlagosan két és fél darab terméket rakott a kosarába. A rendelések átlagos értéke a budapesti (bruttó 57 210 forint), Hajdú-Bihar megyei (bruttó 47 886 forint), és Pest megyei (bruttó 47 467 forint) vásárlók esetében volt a legmagasabb.
Az idei Black Friday országos átlagos kosárértéke bruttó 61 022 forint volt, de az egyik megyéből valaki csaknem bruttó 3,5 millió forintért rendelt mintegy száz terméket, amelyek között a karácsonyi ajándéktól az irodai szoftverekig egy sor különböző árucikk megtalálható volt. A pandémia kedvezőtlen alakulása miatt idén a belföldi szálláshelyek/utak voltak kelendőek, ebből közel kétszázat rendeltek meg, a külföldi ajánlatokat viszont csak néhány vásárló merte megkockáztatni.
Tízmilliárd forint feletti fekete pénteki forgalom
A hazai vásárlók összesen 10,13 milliárd forint értékben vásároltak a két márka egy napig tartó fekete péntekén, ez jócskán, közel 46 százalékkal felülmúlja az eMAG önállóan tartott, tavalyi Black Fridayének 6,9 milliárd forintos forgalmát. Az idei, reggel 7 óra és másnap hajnali 2 óra között zajló fekete pénteken összesen 420 140 darab terméket rendeltek meg, ami mintegy 175 százalékkal magasabb az eMAG tavalyi fekete péntekénél, amelynek során 152 602 darab termék talált gazdára.
“Az eMAG és az Extreme Digital első közös Black Fridayének eredményei azt mutatják, hogy a vásárlóink értékelték azt, hogy egyetlen napra koncentráltuk a fekete pénteki akciókat, így nem kellett napokig, hetekig keresgélniük például az akciós karácsonyi ajándékokat. Idén nagy segítséget jelent a szokásosnál jóval nagyobb számú rendelés kiszolgálásában a mostanra minden megyében, az ország közel 420 pontján elérhető easybox csomagautomata-hálózatunk, amely jelenleg a leginkább környezetbarát átvételi forma, hiszen egyetlen automata sok tucat vásárlónk rendelését képes kiszolgálni, és mindegyik frekventált helyszínen működik, ami útba esik a vásárlóinknak” - mondta el Várkonyi Balázs, az eMAG és az Extreme Digital ügyvezetője.
A normál méretű termékekre vonatkozó fekete pénteki rendelések kiszállítását idén 10 napon belül, a háztartási nagygépekét pedig 14 napon belül vállalja saját forgalmazású termékek esetében az eMAG. November 19-én és az azt követő hétvégén a rendelések több mint 30 százalékát már útnak indították az eMAG raktáraiból a vásárlókhoz és az easybox csomagautomatákba, hétfőn pedig a teljes rendelési szám 15 százalékát át is vették az első vásárlók.
A legnépszerűbb fekete pénteki termékek
Tavalyhoz hasonlóan idén is arattak a háztartási eszközök és tisztítószerek, amelyben vélhetően a járványhelyzetnek is szerepe van - ezekből összesen 79 ezer darabot rendeltek. A második legnépszerűbb termékkategória 57,7 ezres eladással a baba/mama és játék - ennek számait a vélhetően karácsonyi ajándékba szánt gyermekjátékok, illetve akciós pelenkák, bébifelszerelések segítették növelni.
A chiphiány dacára sokan rendeltek laptopot és egyéb IT terméket is: a több mint 34 ezer darabos kategóriaeladások mögött több mint 4700 darab laptop megrendése áll. A fennmaradó tételek jelentős részét monitorok, nyomtatók, SSD-meghajtók, wifi routerek, billentyűzetek, egerek és egyéb hasonló perifériák adják.
A háztartási nagygépek közül idén a mosógép volt a legnépszerűbb (csaknem négyezer vásárlással), a szárítógépek voltak a másodikak (több mint 2700 rendeléssel), a harmadik helyen pedig az alsó fagyasztós hűtőszekrények (csaknem 2100 rendelés). A csaknem hétezer megrendelt tévékészülék legnagyobb hányada 80-82 centiméteres képátlójú (32 col), a második legnépszerűbb méret a 108 centiméteres volt (42 col), a harmadik pedig a 138-139 centiméter (54-55 col).
Figyelemre méltó a divattermékek (ruhák és kiegészítők) népszerűbbé válása: ezekből nagyjából duplaannyit rendeltek, mint tavaly, átlagosan bruttó 16700 forint körüli áron raktak ilyen termékeket a kosaraikba a vásárlók, míg a szépségápolási termékek hasonló átlaga csaknem 14 ezer forint volt.
A Black Friday legnépszerűbb termékkategóriái és eladási számaik november 19-én:
Ezeket a termékeket kapkodták el a leghamarabb
Az eMAG-Extreme Digital közös Black Fridayén rekordgyorsasággal, néhány percen belül elfogyott egy sor slágertermék: például kétszáz-kétszáz darab Asus VivoBook 15 és Asus A210 noteszgép, de a nyolcvan darab akciós Omen by HP gamer laptop mindegyikét is hamar elvitték. Rendkívül hamar elkapkodták a száz darab 23,8 colos Asus gamer monitort, ugyancsak kétszáz darab idei Apple AirPods Pro fülhallgatót, illetve száz darab iPhone 12 Pro okostelefont is. Az androidos típusok közül a Samsung Galaxy M22-es telefon fogyott el rekordgyorsan - dacára a közel 150 darabos készletnek. A tévék közül a háromszáz darab 81 centiméteres Star-Light modell, illetve az LG 139 centiméteres Nanocell tévéjét vásárolták fel a leghamarabb a vásárlók.
A leggyorsabban elkelt termékek között található még 120 darab Beko hűtőszekrény, kétszáz darab elöltöltős Indesit mosógép, egy Zanussi márkájú beépíthető sütő (kétszáz darab volt belőle), tíz darabos Tefal edénykészlet (350 darabos fekete pénteki készlettel), Oral-B fogkefék (220 darab volt két modelljéből összesen).
Kapcsolódó cikkek
- AdBlue és ingatlan is lesz az eMAG és az Extreme Digital első közös Black Friday-án
- Jobban fogy az asztali PC, mint tavaly ilyenkor
- Már online eladónál is lehet személyesen vásárolni az Extreme Digital szaküzletében
- Évet értékelt az Extreme Digital
- Várkonyi Balázs a hazai digitális piac legmeghatározóbb szakembere
- Szigorúan csak évente egyszer tart Black Friday-t az eMAG
- November 13-án tartja a Black Friday-t az Extreme Digital
- Folyamatosan bővül az eMAG és az Extreme Digital csomagautomata-hálózata
- Ötszáz érintésmentes csomagautomatát telepít az eMAG és az Extreme Digital
- 2020 legmeghatározóbb médiaügynökségi tenderét hirdeti meg az Extreme Digital és az eMAG
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.