A DHL a Volvo Trucks 44 elektromos teherautójával célozza meg a zéró kibocsátást
A két vállalat idei közös eredménye, hogy együttműködési megállapodást írtak alá a zéró kibocsátású járművekre való átállás felgyorsításának érdekében. A DHL erősíteni kívánja törekvéseit az elektromos teherautókra való átállással kapcsolatban azáltal, hogy összesen 44 új elektromos Volvo tehergépjárművet telepít európai útvonalaira.
A tervezett megrendelés része 40 darab Volvo FE és Volvo FL típusú elektromos teherautó, amelyeket városi áruszállítására állítanak forgalomba. A hosszabb utakra szánt elektromos tehergépjárművek is részét képezik az együttműködésnek, és a DHL úgy döntött, hogy elkezdi Volvo teherautók használatát regionális fuvarozáshoz is, kezdve négy elektromos Volvo FM teherautóval az Egyesült Királyságban.
Az első járműveket már megrendelték, hat darabot a DHL Parcel UK, kettőt pedig a DHL Freight állít majd forgalomba. Ezzel évente közel 600 tonnával kevesebb szén-dioxid kibocsátás érhető el, és közel 225 000 liter gázolajat takaríthat meg a Deutsche Post DHL Vállalata.
„Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy kielégítsük a környezetbarát és fenntartható megoldások iránti növekvő vásárlói keresletet, és elérjük hosszú távú célunkat, azaz 2050-re a nettó zéró károsanyag-kibocsátást. Logisztikai szolgáltatóként járműflottánk átalakítása fontos eszköz a szén-dioxid kibocsátás csökkentésében. A Volvo Trucks-szal kötött megállapodásból több részlegünk is profitálni fog” – magyarázta Pablo Ciano, a Deutsche Post DHL Group vállalatfejlesztési ügyvezető alelnöke.
A DHL azon döntésében, hogy felgyorsítja a zéró kibocsátású járművekre való átállást, fontos tényezőinek számítanak a 2020 novembere óta tartó londoni elektromos Volvo teherautó használatának pozitív tapasztalatai – a West End bevásárlónegyedbe történő beszállítások során. A jármű volt a legelső teljesen elektromos kereskedelmi teherautó, amelyet városi logisztikára használtak az Egyesült Királyságban.
„A DHL fontos globális logisztikai szolgáltató vállalat, amely elkötelezett abban, hogy minél inkább csökkentse szerepét az klímaváltozásban. Közös munkánkkal együtt jobbat tehetünk, és büszke vagyok arra, hogy a partnerség szellemében dolgozhatunk azon, hogy elérjük tudományos alapokon nyugvó klímasemlegességi céljainkat” – mondta Roger Alm, a Volvo Trucks elnöke.
Az együttműködés új Volvo-technológiák bevezetését és közös fejlesztési tevékenységeket is magában foglal a villamosítás területén. Továbbá a Volvo Trucks elemzi a DHL szállítási tevékenységét is azzal a céllal, hogy biztosítsa a testreszabott elektromos szállítási megoldások sikeres bevezetését.
„Magyarországra is érkezhetnek a járművekből, elsősorban az elektromos nyerges vontatókból” – mondta Fogarasi Zsolt, a DHL Supply Chain Hungary szállítmányozási üzletágvezetője. „Több projekten is dolgozunk most e témában, s a 2024-es érkezések remélem meg is valósulnak. A régióban már most is vannak elektromos Volvo nyerges vontatók és teherautó. Ez a szám a közeljövőben 6 nyerges vontatóval bővül Lengyelországban.” – tette hozzá Fogarasi Zsolt.
A DPDHL csoport globális GoGreen2050 stratégiájának részeként számos fejlesztést hajt végre, beruháznak és fejlesztik a folyamatokat. „Ilyen fejlesztés, hogy az elektromos mellett gázüzemű tehergépkocsikat is beszereztünk, melyek kedvezőbb kibocsátás mellett megfelelő hatótávot biztosítanak. A nem közúti áruszállításban is alternatív üzemanyagok használatát erősítjük a kisebb ökológiai lábnyom elérése érdekében. Emellett a digitalizáció elkötelezett hívei vagyunk, hogy minél kevesebb dokumentumot kelljen papíron kezelni és mozgatni. A folyamatok optimalizálása az áruszállításban is igen fontos tényező" – emelte ki Fogarasi Zsolt.
Kapcsolódó cikkek
- A DHL Express 2022-ben is elnyerte a Great Place to Work díjat
- A DHL hozta el hazánkba is a száguldó cirkuszt
- A DHL Express élen jár a fenntarthatóság terén
- A DHL Supply Chain 2022-ben ismét vezető besorolást kapott
- 5,4 billió dollárt is elérhetik idén a globális e-kereskedelemből származó bevételek
- Az e-kereskedelem piacának nyitott kérdéseire és kihívásaira válaszol a DHL Supply Chain
- E-forradalom a hulladékgyűjtésben és a logisztikában
- Sínen a DHL industrial Projects
- A DHL is támogatja az e-kereskedelmet
- A Fujitsu a DHL-lel közösen forradalmasítja a logisztikai piacot
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.