Havi 20 milliárd display-hirdetés
A tavalyi év közepén megélénkült a hagyományos display ("banner") hirdetési piac, legalábbis ezt mutatja az Adverticum Zrt. által most kiadott grafikon, amely szerint az Adverticum adserver által kiszolgált hirdetésmennyiség a havi 15 milliárdos értékről májusban elkezdett meredeken emelkedni, megközelítette a havi húsz milliárdot, és ezt a szintet őrizte nyáron is, sőt, majdnem az év végéig, csupán a Karácsonyt követő hirdetés-visszafogás miatt görbült valamelyest lefelé a grafikon vége.
Az adserver blogon olvasható friss bejegyzésből kiderül, hogy 2010-ben a viselkedés alapú reklám volt a display piac slágertémája, a sorra megjelenő megoldások mellett a privacy kérdések tisztázásával foglalkozott legtöbbet a piac. A különböző opt-in, opt-out lehetőség és ezek kontrollálása feletti jog végigkísérte az egész évet, és még mindig nem tisztázódott, hogy milyen irányt vesz a felhasználók védelme.
A másik fontos területet a mérés jelentette. A display hirdetések ADV és CT alapú mérése és értékelésével szemben egyre nagyobb az igény más mutatók bevezetésére is. Itthon ebből a szempontból a kattintás alapú vásárlások ésszerűsítése számít a legfontosabb törekvésnek, az Origo módosította médiaajánlatát ennek érdekében, míg a CEMP a Kattintó Klikk kutatással és kampánnyal hívta fel a figyelmet CT alapú vásárlás hátulütőire.
A tavalyit megelőző évvel ellentétben 2010-ben a 728x90-es méretű bannerekből hagyta el a legtöbb az Adverticum szervereit, a dobogó további két fokára a 120x240-es és a 250x250-es méret került fel. Az élmezőnyben az IAB sztenderbe (468x60,120x240x, 300x250, 160x600) tartozó méretek találhatóak, az egyedüli kivételt a 330x247-es méret jelenti. Ugyanakkor nem beszélhetünk arról, hogy az oldalakon csak ez a pár méret jelenne meg, májusban például közel 400 féle méretű bannert szolgált ki az Adverticum.
Kapcsolódó cikkek
- Adverticum AdServerre váltott a CEMP Sales House
- Adverticum AdServer 2.0 - Megújult külső után, gazdagabb funkcionalitás
- Új arculat, új szolgáltatások az Adverticumnál
- Különleges termékek és egy napig tartó akciók az első hazai Internetes Vásárlás Napján
- Ne kövess! - Az Adverticum AdServere támogatja a „Do Not Track” funkciót
- Találd meg a húsvéti tojást a hirdetés-kiszolgálóban!
- Live preview banner-teszt; avagy hirdetés csak Neked, csak itt, csak most
- Belátunk a számok mögé!
- A magyar netezők több mint fele a Firefox böngészőket használja
- Hirdess online, megmondom, kit értél el
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Process Solutions: Mit várnak el a gazdasági vezetők és a cégvezetők a könyvelési szolgáltatójuktól?
A technológiai fejlődés és az üzleti környezet változásaival párhuzamosan a cégvezetők, vállalati döntéshozók elvárásai is folyamatosan változnak. Nemcsak a törvényi megfeleltetéssel kapcsolatos kötelezettségek betartását várják el könyvelőiktől, hanem stratégiai partnerséget és technológiai innovációt is.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére
A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.