Mesterséges intelligencia asszisztenst vezet be az összes CRM-alkalmazásához a Salesforce
A San Franciscóban megrendezett Dreamforce 2023 éves konferenciáján nagyszabású frissítést jelentett be Einstein névre hallgató mesterséges intelligencia csomagjához az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szoftverekben piacvezető Salesforce. Az Einstein Copilot egy új generatív AI társalgási asszisztens, amelyet a Salesforce natívan vezet be CRM rendszerébe és az összes támogatott alkalmazásába, így az alkalmazásspecifikus feladatok széles skáláján lesz használható.
A Salesforce-t használó szervezetek az új Einstein Copilot Studio segítségével testre szabhatják azt is, hogy az Einstein Copilot hogyan működjön, milyen saját adatokhoz férjen hozzá, milyen adatokra hivatkozhasson, illetve, hogy olyan harmadik féltől származó nagy nyelvi modelleket (large language model – LLM), például az OpenAI GPT-3.5-öt is hasznosítani tudjon.
“A Salesforce már korán beszállt a vállalati mesterséges intelligencia versenybe, amikor 2016-ban elindította az Einsteint, azzal a céllal, hogy segítse az ügyfelek elérését, a keresést, a szegmentálást és a termék ajánlásokat. Idén májusban egy beszélgetés alapú CRM-eszközt, az Einstein GPT-t vezették be, most pedig még egy lépéssel tovább mentek az Einstein Copilottal, amely egy kalap alatt mesterséges intelligencia ágenst, másnéven AI-ügynököt kínál, amelyek egy sor CRM- és alkalmazásspecifikus feladatot képesek önállóan elvégezni” – mondta File Ágnes, a Deloitte Digital Salesforce üzletág vezetője.
Magas fokú konfigurálhatóság
A megoldás legnagyobb előnye az, hogy minden szervezet vagy vállalkozás teljes mértékben saját igényeihez igazíthatja. A teljesség igénye nélkül pár területspecifikus feladat, amit az új megoldás el tud látni:
- Értékesítés: automatikus ügyfél adat frissítések a Salesforce-ban, találkozók előkészítése, az ügyfélkörhöz igazodó értékesítési e-mailek automatikus generálása.
- Szolgáltatás: az ügyfélkiszolgálás egyszerűsítése azáltal, hogy személyre szabott, releváns válaszokat tud adni az ügyfeleknek különböző csatornákon keresztül, legyen SMS, email, social media, live chat. Ezen felül releváns válaszokat javasol az ügyfélszolgálati munkatársnak a munkafolyamata során, felhasználva a valós idejű ügyfél adatokat.
- Marketing: e-mail szövegek generálása, a fogyasztói preferenciák alapján cél weboldalak (landing page) létrehozása.
- Kereskedelem: segít a digitális áruházak létrehozásában és az olyan összetett feladatok automatizálásában, mint a katalóguskezelés.
- Fejlesztés: természetes nyelvi kéréseket alakít át Apex-kóddá, és kódolási javításokat javasol.
Az Einstein Copilot Studio ahhoz is biztosít konfigurálhatóságot, hogy az Einstein Copilot elérhető legyen az olyan fogyasztói csatornákon is, mint a weboldalakon a valós idejű csevegés, a Slack, a WhatsApp vagy az SMS.
Segítség a jó prompt kialakításban
A felhasználók számára a generatív mesterséges intelligencia legfontosabb eleme az ún. prompt, vagyis a bemeneti csatorna, ha úgy tetszik az az interfész, ahol az utasítás megírása történik. Gyakran tapasztalni azt, hogy a generatív modellek többszöri próbálgatást, a kérések többféle variációjának megadását igénylik, hogy pontosan a kívánt választ adják meg. Sokszor pedig pont a nem eléggé pontos prompt vezet ahhoz, hogy téves válaszok, hibás kimenet jöjjön létre.
Az Einstein Copilot Studio tartalmaz egy ún. "Prompt Builder"-t is, amely lehetővé teszi a nem technikai felhasználók számára, hogy egyszerűen leírják, mit szeretnének elérni, majd a Prompt Builder ebből a hétköznapi megfogalmazásból a kívánt eredményt előidéző, megfelelő prompt-ot készíti el.
"Egy marketingszakember például megkérheti a Prompt Buildert, hogy az ügyfél vásárlási előzményei és tartózkodási helye alapján személyre szabott üzenetet és kedvezményt generáljon egy új termékhez. Az Einstein Copilot ezután automatikusan személyre szabott üzeneteket generál, amelyek igazodnak az ügyfelek egyéni preferenciáihoz, hivatkoznak a korábbi vásárlásokra és a demográfiai információkra" – emelte ki File Ágnes.
A biztonság az első
A megoldás testreszabási képessége nagyrészt azon adatokon múlik, amelyeket a Salesforce-t használó vállalatok az Einstein Copilot számára biztosítanak. Ezek az adatok biztonságban, a Salesforce Sales Cloud-ban (értékesítési felhőjében) tárolódnak, nyilvános interneten keresztül nem utaznak, a harmadik fél által készített LLM-ek pedig ún. “zéró megőrzéssel” rendelkeznek, a válasz megadásán kívül nem tárolhatnak adatokat.
Az Einstein GPT és az Einstein Copilot mögött még egy plusz biztonságos AI-architektúra réteg is beépítésre került. A Salesforce Einstein Trust Layer folyamatosan fut és minden AI-választ átvizsgál, illetve figyelmeztet a nem megfelelő, pl. elfogult mesterséges intelligencia által generált válaszokra. A réteg egyben minden AI-interakciót rögzít a nyilvántartás, megfelelés és auditálás érdekében.
A mesterséges intelligencia iránti kereslet dinamikusan nő minden ágazatban: a Gartner-felmérése szerint a vezetők 45%-a nyilatkozott úgy, hogy növelik a technológiába irányuló beruházásaikat.
“Rengeteg értéket látunk a Salesforce új megoldásának bevezetésében, pl. a nagyobb ügyfélelkötelezettség elérés területén. Bár az Einstein Copilot még korai szakaszban van, úgy tűnik, készen áll a széleskörű alkalmazásra, ezt mutatja az is, hogy már olyan szervezetek használják sikerrel, mint a Heathrow Airport” – mondta Schenk Tamás, a Deloitte Magyarország technológiai tanácsadás üzletágának partnere.
Kapcsolódó cikkek
- A mesterséges intelligencia sötét oldala
- Közel ötször annyi munkakört alakít majd át a MI, mint amennyit megszüntet
- Már a házhoz rendelt csomagokat is AI segítségével készíthetik össze Magyarországon
- A kiszervezett szoftvertesztelés előnyei és hátrányai
- Hogy vallana szerelmet a TikTokon Rómeó? A Telekom Kraft AI Bajnokságán akár ez is kiderülhet
- Magyarországon is elkezdték blokkolni az AI robotok hozzáférését a weboldalak
- Az MI veszélyei: üzleti és jogi kockázatok
- Mesterséges intelligenciával fejlesztő cégek pályázatát várja a Magyar Telekom
- Meglepő eredménnyel zárult az Artisjus MI-dalfelismerő kísérlete
- Magyar kutatói együttműködésben összegezték a mesterséges intelligencia hatásait
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.