5,4 billió dollárt is elérhetik idén a globális e-kereskedelemből származó bevételek
Amíg a nemzetközi kereskedelem 19 százaléka zajlik jelenleg elektronikus csatornákon, addig ez az arány hazánkban csak 10% körül van, így a piaci szereplők számára jelentős potenciál van a fejlődésre. - hangsúlyozta Mészáros Ádám, a DHL Express Magyarország vezérigazgatója a hazai webshopok számára könnyedén elérhető határon túli piacok nyújtotta lehetőségekről tartott nyitó előadásában az idén második alkalommal megrendezésre kerülő Future Trade konferencián.
„A jelenlegi kutatások alapján 2026-ra a nemzetközi B2C e-kereskedelmi piac akár a 4,8 billió dolláros éves bevételt is elérheti” – hangsúlyozta előadásában Mészáros Ádám, a DHL Express Magyarország vezérigazgatója. „Ez az előrejelzés is azt mutatja, hogy a hazai webshopok számára is kulcsfontosságú, hogy kilépjenek a nemzetközi piacra, hiszen óriási lehetőség rejlik benne. 2026-ra akár négyszeresére is nőhet a nemzetközi B2C piac, a gyors növekedésben a globális pandémia katalizátorként játszott szerepet. Napjainkban, ha a szállítmányozásról beszélünk, a fogyasztói visszajelzések alapján, a legfontosabb a gyorsaság, a megbízhatóság és a rugalmasság.”* Míg 2021-ben a teljes, globális e-kereskedelemből származó bevételek elérték a 4,8 billió dollárt, ez a szám idén várhatóan az 5,4 billió dollárt is eléri majd. A forgalom növekedésével egyidejűleg egyre jobban kivehetőek azok a fogyasztói elvárások is, amelyeknek egy országos és egy nemzetközi webshopnak is meg kell felelnie napjainkban.
60%-kal gyorsabban növekednek a DHL Express statisztikái szerint azok az e-kereskedők, amelyeknél elérhető az expressz szállítási opció. A vásárlók 91%-a tájékozódik a szállítási lehetőségekről, mielőtt a fizetésre térne rá, ugyanakkor 66% a visszaküldési feltételeket is megtekinti a vásárlás előtt. A fogyasztók számára ma már a szállítás gyorsasága nagyobb jelentőséggel bír, mint a szállítási költség.
„Az e-kereskedelem terén a vásárlók a rugalmasságot és a választási lehetőséget keresik, a fogyasztók szeretnek dönteni a szállítás gyorsaságáról, valamint arról, hogy egyszerűen módosítható legyen a kézbesítés ideje, címe, módja.” – mondta Nagy Szilvia, a DHL Express Magyarország E-Commerce és Marketing menedzsere. „Ha egy e-kereskedő kínál express szállítási módot a webshopjában, akár 70%-kal nőhet az átlagos kosárérték.”
Az idén második alkalommal megrendezett Future Trade digitális kereskedelmi konferencián a látogatók, az e-commerce piac legnevesebb előadói, a bolti és az online értékesítés legsikeresebb szereplőinek képviselői mutatják be, hogy mi történt az elmúlt évben a klasszikus és e-commerce piacon, milyen lesz a szektor jövője, illetve a webshoptulajdonosoknak milyen innovatív módszereket és eszközöket érdemes megismerni az érvényesüléshez. Az esemény fókuszában idén az exportlehetőségek feltérképezése és a magyar kereskedők ösztönzése állt.
______________
* https://www.fnfresearch.com/cross-border-b2c-e-commerce-market-by-category-852
Kapcsolódó cikkek
- Újabb németországi napi gyűjtőjáratot indított Magyarországról a Dachser
- E-kereskedelmi Konferencia Visegrádon
- Ilyen lesz az e-kereskedelem jövője
- A legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsora
- Glami.hu: nem várható visszaesés az online divatkereskedelemben
- A DACHSER először érte el a 7 milliárdos árbevételt
- Az szja-visszatérítés látványosan fékezte a hazai e-kereskedelem lassulását
- A FedEx Express újabb európai piacokon vezeti be nemzetközi e-kereskedelmi szolgáltatását
- Már Romániába is 24 órán belül szállít a Dachser
- Közel 70 millió vásárlás pörgette tavaly az online kiskereskedelmet
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.