Idén sem az IT-n spórolnak a vállalatok
2023-ban az informatikai kiadások világszerte elérhetik a 4,5 ezer milliárd dollárt, ami 2,4%-kal múlja felül a tavalyi informatikai költségeket. Ez a növekedés jóval nagyobb lenne, ha sok cég és magánszemély nem halogatná a meglévő hardver-eszközeinek cseréjét, a recessziós kilátások miatt – áll a Deloitte legfrissebb elemzésében.
2023-ban a nagyvállalati szegmensben 7,5%-os növekedés várható világszerte, az egy évvel ezelőtti 8,2%-os bővülés után. A szoftver-kiadások 9,3%-kal, a szolgáltatások 5,5%-kal növekednek, míg a hardver-költségek 5,1%-kal esnek vissza a 2022-es büdzséhez képest.
A következőkben egy átlagos nagyvállalat 2023-as prognosztizált kiadásait vizsgálták a Deloitte szakértői. Ezek alapján megállapítható, hogy az alábbi informatikai költségelemekre jelentősen többet költ, mint tavaly:
- IaaS: 30%
- Infrastruktúra beszerzése: 13%
- ERP/SCM/CRM: 13%
- Tanácsadás: 10%
- Mesterséges intelligencia és analitika: 11%
- Vertikális megoldások: 10%
IT kiadások, amikre valamivel többet költ, mint 2022-ben:
- Alkalmazás bevezetés és üzemeltetési szolgáltatások
- Üzleti folyamat optimalizációs szolgáltatások
- Infrastruktúra implementáció és üzemeltetési szolgáltatások
- Nagyvállalati hálózati eszközök
- Mobil hálózati szolgáltatások
- Vezetéses hálózati szolgáltatások
- Mobil eszközök beszerzése
- Egységes kommunikáció
- Nyomtatók, másolók
IT kiadások, melyekre várhatóan kevesebb költ, mint tavaly:
- Hardware támogatás
- PC-k és tabletek beszerzése
- Tároló kapacitás beszerzése
Az informatikai szolgáltatások piaca a 2022-es 1,28 ezer milliárd dollár után idén megközelíti az 1,4 ezer milliárd dollárt, ami másfélszerese a 8 évvel ezelőtti értéknek. Az IT szolgáltatások területén belül a „technológiai tanácsadás és kiszervezés” a legnagyobb hányad, melyet az alábbi szolgáltatások alkotnak: tanácsadási szolgáltatások (234 milliárd dollár 2022-ben), alkalmazás implementáció (191 milliárd dollár 2022-ben), alkalmazás üzemeltetési szolgáltatások (AMS, 105 milliárd dollár 2022-ben), és infrastruktúra szolgáltatások (324 milliárd dollár 2022-ben).
“A technológiai tanácsadás és kiszervezés legfőbb megrendelői világszerte a bank, a high-tech, a telekommunikáció és a biztosítási szektorok szereplői. A technológiai tanácsadó cégek legnagyobb kihívása továbbra is a tehetségek és tapasztalt szakemberek toborzása és megtartása. A természetes lemorzsolódás aránya 2022 második negyedévében tetőzött, azóta enyhülést mutat a munkaerőpiaci nyomás. 2023-ban az informatikai és digitális transzformációban jártas szakemberek utáni kereslet 20%-kal fogja meghaladni a világszerte rendelkezésre álló kapacitást” – mondta Kiss Dániel, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának partnere.
Kapcsolódó cikkek
- Határ a csillagos ég: a multicloud káosz megszelídítése
- Az önálló 5G hálózatok átalakíthatják a vállalati konnektivitást
- A szolgáltatásmenedzsment jövője: tanuljunk az IT-tól!
- Központi IT rendszerek cseréje: változáskezelés nélkül nem megy
- Kiskereskedelem a metaverzumban
- Rugalmasság mindenekfelett: a siker záloga a technológiai munkaerő újragondolása
- A Telekom kapta a Deloitte Zöld Béka Díjat, a különdíj a Budapest Airporté
- Internetszolgáltatás: már nem a sebesség, a minőség számít
- Eljött a mobil korszak: ezek a legfontosabb mobilalkalmazás-tesztelési trendek
- Zero Trust – avagy az intézményesített bizalmatlanság gyakorlata?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.