Lenovo-NEC egyesülés a láthatáron
A lap megfogalmazása szerint a két vállalat versenyképességének javítását szem előtt tartva jutott arra, hogy egyesítik fejlesztési és gyártási kapacitásaikat, valamint beszerzési csatornáikat és így veszik fel a versenyt a személyi számítógépek világpiacán vezető Hewlett-Packard amerikai gyártóval.
A NEC 2009-ben 19 százalékos piaci részesedést tudhatott magának Japánban, míg globális piaci részesedése egy százalék alatti. A Lenovo a kínai piac 27 százalékát uralja és a Nikkei adatai szerint a világpiacon nyolc százalékos részesedéssel rendelkezik, ezzel sorban a negyedik a Hewlett-Packard, az amerikai Dell és a tajvani Acer mögött.
A NEC szóvivője a Nikkei beszámolójával kapcsolatban közölte, hogy nem történt ilyen értelmű megállapodás a Lenovo-val és a lap értesülései nem vállalati körökből származnak. A Lenovo szóvivője elzárkózott az értesülés kommentálásától, mindössze annyi megjegyzést fűzött hozzá, hogy a Lenovo folyamatosan keresi a piaci részesedésének növelését lehetővé tévő lehetőségeket. Elemzők jó lehetőséget látnak az egyesülésben mindkét vállalat piaci szerepének megerősítésére.
Kapcsolódó cikkek
- Felülmúlták a várakozásokat a Lenovo harmadik negyedévi eredményei - lemondott az elnök
- A Lenovo elektronikai nagykereskedőt vesz
- Lekörözte a nyugati versenytársakat a legnagyobb kínai számítógépgyártó
- Közös vállalatot alapított a Lenovo és a NEC
- Táblagépek és okostelefonok fejlesztésére alakít részleget a Lenovo
- Csak a notebook iránt nőtt kereslet az IT-piacon
- Új üzemet avatott a Flextronics Sárváron
- Visszavásárolja mobil-üzletágát a Lenovo
- Veszteséggel zárta üzleti évét a Lenovo
- Egyesül a NEC Electronics és Renesas félvezető áramkör gyártó
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.