K&H: példaszerű szövetség a mesterséges intelligencia-fejlesztés terén

forrás: Prím Online, 2024. június 22. 10:29

A természetes emberi beszéd működésének alaposabb megértését célozza az a kutatási együttműködési megállapodás, amelyet a Szegedi Tudományegyetem és a K&H Csoport képviselői írtak alá. A kutatási együttműködés célja a természetes nyelvi megértés finomítása és integrációja olyan, minden K&H-ügyfél számára elérhető digitális asszisztens számára, amelynek a működése mesterséges intelligencián (AI) alapul.

Szegeden Dr. Rovó László, a Szegedi Tudományegyetem rektora, valamint Vadócz Zsolt, a K&H digitális fejlesztésekért felelős vezetője aláírták azt a kutatási együttműködési megállapodást, amely hozzájárul a pénzintézet által működtetett digitális pénzügyi asszisztens tökéletesítéséhez.

 

A K&H 2022 őszén indította útjára mobilbankjában Kate-t, a mesterséges intelligencia alapú digitális pénzügyi asszisztenst, amely nem egészen egy év alatt olyan szintre fejlődött, hogy 2023 végétől már szóbeli utasítás alapján is képes tranzakciókat végrehajtani. A K&H ügyfélköréből immár 620 ezren találkoztak Kate-tel, 320 ezren kezdeményeztek vele beszélgetést, az ügyfelek 10 százaléka pedig már havi rendszerességgel használja is.

 

 

„Kate jelenleg már az ügyfélszándékok 89 százalékát értelmezni tudja, és a megértett kérdések 73 százalékára van megoldása. Emberi beavatkozás nélkül ennyire tudja önállóan megoldani a felmerülő igényeket” – jelentette ki Vadócz Zsolt. Ezzel együtt Kate nyelvi megértési és válaszadási képességeit a K&H tovább kívánja finomítani, ezért kereste meg a Szegedi Tudományegyetemet, amely a hazai mesterséges intelligencia-kutatás egyik meghatározó bázisa. Itt működik a Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratórium (MILAB), amelynek vezető kutatói otthonosan mozognak az algoritmusok világában, valamint az ország egyik legjobb Nyelvtudományi és Nyelvészeti Tanszéke, benne az Elméleti Nyelvészeti és Informatikai Kutatócsoporttal, amely a legkorszerűbb ismeretekkel bír a témakörben.

 

„A tudományos élet képviselői nagy segítséget tudnak nyújtani az üzleti felhasználás terén jártas AI-alkalmazók számára abban, hogy a digitális pénzügyi asszisztens hibátlanul megértse az ügyfelek szóban megfogalmazott igényeit, azokra érdemben tudjon reagálni, és pontosan, visszakérdezés nélkül végre tudja hajtani utasításaikat” – tette hozzá Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tudunk-e védekezni az Apple Pay jellegű hibák ellen?

Hétfő estig vélhetően minden ügyfél visszakapja azt az összeget, amelyet az Apple jogtalanul vont le bankkártyájáról a múlt héten. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint fontos hangsúlyozni, hogy kártyaadatok nem kerültek ki, azok biztonságosak, és bár az ilyen jellegű hibák ellen nem igazán lehet védekezni, de néhány intézkedéssel csökkenteni lehet a kellemetlen hatásokat.

2024. július 1. 20:08

Az ABB új megoldást vezet be a sörgyártás hűtési fázisában

Az ABB Ability BeerMaker intelligens folyamatautomatizálási megoldás bevezetését követően az ABB a felfűtési fázis után a sörfőzési folyamat hűtési fázisához is bevezette technológiai megoldását, ezzel támogatva a sörfőzdék működési hatékonyságát és a digitális megoldások alkalmazását. Az ABB sörfőzőmestere egy több tudományágat felölelő szakértői csapattal együtt fejlesztette ki a megoldást.

2024. július 1. 16:07

A 4iG Csoport és a Telcom Egypt partnerségben fejleszti Egyiptom optikai hálózatát

A Kairóban aláírt megállapodás szerint a közös vállalat az elkövetkező tíz évben mintegy hatszázmillió dolláros beruházással fejlesztheti Egyiptom optikai hozzáférési infrastruktúráját. A szándéknyilatkozat aláírását követő hónapokban a 4iG Csoport és a Telecom Egypt megállapodnak a közös vállalkozás üzleti modelljéről, pontos tulajdonosi szerkezetéről, irányítási folyamatairól és a technológiai részletekről is. 

2024. július 1. 14:33

Intelligens rendszer optimalizálja a koppenhágai repülőtér levegőjét

A dán főváros repülőterén 2023-ban több mint 26 millió utas fordult meg. Ez átlagosan napi 73 ezer fős forgalmat jelent, ami mellett még a reptér több mint 16 ezer alkalmazottjának egy része is nap mint nap a helyszínen tartózkodik. Márpedig amikor ennyi ember fordul meg egy épületegyüttesben, akkor a legkevésbé sem mindegy, hogy milyen ott a levegő minősége, és ezt mekkora energiabefektetéssel lehet biztosítani.

2024. július 1. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

A legmodernebb digitális oktatási rendszert valósította meg a Delta Systems a Corvinus Egyetemen

2024. július 1. 12:59

Befektetőre talált a Megoldások a holnapért korábbi díjazottja

2024. június 25. 19:01

A kvantumtechnológia alapjaiban változtatja meg jövőnket

2024. június 20. 16:28

A kiberbűnözők piszkos játéka: 9+1 kibertámadás a sport világából

2024. június 12. 11:43