Glami.hu: jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát a livestream vásárlás
A Glami.hu online divatkereső legfrissebb iparági jelentése szerint a koronavírus-járvány példátlan növekedést és új trendek felfutását hozta a globális e-kereskedelemben. Ezek közül is kiemelkedik a livestream vásárlás, amely digitális platformokon elérhető videótartalmakat használ a termékek és szolgáltatások valós idejű reklámozására és értékesítésére.
- Kínában az élő közvetítéses vásárlás kevesebb mint öt év alatt jelentős értékesítési csatornává nőtte ki magát az e-kereskedelemben, majd a nyugati piacokat is gyorsan meghódította.
- A világ legnépesebb országában az élő videós eladások értéke idén a 423 milliárd dollárt is elérhetik, az Egyesült Államokban a várakozások szerint néhány éven belül a teljes e-kereskedelemi piac 20%-át fogják kitenni az ebből származó bevételek.
- A tavalyi év legnagyobb e-kereskedelmi befektetései a videó vásárlási piacon történtek; a vezető digitális piacterek és közösségi platformok is jelentős összegeket fektetnek videókereskedelembe.
A livestream vásárlás, vagy másnéven élő kereskedelem, Kínában kevesebb mint öt év leforgása alatt fejlődött az e-kereskedelem fontos értékesítési csatornájává. A piac értéke 2017 és 2020 között eltelt három évben több mint 280 százalékos összetett éves növekedési rátával (CAGR) nőtt, és 2020-ban elérte a 171 milliárd dollárt. A COVID-19 világjárvány tovább fokozta a növekedés sebességét, 2022-ben az eladások értéke a 423 milliárd dollárt is elérhetik.
Kína példáját követve a nyugati divat- és szépségipari márkák, kereskedők és piacterek is gyorsan elindították élő kereskedelmi projektjeiket és rendezvényeiket. Az Egyesült Államokban az élő vásárlási események a becslések szerint 2020-ban 5,6 milliárd dollár értékű forgalmat generáltak, és 2026-ra az e-kereskedelem akár 20%-át is kitehetik majd a szegmensből származó bevételek.
A livestream vásárlás legkorábbi alkalmazói jellemzően divatmárkák és szépségipari cégek voltak, amelyek hetente akár több bemutatót, workshopot, influenszerekkel folytatott beszélgetéseket közvetítenek. Az élő programok Észak-Amerikában és Európárában is népszerűek, 2020 augusztusában egy élő showműsort 14 millió néző követett, és két perc alatt 1300 kapucnis pulóver kelt el. Az élő közvetítés jellemzően Youtube-on, Facebookon és Instagramon történik, de egyre több vállalat használja a TikTok-ot is divatesemények élő közvetítésére.
A vállalatok jelentései szerint élőben közvetített vásárlási események során a konverziós arány akár tízszer magasabb lehet, mint a hagyományos e-kereskedelemben, a vásárlók sokkal kisebb valószínűséggel küldik vissza a termékeket, valamint hatékony megoldás lehet az innovatív vásárlási formákra nyitott fiatalok megszólítására.
Az élő vásárlási alkalmak során leggyakrabban bemutatott termékkategóriák 36 százalékos részesedéssel a ruházati és a divatcikkek, ezt követik 7-7 százalékkal a szépségápolási termékek és az élelmiszerek, a szórakoztató elektronikai cikkek (5 százalék) és a lakberendezési cikkek (4 százalék).
Az élő kereskedelem nem csak a márkáknak és kiskereskedőknek kínál új csatornát, de a digitális piacterek számára is óriási lehetőségeket jelent az értékteremtésre. Ennek megfelelően a tavalyi év legnagyobb e-kereskedelmi befektetései közül több is a videóvásárlási piacon történt: a 1,5 milliárd dollárra értékelt Whatnot videó aukciós platform 150 millió dolláros, a Ntwrk videós vásárlási oldal 50 millió dolláros tőkeinjekciót kapott, a Klarna pedig becslések szerint 160 millió dollárért vásárolta meg a Hero nevű platformot. Eközben a nagy technológiai szereplők, köztük az Instagram, a Tiktok, a Snapchat, a Facebook, a Pinterest, a Youtube és az Amazon is jelentős összegeket fektet videókereskedelembe.
Kapcsolódó cikkek
- Glami.hu: Magyarországon a divatcikkek ötödét webáruházak értékesítik
- Az online paradigmaváltás szinte észrevétlenül írja újra a szabályokat
- Az e-kereskedelem piacának nyitott kérdéseire és kihívásaira válaszol a DHL Supply Chain
- Nő az online vásárlás iránti bizalom
- A vásárlások tizede már online történik
- Jön Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi konferenciája
- Még nincs késő visszavinni a felesleges karácsonyi ajándékokat
- Grandiózus karácsonya lesz az e-kereskedelemnek
- Glami.hu: a magyarok többsége továbbra is utánvéttel vásárol a divat webáruházakban
- Újabb nagy dobás a Lead Ventures-től
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.