A Bridgestone hiperhatékony gumiabroncsot fejleszt a Mercedes-Benz VISION EQXX számára
A Mercedes-Benz AG a Bridgestone-t választotta a Mercedes Benz VISION EQXX névre hallgató, technológiai programjának gumiabroncs-fejlesztő partneréül. A futurisztikus elektromos jármű a Mercedes válasza az EV-k hatékonyabbá tételére és az elektromos hatótávolság új szintre emelésére. A Bridgestone mérnökei a Mercedes-Benzzel együttműködve olyan egyedi tervezésű gumiabroncsokat hoztak létre, amelyek hozzájárultak ahhoz, hogy a jármű hatékonysága és ezáltal hatótávolsága egyetlen feltöltéssel 1000 kilométerre nőjön. Az említett távot a jármű a németországi Sindelfingenből a franciaországi Cassis-ig egyetlen töltéssel tette meg, 8,7 kWh/100 kilométeres energiafogyasztással.
Rendkívül alacsony gördülési ellenállás és optimalizált kialakítás
A Bridgestone egyedi Turanza Eco gumiabroncsokat tervezett, amelyek ötvözik a szabadalmaztatott és könnyű ENLITEN, valamint ologic technológiát. Az ENLITEN akár 20%-kal* csökkenti a gumiabroncs gördülési ellenállását és súlyát, az ologic pedig ennek érdekében a gumiabroncs nagy átmérőjével, az aerodinamikai ellenállás minimalizálásával, és keskeny szélességével növeli az akkumulátor hatótávolságát.
A Mercedes-Benz aerodinamikai részlegével együttműködve a gumiabroncs optimalizált oldalfallal és olyan gumiabroncs-szerkezettel rendelkezik, amely illeszkedik a 20 colos, kovácsolt magnézium keréktárcsákra szerelt burkolathoz, jelentősen javítva az abroncs aerodinamikáját.
A Mercedes-Benz VISION EQXX Bridgestone Turanza Eco gumiabroncsokkal szerelve
Forrás: Forrás: Mercedes-Benz csoport médiaoldal
Virtuális abroncsfejlesztés
A gumiabroncsokat a Bridgestone virtuális abroncsmodellezési és szimulációs technológiáinak felhasználásával fejlesztették ki, amely lehetővé teszi a gumiabroncs különböző körülmények közötti teljesítményének mérését, mielőtt fizikailag is létrehoznák. A virtuális abroncsfejlesztés által kínált nagyobb rugalmasság, valamint a fejlesztési idő rövidülése is lehetővé teszi a Bridgestone számára, hogy egy adott abroncs sokkal több változatát teszteljék, köszönhetően annak a sebességnek, amellyel az abroncs digitális ikerpárjának módosítása és azonnali tesztelése megtörténhet. A virtuális abroncsfejlesztés emellett számos környezetvédelmi előnnyel jár, mivel mind a természeti erőforrások felhasználása, mind a kipufogógáz-kibocsátás csökken, köszönhetően a kevesebb legyártandó és tesztelendő prototípusnak.
Sikeres társfejlesztés
A projektben való együttműködés megalapozza az elektromos járművek gumiabroncsainak jövőjét, amely a vállalatok közös elképzelésén alapul.
Emilio Tiberio, a Bridgestone EMIA műveleti igazgatója és technológiai vezetője elmondta: „A Bridgestone büszke arra, hogy hosszú távú partnerével közösen fejlesztette ki a megfelelő gumiabroncsokat egy ilyen innovatív projekthez. A Mercedes-Benz VISION EQXX annak bemutatására szolgál, hogy mire képes egy optimalizált elektromos jármű. A projekt teljes összhangban van a saját, elektromos járművek fejlesztését érintő céljainkkal, különösen, hogy elkötelezettek vagyunk az elektromos mobilitás hatékonyabbá és elérhetőbbé tételében. A közös fejlesztésbe olyan úttörő, prémium gumiabroncsokat és abroncstechnológiákat integráltunk, amelyek képesek megbirkózni a legnagyobb kihívásokkal az elektromos közlekedés területén. Jelenleg a kutatási és fejlesztési forrásaink több mint 30%-át fordítjuk az elektromos járművekhez szükséges abroncsok fejlesztésére, amelyet 2022-ben még tovább erősítünk.
A projekt összhangban van a Bridgestone E8 kötelezettségvállalásával, amely tengelyként határozza meg a vállalat működését, miközben kiérdemli a jövő generációinak bizalmát. A Bridgestone E8 kötelezettségvállalása 8 értéket határoz meg (energia, ökológia, hatékonyság, bővítés, gazdaság, érzelem, könnyítés és erősítés), amelyeket a Bridgestone a fenntartható társadalom megvalósítása érdekében a munkavállalókkal, a társadalommal, a partnerekkel és az ügyfelekkel közösen fog megteremteni. Ez a projekt összhangban van a következő értékekkel: „energia: elkötelezettség a szén-dioxid-semleges mobilitási társadalom megvalósítása iránt”, „ökológia: elkötelezettség a fenntartható gumiabroncs-technológiák és megoldások fejlesztése iránt, amelyek megóvják a környezetet a jövő generációi számára" és végül a „hatékonyság: elkötelezettség a termelékenység maximalizálása iránt a mobilitás fejlesztése révén".
__________________
* A Bridgestone belső adatai alapján a Bridgestone prémium nyári gumiabroncsok összehasonlítása ENLITEN technológiával és anélkül, azonos abroncsméretben (92Y 225/40R18 XL).
Kapcsolódó cikkek
- PET-palack újrahasznosításával készít gumiabroncsot a Continental
- Áremelkedés várható a gumiabroncsok piacán
- A Bridgestone bejelentette E8 kötelezettségvállalását 2030-ig
- A Bridgestone egyedi abroncsokat fejleszt a Maserati új modelljére
- A Bridgestone felfüggeszti minden oroszországi tevékenységét és Oroszországba irányuló exportját
- Megszerezte első tesztgyőzelmét az új Continental SportContact 7 gumiabroncs
- Csúcsteljesítmény fenntarthatóságra fejlesztve
- Tizenöt év alatt közel negyvenmillió abroncsot gyártott le a Bridgestone Tatabánya
- Az LG fejlett autós infotainment-rendszere került a Mercedes új, elektromos luxusszedánjába
- Biztonságos téli vezetés: abronccsal kapcsolatos hibák, amiket el kell kerülni
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.