Magyar vállalkozás válhat a közép-európai térség legerősebb piaci szereplőjévé
Szerbiai piacra lépés, szlovén erősítés és a hazai vezető pozíció megőrzése – röviden így lehetne jellemezni az immár 7 országban jelen lévő, magyar tulajdonban működő Prohuman elmúlt egy évét. A vállalat nem titkolt célja továbbra is az, hogy a magyar piacon megszerzett vezető szerepét bővítve régiós szinten is első számú szereplővé váljon. Erre jó esély mutatkozik annak fényében is, hogy egy átfogó kutatás rámutatott: a gazdasági szereplők egyre inkább bíznak a munkaerőkölcsönzésben.
A Prohuman idén tavasszal jelentette be, hogy a szerb CityScope csoport felvásárlásával még tovább erősíti a régió immár 7 országára kiterjedő működését. A felvásárlással a cégcsoport megerősítette, hogy a hazai piacvezető szerep után Kelet-Közép-Európa első számú szolgáltatójává szeretne válni. A szlovén piacon szintén tovább erősítette jelenlétét a vállalat, és idén tavasszal az ottani leányvállalat is felvette a Prohuman nevet.
„A Prohuman mindig is nyitott és dinamikus üzletpolitikát folytatott. Ennek köszönhető a hazai vezető szerepünk és az a nemzetközi terjeszkedés is, amelyre magyar alapítású és hazai tulajdonban lévő cégként kimondottan büszkék vagyunk. Romániában és Szlovéniában már bekerültünk az öt legnagyobb HR szolgáltató közé, aktív szereplők vagyunk Németországban, Ausztriában, míg a Szerbiában nagyot léptünk előre idén a CityScope Csoport megvásárlásával, akik azóta a diákmunka-szolgáltatással is piacra léptek” – mondta el Juhász Csongor a Prohuman ügyvezetője.
Egyre elterjedtebb, de még mindig sok a tévhit a munkaerő-kölcsönzés körül
2023 folyamán az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából a HR piacon megfigyelhető trendekről. A felmérés rámutatott, hogy bár a munkaerőkölcsönzés egyre elterjedtebb, és évről-évre egyre több vállalat alkalmaz kölcsönzött dolgozókat, még mindig számos tévhit kering körülötte. A kutatás egyik fontos tanulsága volt az is, hogy a megrendelők részéről a versenyképes szolgáltatási díjak mellett a legfőbb elvárás a szolgáltatók felé a gyorsaság.
„A kutatásban számos tévhit is a felszínre került, amellyel nap mint nap találkozunk – mutatott rá Juhász Csongor – Az egyik ilyen a bérek kérdése. Fontos látni, hogy azonos munkakörben minden dolgozónak azonos bér jár, függetlenül attól, hogy milyen konstrukcióban foglalkoztatják, vagy hogy magyar munkavállalóról, esetleg vendégmunkásról van szó. Utóbbiak esetében pedig fontos érteni, hogy a vállalatok és a munkaerőkölcsönző cégek mindig, minden esetben először magyar dolgozók alkalmazására törekszenek, de látni kell, vannak olyan területei az országnak, illetve vannak olyan hiányszakmák, ahol egyszerűen már nincs elegendő magyar munkaerő. Kizárólag ilyen esetekben, a törvényben meghatározott hiányszákmákban van lehetőség vendégmunkások alkalmazására, meghatározott időre, szigorúan ellenőrzött keretek között” – foglalta össze a szakember.
Hozzátette: az egyik legújabb trend a piacokon, hogy egyre több HR-hez kötődő feladatot átadnak a vállalatok a HR szolgáltóknak, így a toborzás mellett például a bérszámfejtést, a lakhatási, utazási, képzési vagy más adminisztrációs jellegű kötelezettségek teljesítését is.
Munkaerőkölcsönzők nélkül már összeomlott volna a régió gazdasága
A Prohuman Csoport hosszú évek óta Európa legkifeszítettebb munkaerőpiacain bizonyítja, hogy minden követ képes megmozgatni az ügyfelek munkaerőigényének és HR-problémáinak megoldására. A vállalat szakemberei szerint hazánkban, a tágabb régióban, de egész Európában is olyan szintű munkaerőhiány alakult ki, amelyet a vállalatok önerőből már képtelenek lettek volna kezelni. A munkaerőkölcsönzők sok esetben olyan területekről is képesek voltak bevonni dolgozókat, ahova egy hagyományosabb eszközökkel működő vállalati HR osztály már nem ért volna el.
„Cégcsoportszinten közel 1 000 belsős munkatársunkkal dolgozunk céljaink eléréséért. Ez pedig nem kevesebb 2024-ben, mint a hazai piacvezető szerep megtartása és nemzetközi jelenlétünk további erősítése. Úgy gondolom, hogy a folyamatos fejlődés és tanulás a siker kulcsa, ezért a jövőben is igyekszünk mindent megtenni, hogy mind ügyfeleink mind pedig a munkavállalók számára a lehető leggyorsabb és leghatékonyabb szolgáltatást nyújtsuk” – emelte ki Juhász Csongor az elmúlt évet értékelve.
Kapcsolódó cikkek
- A Kyndryl a 2023-as év Felelős Munkaadója Magyarországon
- 130 éves lett a Pátria Nyomda
- Daradics Kinga az eMAG Magyarország új ügyvezetője
- Globális innovációs központot nyitott Üllőn a Lenovo
- Az Epson 100%-ban megújuló villamosenergia használatára áll át egész Európában
- Új igazgató a Schneider Electric gyöngyösi gyárában
- A Samsung a világ legjobb munkaadója a Forbes szerint
- A Samsung ismét bekerült a világ öt legjobb márkája közé
- Szervezeti változásokat jelentett be az LG Electronics
- Tőzsdére készül a HONOR
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.