A 4iG Nyrt. hétfőn újabb sikeres kötvényaukciót hajtott végre
A 4iG Nyrt. az aukció eredményeként 6,2446 százalékos átlaghozammal, 83 milliárd forint össznévértékben bocsát ki kötvényeket december 29-én. A tíz éves futamidejű papírok évi 6,00 százalékkal kamatoznak.
A társaság a BÉT honlapján még a múlt héten jelentette be, hogy rábocsátás keretében új sorozatrészletként további kötvények kibocsátásáról határozott a Magyar Nemzeti Bank (MNB) által meghirdetett Növekedési Kötvényprogramban.
A 4iG Nyrt. december 17-én már kibocsátott 287,75 milliárd forint összegű kötvényt, ezt megelőzően pedig még az idei első negyedévében vont be 15,45 milliárd forint forrást az MNB növekedési kötvényprogramjának segítségével.
A 4iG a kötvénykibocsátásból származó forrásokat akvizíciók finanszírozására használja.
A társaság számos külföldi cégvásárlást jelentett be az utóbbi időben
Októberi bejelentés volt, hogy a 4iG Nyrt. 75 százalékos és az Antenna Hungária Zrt. 25 százalékos tulajdonában lévő Hungaro DigiTel Kft. (HDT) végleges szerződést kötött a tel-avivi tőzsdén jegyzett Space-Communication Ltd.-vel (SpaceCom), a társaság 51 százalékos részvénycsomagjának megszerzésére.
November végén tette közzé a 4iG, hogy végleges adásvételi szerződést kötött a román RCS & RDS konzorciummal a DIGI Távközlési Kft. és leányvállalatai megvásárlásáról; az ügylet a hatósági eljárásokat követően 2022 januárjában zárulhat le. A tranzakció értéke 625 millió euró, megközelítőleg 232 milliárd forint.
December elején közölte, hogy a nyugat-balkáni régióban bővíti telekommunikációs portfólióját, miután végleges adásvételi megállapodást kötött az ALBtelecom 80,27 százalékos részvénycsomagjának megvásárlására a török Çalik Holding többségi érdekeltségébe tartozó Cetel Telekommal. Az ALBtelecom irányító többségi tulajdonának megszerzése az albán hatóságok jóváhagyását követően, várhatóan 2022 januárjában zárul.
Mindezek után december 21-én közölték a BÉT honlapján, hogy 4iG montenegrói leányvállalata (4iG Montenegro) a montenegrói versenyhivatal előtti eredményes eljárást, valamint a tranzakció pénzügyi zárását követően megszerezte a Telenor d.o.o. Podgorica (Telenor Montenegro) 100 százalékos részvénycsomagját.
December 23-án pedig már az Albania Telekom Invest AD 100 százalékos tulajdonának megvásárlásáról adtak hírt. Ez utóbbi vállalat a tulajdonosa a ONE Telecommunications sh.a. részvényei 99,899 százalékának. A tranzakcióval a 4iG közvetetten szerzi meg az albán ONE mobilszolgáltató vállalatot. Az ügylet az albán hatósági eljárásokat követően zárulhat.
Időközben bejelentették azt is, hogy nem kötelező erejű megállapodást kötött Jászai Gellért befektetési társasága, a KZF Vagyonkezelő Kft., a 4iG Nyrt., valamint a Rheinmetall AG, hogy a düsseldorfi székhelyű, védelmi iparban és járműgyártásban is meghatározó globális vállalat két tranzakcióval együttesen 25,1 százalékos tulajdont szerezhet a 4iG Nyrt.-ben. A közlemény szerint a befektetéssel a Rheinmetall célja, hogy a jövőben a 4iG váljon a legfőbb digitalizációs és informatikai partnerévé.
A 4iG a BÉT prémium kategóriás kibocsátója. Részvényei hétfőn 843 forinton zártak, árfolyamuk egy éven belül 588 és 1134 forint között változott.
Kapcsolódó cikkek
- Bővíti regionális beszerzési központját Budapesten a Schneider Electric
- DACHSER: 6 új, közvetlen járat és több mint 200 000 küldemény
- Több mint fél milliárd forint összegű támogatást nyert el a Delta Systems Kft.
- A Fujitsu a „bajnokok” kategóriájában végzett a Canalys 2021-es értékelésében
- Az Ingenico Paolo Temporitit nevezte ki Közép-Kelet Európáért felelős ügyvezetőnek
- Gólyamentő akcióban a Raben
- Mintegy 105 milliárd forint értékű keretmegállapodás részese a Delta Systems Kft.
- A Samsung a negyedik helyen szerepel a WBA 2021 Digitális Befogadás listáján
- A CareAR további innovációkat és felvásárlást jelentett be
- 2021 harmadik negyedévében az OPPO Európában 45 százalékos éves növekedést ért el
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.