Itt vannak 2023 legdinamikusabban növekvő vállalatai
Megjelent a Deloitte CE Technology Fast 50 idei listája, mely a közép-európai régió leggyorsabban fejlődő technológiai vállalkozásait mutatja be. A térség 16 országából, köztük Magyarországról is idén összesen több mint 400 vállalat pályázott az immár 24. éve futó programban.
Fast 50 rangsor
Bár az elmúlt két évhez képest csökkent a növekedési ráta mértéke, az idei Fast 50 cégek által elért 1502%-os átlagos növekedési ütem még így is jóval megelőzi a 2020-as kiadásban mért 1460%-os értéket. A növekedési ráta a vállalatok által 2019 és 2022 között elért bevételein alapul, és egy olyan időszakot ölel át, amelyet egy globális világjárvány és jelentős geopolitikai feszültségek jellemeztek.
A Technology Fast 50 rangsor széles körben ismert, mint a közép-európai innováció és technológiai kiválóság egyik legfontosabb és leghitelesebb mércéje. Ahogy dr. Kóka Gábor, a Deloitte Private közép-európai régiójának vezető partnere és a Deloitte Fast 50 program magyarországi vezetője mondja: "A rangsoron szereplő cégek energikus, fiatalos vállalkozások, melyek kiváló cégvezetésről, értékesítési tehetségről, vállalkozói szellemről és folyamatos sikerre való törekvésről tesznek bizonyságot nap mint nap. A jelenlegi, kihívásokkal teli gazdasági környezetben megnyugtató látni ezt a fajta elkötelezettséget és kiemelkedő teljesítményt, és külön öröm számunkra, hogy ezeket a dinamikus vállalkozásokat sokkal szélesebb közönségnek is bemutathatjuk."
„Companies to Watch” – feltörekvő fiatalok
A Companies to Watch kategória azoknak a vállalkozásoknak az eredményeit ismeri el, amelyek még túl fiatalok a Fast 50 kategóriában való szerepléshez, azonban már most gyorsan növekednek. Magyarországról két cég került fel a Companies to Watch listára: a Digital Thinkers 6. helyen végzett, míg a Pepita Group a 16. helyezést érte el.
A Digital Thinkers egy digitális termékinnovációs stúdió, amely magyar gyökerekből nőtte ki magát. Fő céljuk, hogy segítségükkel a vállalatok több bevételre tehessenek szert azáltal, hogy az ügyfeleik igényeinek megfelelő kiváló digitális termékeket hoznak létre. A Digital Thinkers segíti a folyamatot az első ötlettől kezdve a fejlesztésen át a rendszerek üzemeltetéséig.
A velük való együttműködések során az ügyfelek úgy érezhetik, mintha a DT a saját belső csapatuk részét képezné, miközben a Digital Thinkers a külső partner objektivitását is garantálja.
A Pepita.hu, mint magyar alapítású marketplace célul tűzte ki a határokon átívelő értékesítést.
A vállalat célja, hogy partnereinek a nemzetközi piacokra való belépést megkönnyítse, és a vásárlóknak széleskörű és exkluzív termékkínálatot biztosítson. Az elmúlt években megtett stratégiai lépések eredményeként a Pepita mára már hat európai országban képes kiszolgálni ügyfeleit (pepita.com), ezzel elindulva azon az úton, hogy meghatározó szereplővé váljon az európai online kereskedelemben.
Impact Stars
A 2020-ban bevezetett Impact Stars kategóriában olyan cégek kerülnek elismerésre, akik a kiváló termék- vagy szolgáltatáskínálat mellett pozitív hatást gyakorolnak a társadalomra, az üzleti életre, az innovációra, a környezetre vagy a sokszínűségre. Az idei magyar díjazott vállalatok a DokiApp, a Parkl Digital Technologies és a SnapSoft.
A DokiApp egy jelenleg 12 telemedicina funkciót tartalmazó digitális egészségügyi platform, amit elsősorban vállalati felhasználásra értékesítenek, tehát a munkavállalók férnek hozzá ingyenes juttatásként az online szolgáltatásokhoz, mint azonnali orvosi vagy gyermekorvosi videóhívás, online terápia pszichológussal, dietetikussal, gyógyszerésszel, illetve interaktív és preventív funkciók. A partnercégeknél a magas kihasználtság miatt a program jelentős hatással van a hiányzás csökkentésére, az egészségtudatosságra és a produktivitásra.
A Parkl Digital Technologies mobilitási szolgáltatóként, elsődlegesen irodaházak számára nyújt egy rendszerben digitális parkolási szolgáltatást és elektromos autó töltő üzemeltetést. A Parkl bevezetése támogatja a hatékony ingatlan üzemeltetést, növeli a bérlői elégedettséget, valamint hozzájárul az ESG célok eléréséhez is. Az üzleti megoldásaikon felül továbbá, a Parkl mobil applikációban zárt téri és utcai parkolást, valamint elektromobilitási szolgáltatást kínál a modern városi autósoknak is.
A SnapSoft, mint AWS Advanced Tier partner segít ügyfeleinek a modern technológia adta lehetőségek kiaknázásában. Sok éves tapasztalattal, mély szakmai tudással és egyedi, kollaboratív munkamódszerével világszinten is kiemelkedő felhő-alapú megoldásokat épít, skáláz és optimalizál Európában és Amerikában.
CE Tech Rocketship!
A Deloitte Central Europe és a Google Cloud már harmadik éve tartó partnerségének részeként idén is átadták a CE Tech Rocketship! különdíjat annak a vállalatnak, amely a legtöbbet tette a minőségi és skálázható megoldások fejlesztéséért.
Idén a Deloitte és a Google Cloud közös zsűrije az Open Loyalty lengyel szoftvercéget díjazta, amely személyre szabott hűség- és gamifikációs megoldások fejlesztésével foglalkozik.
A teljes lista és a program további részletei ide kattintva érhetőek el.
Kapcsolódó cikkek
- Kellemesebb ünnepi szezont hozhat a kereskedőknek a mesterséges intelligencia
- A jövő megérkezett: jön az eÁfa rendszer
- Energiahatékonysági kihívásokkal küzd a mobil távközlés és az IKT szektor
- Kirobbanó növekedés a technológiai kiadásokban: jön az IT befektetések aranykora
- Mesterséges intelligencia asszisztenst vezet be az összes CRM-alkalmazásához a Salesforce
- A kiszervezett szoftvertesztelés előnyei és hátrányai
- Az MI veszélyei: üzleti és jogi kockázatok
- Az IoT az alapokkal kezdődik
- Az automatizált jutalékrendszer tovább javítja a hatékonyságot
- Modern szoftverfejlesztési folyamatok: előnyök és új technikák
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.