A magyar autósport nemzetközi sikereihez járulnak hozzá a Széchenyi-egyetem mérnökei

forrás: Prím Online, 2024. január 23. 11:29

A győri Széchenyi István Egyetem mobilitással kapcsolatos kutatás-fejlesztési és képzési tevékenysége mellett az autó-motor sport több területén is jelentős eredményeket mutat fel. A hallgatói évek alatt megszerzett tudást és tapasztalatot sokan kamatoztatják versenycsapatok technikai teamjeiben. Ők azok, akik adatelemzőként század- vagy tizedmásodperceket faragnak az időeredményekből, amelyeken olykor világbajnoki címek múlnak.

A Széchenyi István Egyetem erős műszaki gyökerekkel rendelkezik, és elkötelezett a technológiai innovációk iránt. A mobilitás számos kutatás-fejlesztési és képzési területen jelenik meg az önvezető járművektől az elektromos közlekedésig. A hallgatók mérnöki tudásukat olyan kiemelkedő hallgatói csapatokban kamatoztathatják, mint a Formula Student-sorozatban versenyző, európai élvonalba tartozó Arrabona Racing Team, a vele szorosan együttműködő SZEngine motorfejlesztő csapat és az Európa legnagyobb energiahatékonysági versenyén tavaly a saját világcsúcsát megdöntő SZEnergy Team. Sokan állítják közülük, hogy aki egyszer belekóstol ebbe a világba, nehezen szabadul tőle, de igazából nem is akar szabadulni.

 

„2017 óta vállalok adatelemző feladatokat különböző versenycsapatoknál a gokart világában. A Széchenyi-egyetemen megszerzett tudásra építve és hosszú évek tapasztalataira támaszkodva sikerült egyre jelentősebb eredményeket elérnem. Büszkeség számomra, hogy több versenyzőt segíthettem magyar bajnoki címhez, először a Hargitai Racing, majd a győri KMS Europe csapatánál. A 2023-as év hozta a legjelentősebb sikereket, méghozzá a világ egyik legnagyobb gokartversenyén, a Rotax Max Challenge Grand Finals-on. Krepcsik Áron, a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó Humda Magyar Mobilitásfejlesztési Ügynökség támogatottja világbajnoki második helyezést ért el. Rajta kívül a kanadai Ben Coopert is segíthettem, aki megnyerte saját kategóriáját” – mondta el Kőrös Péter, az egyetem Járműipari Kutatóközpont Autonóm Közlekedési Rendszerek Központja operatív vezetője.

 

Kőrös Péter, a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpont Autonóm Közlekedési Rendszerek Központjának operatív vezetője napi munkája mellett versenycsapatokat segít adatelemzőként. (Fotó: Adorján András)

 

A szakember a SZEnergy Teamnél mentorként támogatja a hallgatókat. Hangsúlyozta, az intézmény versenycsapatai kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy az autó-motor sport iránt érdeklődő fiatalok belekóstoljanak ebbe a világba, próbára tegyék mérnöki képességeiket és olyan tapasztalatokat szerezzenek, amelyek hatalmas versenyelőnyt jelenthetnek majd a munkaerőpiacon. Ezekből a csapatokból már eddig is számos olyan fiatal került ki, akik tanulmányaikat követően sem szakadtak el a technikai sportoktól: az egyetem több volt hallgatója, munkatársa segít pilótákat szakmai tudásával.

 

„Van olyan, aki telemetriai és mérnöki szolgáltatásokat nyújt a motorsportban, és olyan is, aki szabadúszóként számos teamnek segített már, dolgozott többek közt Michelisz Norbert túraautó világkupa-győztes csapatában, a M1RA-ban is. Több volt hallgatónk, illetve kollégánk vesz részt a győri KMS, illetve más hazai csapatok munkájában, de olyan is akad, aki azt a Klausz Motorsportot erősíti, amelyet a Győr Rallyn is láthattunk” – sorolta.

 

A szakember a SZEnergy Team mentoraként állítja, a Széchenyi-egyetem hallgatói csapatai hatalmas lehetőséget jelentenek a hallgatóknak. (Fotó: Adorján András)

 

Sporttörténeti pillanat volt, amikor a tavaly első ízben megrendezett WHB Győr Rally mezőnye az intézmény kampuszára is megérkezett.  Az egyetem a gyorsasági szakasz házigazdája volt, míg a Humda az esemény névadó szponzoraként vállalt szerepet. A rallyn a Széchenyi-egyetem hallgatója, Klausz Kristóf is indult, csapatának több tagja szaktársai közül került ki. Ugyancsak az intézmény hallgatója a hosszú távú, azaz endurance motoros világbajnokságon (EWC) szereplő Kovács Bálint

 

„Fontos, hogy azt a tudást, amit az évek során összegyűjtöttünk, az egyetemi képzésekben is hangsúlyosan megjelenítsük. A motorszakágban már működik az intézménynek nagy népszerűségnek örvendő szakirányú továbbképzése, az „integrált motorkerékpár- és versenyszakmérnök” képzés. Ezt olyan személyiségek fémjelzik oktatóként, mint korábbi hallgatónk, Talmácsi Gábor gyorsaságimotor-világbajnok. A jövőben az autósport területén is olyan speciális – akár mikrotanúsítványt is adó – képzések indulhatnak, amelyek még felkészültebbé teszik az adatelemző-mérnököket, tovább emelve ezzel a hazai autó- és motor sport színvonalát” – zárta Kőrös Péter.

Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei

A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.

2024. december 13. 13:08

EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere. 

2024. november 23. 17:11

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte

Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.

2024. november 20. 15:10

Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

2024. november 19. 11:35

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32

Először készült felmérés a magyarországi retail media helyzetéről

2024. december 6. 18:14