Büntetővámok bevezetését tervezi az EU a kínai elektromos autók importjára
Jelentősen drágulhatnak a kínai elektromos autók, ugyanis az Európai Bizottság bejelentette, hogy büntetővámokat vetne ki a Kínában gyártott és az Európai Unió piacára behozni szándékozott akkumulátoros elektromos gépjárművekre.
Az Európai Bizottság 2023. október 4-én indított szubvencióellenes vizsgálatot a kínai elektromos autógyártók jelentős állami támogatásának gyanúja miatt, amely – indokolása szerint – gazdasági károk veszélyeit hordozza az Európai Uniós elektromos autógyártókra nézve, ami egyúttal hatással van az importőrökre, a felhasználókra és a fogyasztókra is.
A vizsgálattal összefüggésben 2024. június 12-én az Európai Bizottság előzetesen közzétette a Kínából származó akkumulátoros elektromos járművek behozatalára vonatkozó ideiglenes kiegyenlítő vámok tervezett mértékét:
• Egyéni vámok három kínai autógyártó vállalatra: 17,4%, 20% és 38,1%
• A vizsgálatban közreműködő többi kínai autógyártó esetén: 21%
• Egyéb autógyártók esetében, akik nem működtek együtt: 38,1 %
Ezeket az extra vámtételeket a jelenleg is alkalmazott 10%-os import vámtételen felül kellene megfizetniük az importőröknek.
Az ideiglenes kiegyenlítő vámok hatálya alá az alábbi jellemzőkkel rendelkező gépjárművek tartoznak:
• új akkumulátoros elektromos járművek,
• melyeket 9 vagy annál kevesebb személy szállítására terveztek,
• kizárólag egy vagy több villanymotor hajt, beleértve a belső égésű motorral működő, hatótávnövelővel (segédhajtóművel) ellátott járműveket is,
• a 8703 80 10 KN kód (vámtarifaszám) alá tartoznak,
• a Kínai Népköztársaságból származnak.
Az Európai Bizottság felvette a kapcsolatot a kínai hatóságokkal a vizsgálati megállapítások megvitatása és a feltárt problémák megoldása érdekében.
Abban az esetben, ha nem sikerül egyezségre jutniuk a feleknek, az említett ideiglenes kiegyenlítő vámokat 2024. július 4-től garanciával vezetnék be. A garancia alkalmazása azt jelentené, hogy a szabad forgalomba bocsátás időpontjában az importőrnek még csak biztosítékot (garanciát) kell nyújtaniuk az ideiglenes kiegyenlítő vám összegére. Annak tényleges beszedésére a végleges intézkedések bevezetésekor kerülne sor.
Az Európai Bizottságnak a végleges intézkedéseket az ideiglenes kiegyenlítő vámok – várhatóan 2024. július 4-től történő – alkalmazásától számított 4 hónapon belül kell bevezetnie.
Kapcsolódó cikkek
- Képzési lehetőségekkel lehet megtartani a kifáradt munkavállalókat
- A CSRD feladja a leckét a vállalatoknak
- Felforgatja a munkaerőpiacot a mesterséges intelligencia
- Matchbox lett az elektromos Mercedesből
- NIS2 visszaszámlálás: Másfél hónapjuk van a vállalatoknak a NIS2 nyilvántartásba vételre
- Közel félmillió e-töltőpontra is szüksége lehet Franciaországnak néhány éven belül
- PwC Debrecen Business Forum 2024
- Az ABB E-mobility a SMART márkájú villanyautót vásárlók otthonában kínál járműtöltési megoldást
- Átadták Magyarország legnagyobb autótöltő állomását
- Debreceni üzleti csúcstalálkozót szervez a PwC
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.