Van élet 1 millió dollár alatt – újraformálódik a startup piac
Az elmúlt évben jelentősen zsugorodott a nemzetközi és a hazai startup piac a befektetéseket és a csapatok számát illetően is. A start it @K&H vezető nagyvállalati inkubátor szerint azonban az óvatosabb hozzáállás átrendeződést, az úgynevezett unikornisok mellett a kisebb csapatok felértékelődését hozhatja magával, az egyre inkább MI vezérelte megoldások mellett. Az inkubátorprogram a következő féléves fejlesztési időszakban ezért a digitális innovációkra fókuszál, és IT kihívást is hirdet azoknak, akiknek még nincs konkrét ötletük, de belekóstolnának a vállalkozásindítás és a startupok világába.
Elzárták a befektetők a pénzcsapot: uniós szinten 39 százalékkal kevesebb, 52 milliárd dollár befektetés érkezett tavaly a startupokba a 2022-es 86 milliárd és a 2021-es rekordmagas, 118 milliárd dolláros értékkel szemben a Crunchbase befektetői adatbázisa alapján. A hazai ökoszisztéma ennél is nagyobb visszaesést szenvedett el: 180 millió euróról 55 millió euróra esett vissza a tőkebefektetések értéke. „Az ökoszisztéma egyre inkább átalakul és a kevés, nemzetközi szinten is jegyzett startup mellett a kisebb, egy-egy speciális piacra vagy problémára új megoldást találó, akár teljesen önerőből fejlődő csapatok is nagyobb figyelmet kaphatnak. Sőt, hamarosan azoknak az informatika iránt érdeklődő tehetségeknek is lehetőségük nyílik megismerni ezt a gyorsan pörgő, innovatív céges környezetet, akik még csak kacérkodnak a vállalkozás alapításával” – avat be Németh Balázs, a 2023-as év legjobb hazai digitális bankjának, a K&H innovációs vezetője a legnagyobb hazai nagyvállalati inkubátorprogram nyújtotta új lehetőségekbe.
Nemcsak az unikornisokra érdemes figyelni
„Habár a média figyelme legtöbbször azokra a startupokra összpontosul, akik már a milliárdos befektetéseknél járnak, mi a startup világ utánpótlásáról is gondoskodunk. Ehhez ismét várjuk a klasszikus, korai fázisban lévő startupok jelentkezését, hogy olyan sikertörténetek születhessenek, mint az ételmentő Munch, a diákkedvezményt nyújtó Diverzum vagy az első online diákszövetkezet, a Quantum. Idén először pedig olyan kétfős csapatokat is keresünk, akiknek még nincs ötletük, de szeretnének belelátni a startupok, a vállalkozásindítás, a digitális újdonságok világába. Hiszen az innováció nem a vállalkozás méretétől vagy korától függ” – hangsúlyozta a szakember.
IT kihívás a bátraknak
Az inkubátor a tavaszi jelentkezési időszakban továbbra is szakmai fejlesztőprogrammal és értékes kapcsolatépítési lehetőségekkel várja az új csapatokat. Mivel azonban minden iparágban egyre meghatározóbb szerepet kap a technológia, a startupok körében pedig már ott tartunk, hogy kifejezetten a mesterséges intelligenciára épülő megoldások születnek, a kiválasztás során a digitális innovációkra kerül a fókusz. Akiknek pedig még nincs konkrét ötletük, de van affinitásuk az informatika iránt, a K&H IT csapatának támogatásával lehetőséget kapnak arra, hogy egy valós piaci – akár pénzügyi, akár ún. beyond banking – problémán dolgozzanak együtt a K&H tapasztalt szakembereivel, majd a megoldási javaslatukat egyenesen a vezetőségnek prezentálhassák. A start it @ K&H és a start IT kihívás @K&H március 1-jéig várja a jelentkezőket itt.
Kapcsolódó cikkek
- Ismét várja korai fázisban lévő technológiai vállalkozások jelentkezését az OXO csoport
- Eurómilliókból pörgetnék fel a hazai startupokat
- A Samsung minden eddiginél több C-Lab startupot mutat be a CES-en
- A Startup Világbajnokság budapesti győztesei
- 1 millió dolláros startup verseny újra Budapesten
- 6 nehézség, amivel minden startup találkozhat befektetők keresése közben
- Magyar startupok jelentkezését is várja Bécs
- Magyar startup 2022-es legek a Tőkeportál évindító eseményén
- A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év
- 500 millió eurós tőkealap segít a klímavédelemmel és ipari technológiával foglalkozó startupoknak
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.