SMS-reklám szabvány

Kollár Csaba, 2001. május 21. 20:56
A Wireless Advertising Association (WAA) a világon elsőként alkotta meg az SMS-en történő reklámokra vonatkozó ajánlásait, melyek egyaránt segíthetnek az ilyen jellegű szöveges üzenetek küldőinek és címzettjeinek.
A technológiai és marketinges cégek egyaránt felismerték, hogy a fogyasztók legkevésbé vágynak arra, hogy telefonjukat nyilvános hirdetőtáblaként használják. Európa szerte számos cég ajánlkozott arra, hogy a különböző kommunikációs kampányokban eljuttatja SMS-ben a címzettekhez a reklámüzeneteket. A TV-vel ellentétben a mobiltelefonra érkező üzeneteket nem tudjuk automatikusan letiltani, így kénytelen-kelletlen szenvedői vagyunk a reklámkampányoknak. És mivel a telefon egy személyes kommunikációs csatorna, így a reklámokat többnyire nagyon tolakodónak érezzük. A vezeték nélküli gazdaságkommunikációval foglalkozó cégek ezért értenek egyet abban, hogy nagyon finom módszerekkel vezessék be a vezeték nélküli reklámokat.

Az SMS-en történő gazdasági információkat több csoportba sorolják. Az egyik – mely a legnagyobb bosszúságot okozza – a klasszikus 160 karakteres reklámüzenet. A másik, az SMS szponzoráció. Ezt 34 karakterben maximalizálták, ami nagyjából két sornak felel meg a telefon kijelzőjén. E megoldással találkozhatunk többek között az ingyenes SMS-küldő szolgáltatások által közvetített üzeneteknél. A WAA ajánlásában megfogalmazza a reklámok továbbításának és sikerességének a mérési módszerét is. Az általa bevezetett “permission level” fogalmat már elfogadták.

A “Screen characteristics” a kijelző színére és méretére hivatkozik, a “response capability” az SMS válaszokat hivatott mérni, a “potential audience” pedig azon embereknek a számát jelöli, akik fogékonyak az üzenetekre. Ezen új fogalmak rögzítése a szabványban egységesítheti a statisztikai adatokat, és ezzel mérheti egy SMS kampány hatékonyságát is. A WAA bejelentése szerint az alapszabványt továbbiak követik, így hasonló fogalmakkal definiálják majd a PDA-k, a WAP-os és I-mode-os környezet, illetve egyéb mobil kommunikációs eszközök marketingkommunikációs hatékonyságát.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01