Átfogó hazai körkép született a HR digitalizáció jelenéről és jövőjéről
Az új üzleti igények megjelenésével könnyen válhatnak elavulttá a korábban használt HR IT rendszerek. A digitális HR működés felé vezető út meghatározása azonban többet igényel az új technológiák felfedezésénél és használatánál: a HR szervezetet és a folyamatokat is úgy kell átalakítani, hogy jövőállóak legyenek. Ebben nyújthat támogatást az idei Deloitte Digitális HR Kutatás, amely 16 hazai HR szoftver szolgáltató bevonásával készült.
A gyorsan változó üzleti igények a kis-, közép- és nagyvállalatoktól egyaránt megkövetelik, hogy hosszú távú digitális HR stratégiát alakítsanak ki, amelyhez elengedhetetlen a vonatkozó szoftverpiac ismerete. A hazai HR IT megoldások kínálatát és lehetőségeit vizsgáló Deloitte Digitális HR Kutatás 2022 a legjelentősebb magyar HR szoftver szolgáltatók bevonásával készült, és célja a hazánkban jelenleg is elérhető technológiák és megoldások ismertetése, valamint főbb erősségeik és megkülönböztető ismérveik bemutatása. A 16 résztvevő céggel megvalósított beszélgetések alapján az elemzés nemcsak a legfontosabb HR IT fejlesztéseket mutatja be, hanem össze is hasonlítja azokat a tavalyi, hasonló fókuszú kutatás releváns részeivel. A Deloitte szakértői által megkérdezett HR szoftver szolgáltatók rendkívül széles spektrumot fednek le, átfogó HR IT rendszerektől kezdve modul specifikus és alternatív megoldásokig.
A digitális HR működés kéz a kézben jár a gyorsasággal, agilitással és alkalmazkodókészséggel, hiszen elősegíti a tudásmegosztást és az együttműködést, illetve az ügyfélélményre összpontosító versenyelőnyt teremt. A kognitív megoldások és a „munka tech” felé való́ eltolódás hazai viszonylatban még inkább a jövő zenéje – napjainkban inkább a digitális platformok, az integrált, felhő alapú́ megoldások megismerésén és magabiztos használatán van a hangsúly. „A kognitív HR megoldások térnyerése előtt meg kell erősíteni a felhő alapú megoldásokba vetett bizalmat, hiszen a válaszadók legnagyobb része ezek kiforratlanságában látja az ilyen típusú rendszerek fő kockázatát” – fogalmaz Csépai Martin, a Deloitte HR tanácsadási üzletágának vezetője.
A tavalyi elemzés arra fókuszált, hogy a vállalatok mely HR területeken számítanak leginkább a digitalizációra, milyen típusú HR szoftverek bevezetését tervezik a közeljövőben. A Deloitte idén ugyanezeket a kérdéseket tette fel a másik oldal, a HR szoftver szolgáltatók képviselőinek is. Az onboarding mindkét fél szerint az a terület, ahol a legtöbb fejlesztésre kell számítanunk, azonban az idei tanulmányban a riportálás és analitikák, illetve az önkiszolgálás is felfértek a képzeletbeli dobogó alsó fokaira. „Érdekes eltérés, hogy tavaly a megkérdezett vállalatok legnagyobb arányban a képzések terén számítottak fejlesztésre – ehhez képest a szolgáltatók szerint kevésbé voltak hangsúlyosak az ilyen típusú megkeresések” – mondta Csépai Martin.
A kutatás során többször visszaköszönt egy megfelelően átgondolt digitális HR stratégia meglétének a fontossága – a szoftver szolgáltatók ennek a hiányát jelölték meg az ügyféloldali belső erőforrások szűkössége után a szoftver bevezetéseket leginkább hátráltató tényezőnek. Az egyre komplexebb üzleti elvárásoknak megfelelően a hazai HR IT piac szereplői is mind szerteágazóbb, iparág-, modul-, vagy cégméret specifikus megoldásokat kínálnak. A kutatás összefoglaló riportjában megtalálhatók a szolgáltatók profil szerinti besorolás alapján, a legfőbb megkülönböztető jegyeik kiemelésével.
Kapcsolódó cikkek
- Felhőrendszerben a nyaralás is felhőtlenebb!
- Támogató technológiák a digitális ökoszisztéma kialakításában
- A generációváltás gyorsíthatja a családi cégek digitalizációját
- Újra indul a Deloitte Technology Fast 50
- Útmutató a sikeres S/4HANA bevezetéshez
- Kiderült, hogy mi a digitalizációs kudarcok legfőbb oka
- K&H: Az orosz-ukrán konfliktus egyelőre kevésbé befolyásolja a céges innovációt
- Elengedhetetlen HR digitalizáció: hazai rendszermegoldások és tapasztalatok testközelből
- Okoseszközök a veszélyes területek digitalizálásához
- K&H: bankolás a felhők felett
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.