Vajon mennyire vagyunk adattudatosak? – Homályos sütik és elfelejtett jelszavak
Pontosan tudja, mit fogad el a neten egy felugró ablakra kattintva? Minden webhelyen más jelszót használ? Utalnak önre a jelszavai? Ilyen kérdésekre is keresi a választ a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság és a DIMSZ – Adatvezérelt Marketing Szövetség közös kutatása, amely a két szervezet adattudatosságot fejlesztő programja keretében valósul meg.
“A DIMSZ – Adatvezérelt Marketing Szövetség elsődleges célja, hogy tagjai közreműködésével elősegítse a magyarországi adatvezérelt marketingkultúra fejlődését, tájékoztassa a közvéleményt az adatvezérelt marketingeszközök működéséről, előnyeiről, felelős használatukról és az érvényes szabályozásról. Tevékenysége eredményes ellátása érdekében a DIMSZ évek óta rendszeres érdekegyeztetéseket folytat állami és civil szervezetekkel, többek között az NMHH-val is” – nyilatkozta Hivatal Péter, a DIMSZ alelnöke.
„Az NMHH és a DIMSZ vezetői egyetértenek abban, hogy mindkét szervezet számára kiemelten fontos a fogyasztók adatvédelmi és adatbiztonsági tudatosságának növelése, és céljaikat hatékonyabban tudják elérni egy hosszú távú közös program keretében. Ezért együttműködésünket új szintre emeljük” – mondta el az egyeztetéseket követően dr. Szabó László Zsolt, az NMHH médiapiaci együttműködési és kutatási igazgatója.
A program keretében a kutatás releváns és aktuális eredményeit szakmai fórumokon, podcast beszélgetésekben, valamint tudásmegosztó képzési anyagokon és kiadványokon dolgoznak fel.
Az olvasók és a felhasználók érdeke, hogy megismerjék és megértsék az online felületeken és az alkalmazásokban megjelenő marketingkommunikációs tartalmakat és a hátterében zajló működési folyamatokat. Az együttműködő partnerek ezért elkötelezettek abban, hogy emeljék az online tartalmak, szolgáltatások és a reklámfogyasztás tudatossági szintjét, hogy a felhasználók magabiztosabban és hatékonyabban tudják használni az online megoldásokat a saját kényelmük és biztonságuk érdekében.
Az NMHH és a DIMSZ első közös kutatása, amelynek eredményeit 2023 januárjában, az Adatvédelem Nemzetközi Napján tartandó szakmai rendezvényen fogják ismertetni, többek között az alábbi kérdésekre keresi a választ:
• Mennyire tájékozottak a felhasználók az adataik védelmét illetően? Milyen mértékben használják ezeket?
• Melyek a főbb tévhitek és bizonytalanságok?
• Milyen tényezők befolyásolják az adatmegadási hajlandóságot?
Kapcsolódó cikkek
- Virtuális reklám szabálytalan közzétételéért és nem teljesített vállalásokért bírságolt a Médiatanács
- Az NMHH összeállításából kiderült, hogy mit hallgattunk tavaly a neten
- „Zöldmezős” frekvencia árverését készíti elő az NMHH
- Együttműködési megállapodást kötött az NMHH a Széchenyi István Egyetemmel
- Hírportálok, bulvárlapok és női magazinok az elmúlt negyedév legnépszerűbb magyar weboldalai
- NMHH: hamarosan egyféle töltőt használhatunk a legtöbb elektronikus eszközünkhöz
- Megpályázható rádiós frekvenciákról döntött a Médiatanács
- Digipedia: tudástárral segíti az online tér biztonságos és tudatos használatát az NMHH
- Mesterséges intelligencia: mi használjuk és mi szabunk határt neki
- A valóságshow-k valóságát tanulmányozta az NMHH új kiadványa
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.
A Continental autógumija az első helyen végzett a Tyre Reviews szakportál négyévszakos abroncstesztjén
Újabb megmérettetésen, a Tyre Reviews 2024-es négyévszakos abroncsteszten győzedelmeskedett a Continental AllSeasonContact 2 modellje. Hét 205/55R16-os méretű, VW Golfra autóra felszerelt, egész évben használható modellből álló tesztmezőnyben ért el első helyezést.
A BASF a sikeres Ethernet-APL kísérletet követően az ABB-t választotta zöldmezős projektjeihez
A BASF első európai zöldmezős Ethernet Advanced Physical Layer (Ethernet-APL) projektjének részeként az ABB-t választotta az elosztott vezérlőrendszerekhez (DCS).
Krausz Ferenc Nobel-díjas fizikusnak ítélték idén a Neumann Professzori címet
Ismét magyar Nobel-díjas kapta a BME és a Neumann Társaság által alapított Neumann Professzori címet: Krausz Ferenc fizikus az ultragyors lézertudomány területén elért tudományos teljesítményéért részesült a kitüntetésben. A fizikus által megalapozott tudomány a mikrochipgyártástól kezdve a daganatos betegségek diagnosztizálásáig számos területen hozott forradalmi változást. A kitüntetésre május 11-én került sor a Műegyetem Ünnepi Szenátusi Ülésén, ahol a díjat a BME rektora és a Neumann Társaság elnöke adta át.