AGV-k: a vezeték nélküli evolúció

forrás: Prím Online, 2024. április 22. 09:55

Ismerje meg, hogyan emelték a HMS Networks a vezeték nélküli technológiákban szerzett szakértelme és az Anybus termékei a Mercedes-Benz vezető nélküli szállítórendszer (AGV) flottáját egy magasabb szintre.

Amikor a Mercedes-Benz bővíteni akarta AGV-flottáját, a HMS-t keresték meg, amely biztosította a vezeték nélküli technológiában szerzett szakértelmet, termékeket és gyakorlati támogatást annak érdekében, hogy az AGV-k hatékonyan és biztonságosan mozogjanak a gyárban.

 

Fő a biztonság. 2027 januárjától minden AGV-nek meg kell felelnie az EU a gépekről szóló, a  irányelvre alapuló 2023/1230 rendeletének. 

 

Mercedes-Benz

 

A világszerte elismert Mercedes-Benz autógyártó innovatív technológiájáról, kidolgozottságáról és luxus dizájnjáról híres. A legmodernebb ludwigsfeldei autógyárukban több mint 70 AGV szállítja az autóalkatrészeket az összeszerelősorra. Ezek az AGV-k a nehéz motoroktól a kisebb elektronikai alkatrészekig mindent szállítanak 300 és 800 méter közötti távolságban. Minden AGV-t Siemens vagy Schneider Electric beépített programozható logikai vezérlővel (PLC) szereltek fel, ami hatékony és biztonságos navigációt biztosít.

 

A jó kommunikáció kulcsfontosságú

 

Az AGV-k hatékony irányítása a járművek és a gyár vezérlőrendszere közötti jó kommunikáción alapul. Ez a kommunikáció lehetővé teszi a gyár számára, hogy nyomon kövesse az AGV-k hollétét, rakományát és valós idejű állapotát.

 

A Mercedes-Benz korábbi AGV-rendszere Bluetooth technológiát, valamint a HMS Anybus Wireless Bolt és Anybus Bridge termékeit használta. Javítani akarták azonban a rendszer hatékonyságát, és meg akartak felelni az EU 2027 januárjában hatályba lépő, a gépekről szóló 2023/1230 rendeletének. „Bár a Bluetooth jól működött, szeretnénk továbbfejleszteni az AGV rendszerünket – magyarázta Maximilian Lichan. – Nagyobb átviteli sebességre, gyorsabb kommunikációra és alacsonyabb késleltetésre volt szükségünk. A hamarosan kötelező érvényűvé váló uniós biztonsági előírásoknak is meg kell felelnünk. Ugyanilyen fontos, hogy ugyanattól a cégtől szeretnénk kérni a berendezéseket és a szakértőket és azt akarjuk, hogy jöjjenek a helyszínre, telepítsék a berendezést, és ellenőrizzék, hogy minden rendben működik-e”.

 

Ideje megnézni, hogyan segített a HMS az igényeknek megfelelő vezeték nélküli rendszer bevezetésében.

 

A HMS a vezeték nélküli technológiában jártas szakértői előkészítik az utat

 

A Mercedes-Benz kulcsfontosságú információkat, például alaprajzokat adott át a HMS a vezeték nélküli technológiában jártas szakértőinek. Ezen információk felhasználásával a HMS először prediktív felmérést végzett, hogy meghatározza a szükséges hozzáférési pontok optimális elhelyezését és számát. A HMS ezután a gyárat is felkereste, hogy ellenőrizze a felmérés pontosságát és elvégezze a szükséges módosításokat.

 

A HMS a vezeték nélküli technológiában jártas szakértői a helyszínen voltak annak biztosítására, hogy a telepítés a tervek szerint működjön a későbbiekben.

 

A Mercedes-Benz a frissített helyszíni felmérés adatait használta a szükséges tápellátási pontok és hálózati kábelek telepítéséhez. Miután a szükséges infrastruktúra létrejött, a HMS visszatért az Anybus Wireless termékek telepítéséhez és konfigurálásához, majd ellenőrizte, hogy a telepítés a terveknek megfelelően működik-e.

 

Anybus vezeték nélküli termékek

 

 A vezeték nélküli infrastruktúra Anybus hozzáférési pontokat használ, amiket Anybus PoE L2 Managed Switch-ek táplálnak, és minden AGV-re Anybus Wireless Bolt II-t szereltek. Az Anybus Wireless Bolt-ok kezelik a kommunikációt az AGV-k és a forgalomirányító rendszer között, és csatlakoznak a gyár plafonján található 12 különböző hozzáférési ponthoz. Amikor egy AGV kilép az egyik hozzáférési pont hatósugarából, azonnal átvált a következőre, megszakítás nélküli kommunikációt biztosítva.

 

A hozzáférési pontokat stratégiailag a gyár körül helyezték el, hogy zökkenőmentes kapcsolatot biztosítsanak

 

A projekt sikere szempontjából kritikus szempont volt az 5 GHz-es frekvenciasáv használata, míg a Bolt II az elődjéhez való hasonlósága a telepítést egyszerűsítette le. „Az 5 GHz-es frekvenciasávot akartuk használni, ahol négy dedikált csatornánk van, amelyek nem zavarják a meglévő rendszereinket – fűzte hozzá Maximilian. – Megkönnyítette a munkát, hogy a Bolt II ugyanabba a lyukba illeszthető, mint az eredeti Bolt.”

 

Az eredmények

 

A HMS és Anybus Wireless termékek révén a Mercedes-Benz sikeresen elérte célját hatékony és biztonságos árumozgást hozott létre a gyáron belül. Maximilian boldogan foglalta össze az eredményeket:

 

„Minden úgy működött, ahogy előzetesen reméltük. A kapcsolat nagyon stabil, ma már képesek vagyunk megfelelni a gépekre vonatkozó biztonsági előírásoknak. A nagyobb sávszélesség az AGV-k távoli kezelését és konfigurálását is támogatása lehetővé tette, ami bár nem kulcsfontosságú cél, de egy kellemes bónusz.”

 

Végezetül: mit tanácsolunk a vezeték nélküli technológia használatán gondolkodó felhasználóknak?

 

„Számunkra kulcsfontosságú volt, hogy a HMS készen állt a vezeték nélküli infrastruktúra tervezésére és telepítésére – tette hozzá mosolyogva Maximilian. – Ez fontos volt számunkra. Azt akartuk, hogy a szakértők a helyszínen biztosítsák, hogy minden gördülékenyen menjen. Nem mi vagyunk jártasak a vezeték nélküli technológiában, hanem a HMS. Autókat gyártunk, de ezt valószínűleg mindenki tudja rólunk.”

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01