Új trendek és kihívások az online marketingben

forrás: Prím Online, 2023. június 9. 14:06

2023-ban a közösségi média marketing szerepe, valamint az influenszer marketing és a felhasználók által generált tartalmak (UGC - User Generated Content) egyre inkább teret hódítanak, és szinte megkerülhetetlenné válnak a vállalkozások üzleti stratégiájában. 

A Data Reportal legfrissebb adatai szerint 2023-ban már 4.76 milliárdan használnak legalább egy közösségi platformot világszerte. Az influenszer marketing piacán is jelentős növekedés tapasztalható: a becslések szerint ma már több mint 50 millió ember tartja magát tartalomkészítőnek, és a Collabstr 2023-as előrejelzése szerint az influenszer piac mérete 17.4 milliárd dollárra nő, ami 14.47%-os növekedést jelent 2022-höz képest. 

 

“A számok alapján világos, hogy a közösségi média és az influenszer marketing jelentősége folyamatosan növekszik. Ráadásul az új ügyfelek elérése a közösségi média felületeken általában kevesebbe kerül, mint a hagyományos csatornákon keresztül. A rejtett lehetőségek kiaknázása és gyakorlatba való átültetése azonban gyakran túl nagy kihívást jelent a vállalkozások számára.” – avat be Csiki Anita, a Starpath Agency tulajdonosa.

 

freepik.com

 

A legnagyobb márkák új stratégiája: közösségi média és influenszer partnerségek

 

Az utóbbi években jelentős változások történtek a vásárlói szokásokban és az ügyfélelérési módszerekben. A közösségi média hirdetések még mindig rendkívül hatékonyak, mivel elkötelezik az ügyfeleket és növelik az ügyfél interakciókat. Ma már egyre többen használják a közösségi médiát márkakutatásra és vásárlásra is, ezért a nagyobb márkák stratégiai partnerségeket kötnek a népszerű influenszerekkel. 

 

"A felhasználók által generált tartalmakra – mint például a vélemények és ajánlások – sokkal nagyobb eséllyel kattintanak rá az emberek, mint bármely más típusú hirdetésre. Azonban nem minden influenszer megfelelő – van, aki nem rendelkezik valódi követőbázissal, és a munkájuk minősége sem mindig garantált. Ezért érdemes egy tapasztalt ügynökséget megbízni a feladattal, aki garantálja a minőséget és gondoskodik arról, hogy minden a tervek szerint haladjon." – hangsúlyozza a szakértői hozzáértés jelentőségét Csiki Anita, aki a saját ügynökségénél behatóan vizsgálja az influenszerek hátterét, beleértve a követőbázisukat és korábbi teljesítményt, mert “Csak így tudunk megalapozott tanácsokat adni ügyfeleinknek arra vonatkozóan, hogy kivel érdemes együtt dolgozni. Figyelembe vesszük a célközönséget, és mindig a legjobb eredmény elérése érdekében alakítjuk ki a közösségi média stratégiát.“

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni

Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.

2024. november 20. 18:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59