A raktár nélküli webshopoké a jövő
Egyre több webshop szervezi ki Magyarországon csomagjai kezelését - ezt támasztja alá a fulfillment piac tavalyi, 70%-os bővülése. A zászlóshajó Webshippy duplázott, árbevétele megközelítette a 2,4 milliárd forintot.
A hazai fulfillment piac tavaly meghaladta a 4,5 milliárd Ft-ot
Mit nevezünk fulfillmentnek? Ennek igénybevételével az e-kereskedők/webshopok teljes körűen kiszervezhetik a vásárlók rendeléseinek teljesítését, kezdve az árukészlet raktározásától, a csomagok összeállításán keresztül egészen a szállításra való átadásig. Ezt a szolgáltatást kínálhatják klasszikus áruszállító vállalkozások és kifejezetten csak erre szakosodott cégek egyaránt. Perényi András, a Webshippy ügyvezető igazgatója kiemelte: „Egy professzionális fulfillment cég komoly figyelmet fordít a munkafolyamatok automatizálására, a robotizációra és a logisztikai szoftveres fejlesztésekre. Mi a Webshippyt pont emiatt inkább digitális innovátorként határozzuk meg és nem egyszerű logisztikai szolgáltatóként.” A hazai piacon jelenleg 6 jelentősebb szereplő működik, és az árbevételi adatok szerint 2020-ban mintegy 2,5 milliárd forintnyi forgalom realizálódott ezen területen, amely 2021-re már 4,26 milliárd forintra emelkedett.* Ez 70%-os bővülést jelent, amely közel a duplája a magyar e-kereskedelemi piac tavalyi 32%-os növekedésének.**
Webshippy 56%-os piaci részesedéssel bír
A Webshippy a hazai e-kereskedelmi piac legjelentősebb fulfillment szolgáltatója, A magyar gyökerekkel rendelkező vállalat 2021-ben 2,39 milliárd forintnyi bevételt könyvelhetett el, amellyel gyakorlatilag megduplázta a 2020-as forgalmát (1,216 milliárd Ft). Ezzel tavaly a Webshippy adta a hazai fulfillment piac 56%-át. A vállalkozás dinamikus növekedése az általa kezelt csomagszámok gyarapodásából adódik: míg 2019-ben 341 ezer küldeményt teljesített, 2020-ban ez a darabszám már 817 ezerre emelkedett, tavaly pedig meghaladta az 1,6 millió darabot. A teljes hazai e-kereskedelemben egyébként 70 millió csomagot adnak fel egy évben, ez azt jelenti, hogy teljes magyar csomagküldés 2,5%-át a Webshippy bonyolítja.
Egyre több webshop szervezi ki a logisztikát
A Webshippy bevétele 2021-ben jelentősen hozzájárult magyar fulfillment piac növekedéséhez. Ezt a dinamikus bővülést Perényi András két trenddel magyarázza: „A piac bővülése mögött kétféle folyamat áll: egyrészt jelentősen nőtt a magyar digitális kereskedelem, így több csomagot kell kezelni, másrészt újabb és újabb piaci szereplők szervezik ki a logisztikát. A webshopok ugyanis rájöttek arra, hogy a nagy e-kereskedőkkel – mint pl. az Alza, Emag, Mall – versenyezve ma már nem elég szimplán olcsóbbnak lenni. A fogyasztók sok esetben a vásárlás utáni élmény, a kiszállítás minősége és gyorsasága alapján választanak webshopot.” Ezt támasztja alá a Retail TouchPoints kutatása is, miszerint a vevők 84% -a nem valószínűsíti, hogy egy rossz vásárlási élmény után újra vásárol majd ugyanarról a helyről, és 98,1% szerint a szállítás befolyásolja a márkahűséget.*** A vevők kétharmada (62%-a) ráadásul nem fejezi be a fizetést és a vásárlást, ha felfedezi, hogy a webshop nem kínál kényelmes szállítást és egyszerű visszaküldési lehetőséget. Perényi András hozzátette: „Az e-kereskedők már napi 2-3 rendelésnél is sokkal jobban járnak, ha az egész logisztikát kiszervezik egy professzionális fulfillment céghez. A saját logisztika fenntartása nagyon költséges, bonyolult és időigényes feladat. Ráadásul nálunk, a Webshippynél 150-200 ezer csomagot kezelünk havonta, így kedvezőbb árakat kapunk a futárcégektől, ez pedig vonzó sok webshop számára. A logisztika kiszervezésével az e-kereskedők egyszerre tudnak költségeket csökkenteni, miközben a bevételük várhatóan nőni fog a magasabb szolgáltatási szintnek (pl. aznapi szállításnak) köszönhetően. Nem véletlen, hogy a Webshippy partnerei piaci átlag feletti növekedést érnek el. Ma már ezt sokan felismerik, így egyre többen választanak bennünket is, például a közelmúltban a Lumenet, a legnagyobb hazai világítástechnikai webshop szerződött a Webshippyvel, így optimalizálva logisztikai feladatait.”
____________________
* 2020 és 2021 évre vonatkozó kötelező beszámolók alapján – Igazságügyi Minisztérium
** GKI Digital – Magyar online kereskedelmi piac bővülése: https://trademagazin.hu/hu/gki-digital-arukereso-hu-70-millio-online-vasarlas-porgette-tavaly-az-e-kereskedelmet/
*** Forrás: https://retailtouchpoints.com/resources/last-mile-delivery-what-shoppers-want-and-how-to-save-retail
Kapcsolódó cikkek
- Így vásároltunk idén az eMAG-on
- A GLAMI divatkereső tovább terjeszkedik Európában
- A Lumenet együttműködési megállapodást kötött a Webshippy-vel
- Tarolt az eMAG easyboxos átvétel a Glamour-napokon!
- Csehországban és Szlovákiában terjeszkedik a Webshippy
- A Telekom újra az első helyen a mobileszközök online értékesítésében
- A legnagyobb forgalmú online kereskedők rangsora
- Glami.hu: nem várható visszaesés az online divatkereskedelemben
- Tippek, hogy senki ne váljon áldozattá az online csomagküldésben
- Minden webshop képes lehet az aznapi házhozszállításra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
3 árulkodó jel, hogy a cég IT csapata már nem versenyképes
Szinte követhetetlen tempóban fejlődnek a vállalati szolgáltatásokat támogató IT-rendszerek, a cégek pedig komoly piaci hátrányba kerülhetnek, ha nem tartanak lépést a változással. Az ügyfelek és a munkatársak igényei egyre csak nőnek, a versenytársak szolgáltatásai pedig rövid idő alatt gyorsabbá, kényelmesebbé, átláthatóbbá válhatnak a miénknél.
Rákapcsolt az Euronics: már aznap megérkezhet a grill vagy a hűtő
Egyre népszerűbb a vásárlók körében az aznapi kiszállítással vagy áruházi átvétellel történő rendelés az Euronicsnél. A megrendelés napjára házhoz szállítást ígérő szolgáltatás tavaly nyáron indult, idén pedig még szélesebb időablakkal lehet már rendelni Budapesten belül. Az online leadott rendeléseket pedig az áruházakban is át lehet venni akár még aznap, ez a szolgáltatás már országszerte elérhető ingyenesen. Az ilyen módon rendelt termékek toplistáján ott vannak a ventilátorok, a kávék, a mosószerek, és az állateledelek, de rendeltek már asztali grillt is így.
Elérhetővé válik az automatikus munkabérelőleg
Automatikus Munkabérelőleg Rendszer (AMBER) néven biztosít új szolgáltatást a MagNet Faktor a Kulcs-Soft-tal partnerségben. Az új megoldás segítségével a bérszámfejtő szoftvert használó cégek alkalmazottai gyorsan és egyszerűen juthatnak a már ledolgozott munkanapok után járó fizetésükhöz. A munkavállalók mellett a vállalkozásoknak is kedvező ez a lehetőség: az adminisztratív terheik csökkennek, a bérfizetés pedig rugalmassá válik.