Az LG és a ChargePoint közösen bővítik globális elektromosautó-töltőhálózatukat
Az LG Electronics (LG) a közelmúltban egyetértési nyilatkozatot és végleges megállapodást írt alá az elektromos járművek (EV) kereskedelmi célú töltésére vonatkozóan az Egyesült Államokban a ChargePoint vállalattal, az EV-k hálózati töltési megoldásainak vezető szolgáltatójával. Az LG egyrészt arra számít, hogy az egyetértési nyilatkozat felgyorsíthatja az EV-töltési üzletág növekedését, másrészt további lendületet adhat a vállalat B2B tevékenységei bővülésének, illetve a társaság intelligens életmód-megoldásokat kínáló vállalattá történő átalakulását is támogatja.
A ChargePoint Észak-Amerikában és Európában működik, több mint 306 000 aktív állomást kezel. Tavaly William Cho, az LG vezérigazgatója a társaság új növekedési motorjaként nevezte meg az EV-töltési üzletágat, és elkötelezte magát amellett, hogy 2030-ra egy ezer milliárd koreai von nagyságrendű vállalattá fejleszti azt. A nemrég aláírt szándéknyilatkozattal az LG kihasználhatja a ChargePoint kiterjedt hálózatát az EV-töltők terén meglévő beszállítási lehetőségek feltárásához világszerte, míg a ChargePoint ügyfelei és a járművezetők az LG megbízható, kiváló minőségű EV-töltési megoldásainak előnyeit élvezhetik.
Az EV-töltési üzletág erősítése – LG és ChargePoint
A megállapodás révén az LG bővíti meglévő ügyfélkörét azáltal, hogy vevőként megnyeri a töltési megoldások széleskörű portfóliójával rendelkező ChargePointot, amely ezzel párhuzamosan stabilan hozzájut az LG kiváló minőségű EV-töltőinek fejlesztéséhez.
Az új partnerség várhatóan mindkét vállalat versenyképességét is növeli a közszféra töltőinfrastruktúra-projektjeire vonatkozó szerződések elnyerése terén. Az egyesült államokbeli állami projektek esetében a belföldi gyártás az üzleti szereplők kiválasztását meghatározó döntő tényezők közé tartozik, a minőség és a biztonsági szint mellett. Az LG Texasban gyártott EV-töltői megkapták az Underwriter Laboratories tanúsítványát a töltés stabilitására vonatkozóan, a ChargePoint felhőalapú szoftvertermékeit pedig az USA szövetségi kockázat- és engedélykezelési programja hagyta jóvá.
Az LG megbízható üzleti partnerként vált ismertté Észak-Amerikában a különböző B2B üzletágainak – beleértve a szállodai tévéket, a digitális kijelzőket és a robotikai megoldásokat – köszönhetően. Az LG és a ChargePoint együttműködik a töltési üzletág bővítése érdekében, új ügyfeleket, valamint az LG meglévő B2B partnereit megcélozva a vendéglátásban, az egészségügyben, a kiskereskedelemben és egyéb ágazatokban.
Piaci pozíció erősítése: az LG DOOH Ads és az LG ThinQ platform kihasználása
Az egyetértési nyilatkozat részeként a két vállalat megvizsgálja, hogy az LG más ágazatokban használt, meglévő platformjait – például a kereskedelmi kijelzőkre szánt, LG DOOH Ads elnevezésű (Digital out of home, vagyis közösségi terekben és közterületen alkalmazott) hirdetési megoldását – hogyan lehetne integrálni az EV töltési megoldásaiba. Az LG DOOH Ads EV-töltők kijelzőin történő alkalmazása lehetővé teszi a különféle reklámok kényelmes továbbítását és megjelenítését, valamint a B2B ügyfélélmény javítását.
Az LG és a ChargePoint egy olyan intelligens otthoni megoldás kifejlesztését is tervezi, amely az LG ThinQ okosotthon-platformon és a ChargePoint díjnyertes Home Flex otthoni töltési megoldásán keresztül kapcsolja össze az EV-töltőket és a háztartási eszközöket. A ChargePointtal való együttműködés révén az LG arra számít, hogy erősíteni tudja pozícióját az EV-töltők rendkívül kompetitív piacán, és tovább erősíti reputációját az EV-töltési megoldások megbízható és innovatív szolgáltatójaként.
„Hihetetlen szinergia van a két vállalat között, és teljes mértékben arra számítunk, hogy e partnerség segíteni fogja az LG-t abban, hogy globális vezető szerepet töltsön be az EV-töltési üzletágban” – mondta Suh Heung-kyu, az LG elektromosjármű-töltő üzletágának alelnöke és vezetője. „Az LG a továbbiakban is keresi a stratégiai együttműködési lehetőségeket az innováció előmozdítása és a teljes körű EV-töltési megoldások szállítójaként betöltött státuszának további erősítése érdekében.”
Kapcsolódó cikkek
- Robban a klímapiac, ilyen készülékeket keresnek a magyar háztartások
- Az LG globális K+F-háromszöget hoz létre nagy teljesítményű hőszivattyúk fejlesztésére
- Az LG szerint a jövő autója gyakorlatilag egy kerekeken guruló élettér lesz
- Az LG fejlett autós platformjával érkezik a Kia legújabb elektromos járműve
- 3+1 tévhit: ezek a légkondicionálókkal kapcsolatos legnagyobb mítoszok
- Az állkapocs mozgását és a környezeti zajszintet is elemzi az LG új fülhallgatója
- Az LG új kampánya megtanít arra, hogyan nevelhetjük a hírfolyamaink algoritmusait
- Antimikrobiális üvegport fejlesztett ki az LG
- Másodpercenként akár 480 képkockát is képes megjeleníteni az LG új monitorja
- Az LG két kutatási beszámolóját mutatták be egy AI technológiai konferencián
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Környezetbarát és csendes – ezek az e-autó legnagyobb előnyei a magyarok szerint
A magyarok ötöde vezetett már elektromos autót, és legtöbben a környezetbarát és csendes működést emelték ki – többek között ez derült ki az OMODA5 és az OMODA5 EV autók gyártója, a Chery Group megbízásából készült felmérésből.
Budapesten tanítják vezetni a jövő autóit a Bosch mérnökei
A Bosch Budapesti Fejlesztési Központjában számtalan jövőbemutató autóipari fejlesztés zajlik, melyek a vezetés biztonságát és kényelmét szolgálják. Az egyik leghasznosabb extrát jelentik a parkolást segítő rendszerek, a Bosch szakemberei pedig már olyan járműveket fejlesztenek Budapesten, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek parkolni. Ehhez minden részletre kiterjedő tesztelésre, az autók szigorú „oktatására” van szükség. A jövő autóinak titkait tárja fel a Bosch Magyarország Podcast aktuális adása, melyben a parkolási megoldások fejlesztésének legaktuálisabb és legizgalmasabb kérdései kerülnek reflektorfénybe.
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Elektromobilitás: több mint egymillió töltőállomáshoz kínál hozzáférést a Bosch világszerte
Az elektromos autónk gyors, kényelmes és – ami a legfontosabb – bárhol rendelkezésre álló töltése: az elektromos autók vezetői számára világszerte mindez gyakran sokkal inkább vágy, mint valóság. A hatótáv és a költségek mellett a töltés az e-autósok egyik legfőbb gondja, ahogy az a Német Energia- és Vízgazdálkodási Szövetség (BDEW) tanulmányából is kiderül.