2022-ben is az Euronics lett a legnagyobb 100%-ban magyar tulajdonú online kereskedő

forrás: Prím Online, 2023. május 27. 16:33

Közzétette a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú online kereskedők friss ranglistáját a GKID. 2022-ben már másodszor készült külön rangsor a 100%-ban magyar hátterű cégekről, ahol az Euronics ismét kiérdemelte az első helyet. Az összesített listán a vállalat megőrizte hetedik helyét, 2023-ban pedig további növekedésre számít online értékesítési csatornáján.

Négy év leforgása alatt nőtte ki magát a legnagyobb magyar tulajdonban lévő webáruházzá az Euronics – és a GKID legnagyobb forgalmú magyar webshopokat rangsoroló listáján immár második éve áll stabilan az első helyen. A friss e-kereskedelmi riportban a hazánkban működő összes webshopot vizsgáló listán ismét a 7. helyet érdemelte ki a cég.

 

Folyamatos fejlődés

 

Az Euronics webshopjának vásárlói köre folyamatosan bővül, a felhasználók elvárásaira válaszolva éppen ezért a vállalat 2022 februárjában kívül-belül megújította online értékesítési felületét. A vásárlók pozitívan fogadták a fejlesztéseket: az online értékesített termékek mennyisége közel 10 százalékkal, az online árbevétel pedig 17 százalékkal nőtt 2021-hez képest. De nem csak a megújult webshopnak köszönhető, hogy az online értékesítés 2022-ben már több mint 23 százalékát tette ki az Euronics teljes árbevételének.

 

A cég 2022-ben nyitotta meg új, részben automatizált raktárát is, amelynek az online rendelések kiszolgálását is meggyorsítja. A raktárban működő árumozgató robotok már több mint 600 ezer megrendelés teljesítésében segítettek, hozzávetőlegesen 30 százalékkal növelve az online rendeléseknél az árukiadás hatékonyságát.

 

 

2023-ban további fejlődés a cél

 

„Büszkék vagyunk arra, hogy 2022-ben is megőriztük első helyünket a 100%-ban magyar tulajdonú webáruházak listáján – mondta Metykó Tibor, az Euronics marketingigazgatója. – Idén célunk, hogy a webáruházunk spontán márkaismertsége tovább erősödjön. Ennek érdekében folyamatosan fejlesztjük a webshopot, hogy még jobb felhasználói élményt nyújtson, a kiszállítások pedig minél gyorsabbak legyenek. Átalakítjuk a webáruház menüjét, tovább bővítjük a keresési lehetőségeket és a termékkínálatot is. Az Euronics vásárlók pedig hamarosan országszerte aznapi kiszállítást és csomagponton történő átvételt is kérhetnek majd online rendeléseikhez.”

 

Az Euronics tapasztalata az, hogy a vásárlók egyre szívesebben rendelik meg háztartási nagygépeiket is online: ezt bizonyítja, hogy a legnépszerűbb termékkör az idei január-áprilisi időszakban az alulfagyasztós hűtőszekrény volt, amit a mikrohullámú sütők, kéziporszívók, elöltöltős mosógépek és beépíthető sütők követtek. Az Euronics vásárlók az idén január-áprilisi időszakban átlagosan 33 000 Ft-ot költöttek el a webshopban egy vásárlás alkalmával, ami egyelőre nem mutat jelentős változást a 2022-es átlagos kosárértékhez képest.

 

Metykó Tibor szerint azonban 2022 második felében már érezhető volt a gazdasági válság és infláció okozta vásárló oldali reálkereset-csökkenés. A jelenség a teljes műszaki piacot érinti, aminek egyenes következménye, hogy az online forgalom is csökken – és bár az Euronics online forgalmán is érzékelhető, hogy a vásárlók jelenleg megfontoltabbak, a vállalat továbbra is lassú, de folyamatos fejlődésre számít 2023-ban. 

Céginfó ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Új vezetőt kap az EIT InnoEnergy

Mikołaj Budzanowski lett az EIT InnoEnergy Közép-Európa új vezérigazgatója. A 2025 januárjában hatályba lépő stratégiai kinevezés célja, hogy a fenntartható energetikai fejlesztések mellett elkötelezett szervezet növelje a szerepét a tiszta technológiák közép-európai elterjesztésében és felgyorsítsa az energetikai átmenetet ebben a régióban.

2024. december 18. 18:20

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14