Új beruházást jelentett be a Bosch
A Bosch, a technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója tovább erősíti az elektromos kéziszerszám üzletághoz tartozó miskolci telephelye jelentőségét. A Robert Bosch Power Tool Kft. 2024 végéig két, összesen csaknem 70 milliárd forint értékű beruházást valósít meg.
A vállalat a folyamatosan növekvő raktározási és elosztási igények miatt több mint 54 milliárd forintból logisztikai és disztribúciós központot hoz létre Miskolcon, emellett pedig több mint 15,7 milliárd forintot fordít gyártási kapacitásának bővítésére. A két beruházáshoz a magyar állam egyedi kormánydöntés (EKD) alapján összesen mintegy 10,2 milliárd forint utófinanszírozás keretében nyújtható, vissza nem térítendő készpénz támogatást biztosít. A beruházásokról szóló bejelentésen részt vett Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Dr. Szászi István, a magyarországi Bosch csoport vezetője, valamint Fükő László, a Robert Bosch Power Tool Kft. ügyvezető igazgatója. „Nemzetközileg is magas színvonalú technológiai infrastruktúránknak, szaktudásunknak és elkötelezettségünknek köszönhetjük kiemelkedő eredményeinket. Ez a beruházás jól mutatja a miskolci gyár jelentőségét a vállalatcsoporton belül” – hangsúlyozta Fükő László.
Zökkenőmentes kiszolgálás a nemzetközi ellátásilánc-hálózatban
A nagyszabású beruházás célja egy magas automatizáltságú raktári struktúra kialakítása a Miskolci Ipari Park területén. A közel 100 000 négyzetméteres komplexum több kiemelten fontos logisztikai funkciót lát majd el. Az új létesítmény a vállalatcsoport elektromos kéziszerszám üzletágának egyik meghatározó késztermékelosztó raktára lesz a kelet-európai régióban, a 2017-ben átadott, többek között csomagolási tevékenységet végző Regionális Szolgáltató Központ is ide költözik, illetve késztermék- és alapanyag raktárként is működik majd.
A miskolci logisztikai központ a Bosch mintegy 780 raktárból álló nemzetközi ellátásilánc-hálózatának része. A Bosch 37 ezer munkatársa foglalkozik beszerzéssel és logisztikával világszerte, naponta mintegy 230 gyárat látnak el alkatrészekkel és nyersanyagokkal. Meghatározó feladatuk, hogy a Bosch ügyfeleinek magas szintű kiszolgálása érdekében az egész értékfolyamat során folyamatos, fenntartható és rugalmas ellátási láncot működtessenek.
Kapacitásbővítés a felhasználói élmények optimalizálása érdekében
A miskolci kéziszerszámgyár 2018-ban a kiemelkedő technológiai infrastruktúra, a speciális szaktudás és a magas gyártási volumen alapján a Bosch csoport elektromos kéziszerszám üzletágának európai akkumulátor gyártási kompetencia-központja lett. A most bejelentett kapacitásbővítő beruházás új, innovatívabb akkumulátorok, illetve vezeték nélküli kézi-, valamint kerti szerszámok fejlesztésére és gyártására ad lehetőséget.
Kapcsolódó cikkek
- Magasabb szintre lép a Bosch az önvezető technológiák fejlesztésében
- Bosch-felmérés: Németországban a megkérdezettek 63 százaléka támogatja a napenergia használatát
- A Bosch szenzorai biztonságosabbá és kényelmesebbé teszik az életet
- A Bosch további milliárdokat fordít jövőbeni digitalizációs projektekre
- Új autóipari kutató-fejlesztő központ Zalaegerszegen
- Ütközéselkerülő rendszer segít megelőzni a villamosbaleseteket Budapesten
- Dr. Steffen Haack a Bosch Rexroth AG új vezérigazgatója
- „Életre tervezve” – félvezetőkkel: a Bosch további milliárdokat szán chipekre
- Hidrogénoffenzíva a Boschtól
- Kibővíti és megújítja duális képzési együttműködését a Bosch Miskolcon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.