Ügyfeleknek ügyfelekről

Fekete Gizella, 2001. június 8. 11:43
A május végén Firenzében rendezett idei, a sorban a 19. SEUGI a vállalati stratégia kiegyensúlyozott teljesítménymutatókra alapozott – szervezet szerte egyszerűbb, minden érintett számára érthető és motiváló módon való – közvetítését elősegítő Balance Scorecard, és ennek két klasszikus nézőpontja, a vevő, vagyis a vevőkapcsolat kezelés és a tudás, azaz a tudásmenedzsment, valamint az e-intelligence megoldások nyújtotta lehetőségek megfelelő kihasználása körül forgott.
Idén első ízben a sajtó munkatársai a konferenciát megelőző felsővezetői találkozón is részt vehettek. Az itt elhangzott előadások szintén az átértékelődött, termékből vevőközpontúvá vált gazdaság és társadalom értékeire – az emberrel a középpontban – hívták fel a vezetők figyelmét. Kihangsúlyozták az emberi tudatban ügyfélként, vagy munkatársként a céggel kapcsolatban kialakult kép fontosságát, s annak a vállalat teljesítményére és a profit alakulására történő visszahatását - esettanulmányokon keresztül mutatva be, hogy lehet a SAS által kínált megoldásokkal az átállás technikai oldalát sikeresen megvalósítani.

Ez utóbbiakkal kapcsolatban a konferencia alatt két bejelentés látott napvilágot. Az IntelliVisor az ASP-n keresztüli kiskereskedelemhez kínál IT beruházás nélküli, gyors – hat hónapon belül 200-300 százalékos – megtérülést (ROI). Ez a CRM megoldás azon cégek számára is elérhetőnek látszik, amelyek eddig épp az ár, az egyszeri nagy kiadás és a hosszú bevezetési procedúra miatt húzódzkodtak a vevőkapcsolat-kezelést, a számukra legkedvezőbb vevőkör meghatározását, megszerzését és megtartását célzó alkalmazások bevezetésétől. A CRM bevezetések idejének és erőforrás igényének drasztikus csökkenését ígérik – induláskor elsősorban a nagy ügyféladatbázisú, éles versenyhelyzetben lévő, adatgazdag környezetben dolgozva a célzottság fontosságára különösen fogékony hitelkártya kibocsátókra, valamint a telekommunikációs a biztosító cégekre fókuszálva – az ősztől piacra kerülő, a vállalati marketinget automatizáló (Enterprise Marketing Automation) iparspecifikus EMA megoldások is.

Reprezentálva a megvalósult SAS projektek felhasználók közti megoszlását a kétszáz feletti, javarészt esettanulmányokat ismertető előadás mintegy 40 százaléka banki és pénzintézeti, elsősorban CRM, különböző célú adattárház, valamint a csalásfelderítést és kiszűrést megvalósító, eseteként már az internet felé is kacsingató alkalmazásokkal foglalkozott. Huszonhét előadó reprezentálta a közigazgatást, őket sorrendben az iparból (25), telekommunikációs szektorból (17) és gyógyszerkutatás (15) területéről érkezettek követtek, de tíz, a CRM iránt most ébredő érdeklődésű hagyományos illetve online kiskereskedelmi és disztribúciós vállalkozás SAS alapú – több esetében e-intelligence – megoldásait is megismerhették a résztvevők.

A konferencia előadói között – a hazai SAS ügyfélkörének jelentős hányadát kitevő hazai pénzügyi szférát képviselve – két magyar is szerepelt. Hábori Éva, a CIB Bank Rt.-nél a hazai SAS Institute partnere, a KFKI ISYS Kft. közreműködésével most folyó, adattárház alapú – elkészültével nem csupán a vezetők és a kontrollerek, de a marketing, a privát és a vállalati ügyfeleket kezelő üzletegységek hatékonyságát is növelő – intraneten keresztüli lekérdezéseket lehetővé tevő megoldásról tartott előadást. Szekeres Csaba, az MKB Rt.-től a heterogén rendszereikben lévő adataikat a bank munkája elemzésére alkalmassá tevő adattárház projekt tapasztalatairól beszélt, amelynek első fázisa eredményeként termék- és ügyfélprofitabilitást már tudnak számolni.

Kulcsszavak: ügyvitel CRM konferencia

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01