Új szolgáltatás a műszaki fogyasztási cikkek kiskereskedői és gyártói számára
Április 5-én jelentette be a GfK és a Minderest, – mindketten az árképzés szakértői –, hogy partnerségre lépnek annak érdekében, hogy lehetővé tegyék a jobb, adatvezérelt árképzést az e-kereskedelemben. A GfK fogyasztói árakra vonatkozó adatai és a Minderest intelligensen frissülő online árinformációi révén a döntéshozók mind a kiskereskedelemben, mind a gyártásban átfogó képet kaphatnak az aktuális piaci árakról, valamint ajánlásokat az árkorrekciók megvalósíthatóságára vonatkozóan. A szolgáltatás már elérhető.
A versenyképes árképzés az e-kereskedelemben szinte mindenhol meghatározó trenddé vált. A piaci árváltozások lassú, késleltetett követése azonnal az eladások és részesedések csökkenéséhez vezethet.
A GfK az online ár-információk intelligens nyomon követésével bővíti kínálatát
A Minderesttel való együttműködés révén a GfK mostantól a kiskereskedők és gyártók számára az iparágak különböző területein online árinformációkat kínál, a termékkategóriánkénti árváltozások számától függő gyakorisággal. Ezekkel a szemléletes árinformációkkal a vállalatok nyomon követhetik a versenytársak árait, hogy mely termékkategóriákban zajlanak éppen akciók, vagy, hogy mely termékek nem kaphatók egy adott áruházban. Ezek az információk a taktikai árképzési döntések vagy az akciók meghozatalának alapjául szolgálnak. A vállalatok ezek alapján manuálisan módosíthatják árazásukat, vagy meghatározott paraméterek mentén automatizált ár-módosításokat is engedélyezhetnek.
A naprakész információkkal a GfK és Minderest adatok kombinációi biztosítják a nyereséges és fenntartható növekedés kereteit. Az ár-mozgásokat figyelve a szolgáltatás segítségével megmutatják, hogy a fogyasztók mely termékeket hol és milyen áron vásárolták. Ez a tudás a döntéshozóknak a hosszú távú tervezéseknél alapvető fontosságú.
Hogyan találják meg a kiskereskedők és a gyártók a megfelelő egyensúlyt?
Az adatforrások egyetlen szolgáltatásba történő egyesítése nemcsak a kiskereskedők, hanem a gyártók számára is fontos. A GfK és a Minderest által közösen szolgáltatott információkkal a döntéshozók biztosak lehetnek, hogy a piaci ár-pozícionálásuk a kívánt szinten marad. Ezzel egyidejűleg a tények alapján felülvizsgálhatják és módosíthatják hosszú távú stratégiájukat. Az adatvezérelt megközelítés egy olyan stratégia részét képezi, amely a meglévő árképzési és értékesítési információk alapján egy adott termékre egy adott időpontban az ideális árat kínálja.
"Az árképzés az e-kereskedelemben nagyon dinamikus, így mindig naprakész adatokra van szükség" – kommentálja Antonio Tomás, a Minderest vezérigazgatója. "A legjobb e-kereskedelmi weboldalakról folyamatosan kiváló minőségű adatokat nyerünk ki, így a döntéshozók maximális rálátást kapnak a piaci árképzésre. Örülünk, hogy a GfK-val való együttműködésünk révén ezt még szélesebb közönség számára is elérhetővé tehetjük."
"A napi árak és a fogyasztók által elfogadott kiskereskedelmi árak hosszabb távú ismeretének kombinációja mind a kiskereskedőknek, mind a gyártóknak teljesen új mélységű adathalmazt kínál a taktikai döntéshozatalhoz" – mondta Michael McLaughlin, a GfK globális kiskereskedelmi alelnöke. "Ez az értékesítés fejlesztése és az árrés képzése szempontjából is kulcsfontosságú. Új partnerünkkel, a Minderesttel páratlan árképzési betekintést fogunk nyújtani."
Kapcsolódó cikkek
- Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?
- GLAMI: a 12-26 éves korosztály diktál az online divatkereskedelemben
- A kisboltok sorsára juthatnak a magyar webshopok
- Hogyan és mit rendelnek a nők az eMAG-ról?
- Az IzzyPay segítségével bővülhetnek a Shoprenter online áruházai
- Az e-kereskedelmet is átalakította tavaly a visszafogott lakossági fogyasztás
- A hazai műszaki elektronikai piac válozása 2022-ben
- Új vásárlók, extra bevétel, ingyen reklám – ezért éri meg a kis üzleteknek csomagponttá válni
- GLAMI.hu: sikeres évet zártak a divatcikk kereskedelemmel foglalkozó webáruházak
- A jó árú élelmiszereket és gépeket keresték a vásárlók 2022-ben
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.