Jelentős támogatást nyújt a Rheinmetall a győri Formula Student hallgatói csapatnak
Tizenötezer euróval, vagyis közel hatmillió forinttal támogatja a Rheinmetall az Arrabona Racing Teamet, a Széchenyi István Egyetem Formula Student-versenysorozatban részt vevő hallgatói csapatát. A cég, amelynek logója mostantól a győriek versenyautóját díszíti, a közelmúltban Zalaegerszeg legnagyobb ipari beruházását hajtotta végre a Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó ZalaZone mellett.
A német, düsseldorfi székhelyű Rheinmetall fontos szerepet játszik a „Zrínyi 2026” magyar honvédelmi és haderőfejlesztési programban, amely helyi gyártást is magában foglal. A hadipari cég a Széchenyi István Egyetem Zalaegerszegi Innovációs Parkjának is helyet adó ZalaZone szomszédságában építette fel 25 ezer négyzetméteres csarnokát, amely mellett 35 hektáron elterülő off-road pálya létesült a hadi járművek tesztelésére.
Paul Walf, a Rheinmetall Hungary Zrt. vezérigazgatója – a vállalat logója mostantól látható az Arrabona Racing Team versenyautóján.
A cég és a Széchenyi-egyetem erős partnerségét jelzi, hogy a vállalat csaknem hatmillió forintos támogatást nyújt a győri Arrabona Racing Teamnek. Az egyetem hallgatói versenycsapata Európa élvonalába tartozik, s a Formula Student-versenysorozatban való részvétele kitűnő lehetőséget teremt arra, hogy a hallgatók élesben is kipróbálják magukat, hasznos gyakorlati tapasztalatokat szerezzenek még a diplomaszerzés előtt.
„Örömmel támogatjuk a csapatot, mert ezáltal jelentősen hozzá tudunk járulni a fiatalokban rejlő lehetőségek felszínre hozásához és technológiai készségeik fejlesztéséhez. Tapasztalataink azt mutatják, hogy az ilyen típusú együttműködésből minden érintett fél profitál" – fogalmazott Peter Sebastian Krause, a Rheinmetall AG igazgatótanácsának tagja. „Osztozunk a Formula Student-csapat technológia iránti szenvedélyében, és sok sikert kívánunk nekik” – tette hozzá Paul Walf, a Rheinmetall Hungary Zrt. vezérigazgatója.
A Széchenyi István Egyetem Formula Student hallgatói versenycsapata, az Arrabona Racing Team versenyautója.
„Nagy öröm számunkra, hogy támogatóink köre a Rheinmetall Hungary Zrt.-vel bővült” – mondta el Bariska Szilárd, az Arrabona Racing Team csapatvezetője. Kiemelte: a haditechnika és a motorsport első hallásra távol állhat egymástól, pedig számos kapcsolódási pontot találhatunk, többek között a magas szintű műszaki tudás, a fejlesztések és az innovációs képesség területén. „A Rheinmetall ráadásul autóipari leányvállalattal is rendelkezik, ami tovább erősíti a partnerséget. Megtisztelőnek tartjuk, hogy bizalmat szavaztak csapatunknak, arra törekszünk, hogy sikeres versenyszezont zárjunk, öregbítve a Széchenyi István Egyetem és szponzoraink hírnevét” – húzta alá.
Kapcsolódó cikkek
- Az aszfaltcsíkon születő bajnokokat segíti versenymérnökként a Széchenyi-egyetem volt hallgatója
- Az országban elsőként indított ESG környezeti, társadalmi és vállalatirányítási mesterképzést a Széchenyi-egyetem
- Keresztféléves felvételi 2024: jelentősen nőtt a felvettek száma a Széchenyi-egyetemen
- A magyar autósport nemzetközi sikereihez járulnak hozzá a Széchenyi-egyetem mérnökei
- Kiberbiztonsági mesterszakot indít a Széchenyi István Egyetem
- A világ élvonalában: vállalatirányítási verseny dobogójára kerültek a Széchenyi-egyetem hallgatói
- Újra megdöntené saját világrekordját a Széchenyi István Egyetem sikercsapata
- Már öt külföldi egyetemmel együtt kínál kettős képzéseket a Széchenyi-egyetem
- A Széchenyi-egyetem közreműködésével indulnak technikusképzések Szombathelyen
- Díjátadással zárta az évet a Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontja
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.
Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr
Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.