Idén sem az IT-n spórolnak a vállalatok
2023-ban az informatikai kiadások világszerte elérhetik a 4,5 ezer milliárd dollárt, ami 2,4%-kal múlja felül a tavalyi informatikai költségeket. Ez a növekedés jóval nagyobb lenne, ha sok cég és magánszemély nem halogatná a meglévő hardver-eszközeinek cseréjét, a recessziós kilátások miatt – áll a Deloitte legfrissebb elemzésében.
2023-ban a nagyvállalati szegmensben 7,5%-os növekedés várható világszerte, az egy évvel ezelőtti 8,2%-os bővülés után. A szoftver-kiadások 9,3%-kal, a szolgáltatások 5,5%-kal növekednek, míg a hardver-költségek 5,1%-kal esnek vissza a 2022-es büdzséhez képest.
A következőkben egy átlagos nagyvállalat 2023-as prognosztizált kiadásait vizsgálták a Deloitte szakértői. Ezek alapján megállapítható, hogy az alábbi informatikai költségelemekre jelentősen többet költ, mint tavaly:
- IaaS: 30%
- Infrastruktúra beszerzése: 13%
- ERP/SCM/CRM: 13%
- Tanácsadás: 10%
- Mesterséges intelligencia és analitika: 11%
- Vertikális megoldások: 10%
IT kiadások, amikre valamivel többet költ, mint 2022-ben:
- Alkalmazás bevezetés és üzemeltetési szolgáltatások
- Üzleti folyamat optimalizációs szolgáltatások
- Infrastruktúra implementáció és üzemeltetési szolgáltatások
- Nagyvállalati hálózati eszközök
- Mobil hálózati szolgáltatások
- Vezetéses hálózati szolgáltatások
- Mobil eszközök beszerzése
- Egységes kommunikáció
- Nyomtatók, másolók
IT kiadások, melyekre várhatóan kevesebb költ, mint tavaly:
- Hardware támogatás
- PC-k és tabletek beszerzése
- Tároló kapacitás beszerzése
Az informatikai szolgáltatások piaca a 2022-es 1,28 ezer milliárd dollár után idén megközelíti az 1,4 ezer milliárd dollárt, ami másfélszerese a 8 évvel ezelőtti értéknek. Az IT szolgáltatások területén belül a „technológiai tanácsadás és kiszervezés” a legnagyobb hányad, melyet az alábbi szolgáltatások alkotnak: tanácsadási szolgáltatások (234 milliárd dollár 2022-ben), alkalmazás implementáció (191 milliárd dollár 2022-ben), alkalmazás üzemeltetési szolgáltatások (AMS, 105 milliárd dollár 2022-ben), és infrastruktúra szolgáltatások (324 milliárd dollár 2022-ben).
“A technológiai tanácsadás és kiszervezés legfőbb megrendelői világszerte a bank, a high-tech, a telekommunikáció és a biztosítási szektorok szereplői. A technológiai tanácsadó cégek legnagyobb kihívása továbbra is a tehetségek és tapasztalt szakemberek toborzása és megtartása. A természetes lemorzsolódás aránya 2022 második negyedévében tetőzött, azóta enyhülést mutat a munkaerőpiaci nyomás. 2023-ban az informatikai és digitális transzformációban jártas szakemberek utáni kereslet 20%-kal fogja meghaladni a világszerte rendelkezésre álló kapacitást” – mondta Kiss Dániel, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának partnere.
Kapcsolódó cikkek
- Határ a csillagos ég: a multicloud káosz megszelídítése
- Az önálló 5G hálózatok átalakíthatják a vállalati konnektivitást
- A szolgáltatásmenedzsment jövője: tanuljunk az IT-tól!
- Központi IT rendszerek cseréje: változáskezelés nélkül nem megy
- Kiskereskedelem a metaverzumban
- Rugalmasság mindenekfelett: a siker záloga a technológiai munkaerő újragondolása
- A Telekom kapta a Deloitte Zöld Béka Díjat, a különdíj a Budapest Airporté
- Internetszolgáltatás: már nem a sebesség, a minőség számít
- Eljött a mobil korszak: ezek a legfontosabb mobilalkalmazás-tesztelési trendek
- Zero Trust – avagy az intézményesített bizalmatlanság gyakorlata?
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.