Az AI hozza el az igazi szerelmet az egyedülállóknak?
A mesterséges intelligencia lázban tartja a világot, az élet minden területén várhatóan átalakítja majd a folyamatokat. A nagy technológiai cégek, mint a Google vagy a Facebook eddig is használtak olyan AI algoritmusokat, amik a háttérben segítették a keresést vagy a tartalmak szűrését, azok személyre szabott tálalását a felhasználók felé. Az igazi áttörést a ChatGPT 2022. novemberi indulása hozta, ami először mutatta meg sok millió felhasználónak, hogy milyen széleskörű használatra lesz alkalmas ez a technológia. Nem véletlen, hogy soha ilyen gyorsan nem terjedt el online szolgáltatás, 5 nap alatt regisztrálta be a ChatGPT az egymilliomodik felhasználót, jelenleg 100 millió aktív tagjuk van.
Magyarországon számos piacvezető online társkeresőt működtető Dating Central Europe Zrt. volt az első még 2010-ben, aki a Randivonalon a Gravity-vel közösen bevezette a big-data ajánlórendszert, ami öntanuló módon finomítja, hogy kik a legmegfelelőbb pár-jelöltek a számunkra. A rendszer a Randivonalon töltött idő alatt a viselkedésünkből tanulja meg, hogy mik a legfontosabb preferenciáink a párkeresésben, így folyamatosan egyre pontosabb találatokat kapunk.
A Randivonal mérnökei jelenleg is több kutatást folytatnak a mesterséges intelligencia területén. A kutatások célja, hogy a társkereséssel töltött időt – 3-4 hónap átlagosan – drasztikusan le tudják rövidíteni a pontosabb találatokkal.
„Úgy gondoljuk, hogy a mesterséges intelligencia az online társkeresésben is paradigmaváltást hozhat. A világ legjobb társkereső oldalára csak beregisztrálok és egyetlen olyan találatot ad, aki annyira hozzám illik, hogy ő lesz az életem párja. Ez ma még utópia, és az emberi természet sem feltétlenül ennyire leképezhető, de abban biztos vagyok, hogy minden fejlesztésünkkel ebbe a cél irányába kell haladjunk. Nagyon fontos, hogy a magyar cégek is bátran kezdjenek el kísérletezni a legújabb technológiával. A belépési küszöb alacsonyabb, mint gondolnánk.” – mondta Weiler Péter vezérigazgató
A Randivonal AI folyamatainak kiépítésében az egyik első lépcső a mai napon élesített kép-tanuló rendszer, ami a felhasználók arc-szimpátiáját vizsgálja. A szerelem első látásra nem áll messze a valóságtól, hiszen az agyunk néhány másodperc alatt dönti el, hogy a másik ember szimpatikus-e. Az online társkeresésben eltöltött 23 év tanulsága ugyanakkor, hogy ez nem feltétlenül minden, hiszen a másik megismerése ezt jelentősen tudja árnyalni. Mégis abban komoly szerepe van a másik arcvonásainak, hogy kivel szeretnénk elindítani egy beszélgetést, kire kattintunk. Ebben fog tudni mostantól a Randivonal pontosabb találatokat adni.
A társkereső AI kiépítésének a második fázisát a Randivonal ősszel tervezi, ami az összes regisztráció során megadott adatból, keresési szokásokból és egyéb online viselkedésből nyert adatra támaszkodik majd.
Kapcsolódó cikkek
- A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
- Többé nem akadály a nyelvtudás, az AI megkönnyíti az e-kereskedelmi exportot
- Valóban elveszi a mesterséges intelligencia a magyarországi munkavállalók munkáját?
- A GLAMI új AI-technológiát alkalmaz a divatwebáruházak termékkínálatának katalogizálására
- Felelősségteljes mesterséges intelligencia fejlesztés – jó úton járunk?
- Erre használják a magyarok a ChatGPT-t
- Félünk az AI-tól, pedig magunktól kellene
- ChatGPT és rossz kistestvére a ChaosGPT
- Így látja a mesterséges intelligencia a magyar népbetegséget
- Húsvéti locsolókölni a mesterséges intelligencia közreműködésével
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új üzlet és vállalatoknak szánt, prémium szolgáltatás az iCentre-nél
Az iCentre megnyitotta új üzletét Óbuda első számú bevásárlóközpontjában. Az eseményen a cég új iCentreCare szolgáltatásának részleteit is ismertette, amely segítségével a vállalatok egyszerűen és hatékonyan kezelhetik Apple eszközeiket, és maximálisan kihasználhatják azok előnyeit az üzleti működésük során.
Felújított műszaki cikkek a fókuszban a Vatera idei Black Weeksén
A Vateránál a fekete péntek nem a mértéktelen költésről szól, a bizonytalan gazdasági helyzethez igazodóan a piactér idén november 15. és december 1. között olyan speciális Black Weeks kampányt rendez, amelynek keretében felújított (refurbished) termékeket árusító partnerkereskedők több ezer felújított okostelefonja, laptopja mellett vaterás eladók termékei is elérhetők lesznek akciós áron.
A K&H innovatív IT technológiájával a SZÉP kártya digitális használata is lehetővé vált
A digitális SZÉP kártya, mint innovatív technológia költségmentesen elérhető a K&H Csoport ügyfelei számára. Csupán pár kattintás szükséges a mobilbankban és máris rendelkezésre áll a digitális fizetési megoldás. A technológiai megoldás bizonyította kulcsfontosságú szerepét a piacon, több mint 100 ezer tranzakció áll a fejlesztés mögött egyetlen év alatt. A forradalmi megoldás nemcsak kényelmet, hanem számos informatikai és technológiai előnyt is kínál.
Újra a Magyar Telekom szektorának legvonzóbb munkahelye
Nyolcadik alkalommal mérte fel a PwC Magyarország hazánk munkaerőpiaci preferenciáit és adta át Az év legvonzóbb munkahelye díjakat. Telekommunikáció és média kategóriában immár hetedik alkalommal nyerte el a Magyar Telekom a legjobbnak járó elismerést.
A PwC Magyarország nyolcadik alkalommal adta át az Év Legvonzóbb Munkahelye díjakat
Az alapbér mellett a magánélet tiszteletben tartása és a jó hangulatú, támogató közeg számít munkahelyválasztáskor – derül ki a PwC nyolcadik alkalommal elkészített Munkaerőpiaci preferencia felméréséből, amiben idén több mint 90 000 tapasztalt munkavállaló, egyetemi hallgató és közoktatásban vagy szakképzésben tanuló diák vett részt. Az Év Legvonzóbb Munkahelye Díjat a Mercedes-Benz kapta.