Az Apple egy keveset enged: a kiadókból érkező előfizetők befizetéseit nem vámolja meg
Az Apple előfizetési szolgáltatásának keretén belül az Apple Store oldalon keresztül magazinokra, újságokra fizethetünk elő, vásárolhatunk zenét vagy videókat, ám mindazt, amit ily módon az Apple hoz a kiadóknak, "Apple-adó" terheli, a cég 30 százalékot kér a közvetítésért. Ha az előfizető a kiadót kereste fel előszőr, és onnan lép az Apple Store oldalára, akkor az Apple nem kér részesedést a bevételből, de azt szigorúan ellenőrzi, hogy a kiadó nem terelheti olcsóbb árral erre az útra az olvasókat.
Steve Jobs szerint ez így méltányos, csak abból kérnek, amit ők hoznak, és csak annyi a feltételük, hogy a kiadók alkalmazáson belüli előfizetési ajánlata ne legyen rosszabb a kiadó alkalmazáson kívüli ajánlatainál. A kiadók nem egészen értenek egyet, hisz ha felkerül egy ekőfizetési alkalmazás az AppShop-ba, óhatatlan, hogy mindenki ott keresi azt, s nem a kiadóknál. Nem tarják jogosnak, hogy így a bevétel (még csak nem is a nyereség) 30%-a azé lesz, akinek nincsenek tartalomelőállítási költségei. Annak sem örülnek, hogy ezáltal az Apple hozzáfér az előfizetőik adataihoz. Azonban az Apple legújabb ajánlata azáltal, hogy a máshonnan hozott előfizetők díjából nem kér részesedést, mégiscsak kiadó-barát ajánlatnak tűnik – mondta Chuck McCullagh, a Magazin Kiadók Amerikai Szövetségének volt alelnöke.
A kiadóknak most azzal a feltétellel kell megbarátkozniuk, hogy ugyanazt az ajánlatot kell adják az Apple alkalmazásban, amit azon kívül, ez ugyanis ellentmond az eddigi gyakorlatnak: a kiadók a különböző csatornákon keresztül különböző árakon kínálták a tartalmakat. Általában azért adott a kiadó saját weboldalán kedvezményeket, mert így nem kellett fizetnie a terjesztési csatornáért. Az Apple most ezt a lehetőséget veszi el a kiadóktól, s ezzel szinte biztos, hogy az AppStore válik a legnagyobb előfizetői szolgáltatássá, hisz az olvasót legfeljebb az árkülönbségek bírják rá a válogatásra, ha az nincs, akkor a legkézenfekvőbb csatornát választja, ami ez esetben az AppStore...
Az Apple döntése érinti a magyar alkalmazásokat is, hisz egyre több újságnak készül el az iPadre optimalizált verziója. Az egyik szoftverkészítő elmondta, hogy keresik a megoldást, de félő, hogy az "Apple-adó" elkerülése csak böngészőn keresztüli lapolvasás útján lehetséges, a kényelemesebb alkalmazásba épített lapolvasóról bizonyos újságoknak lhet, hogy le kell mondani.
Az Apple ugyanazt a digitális előfizetési rendszert ajánlja, melyet korábban a News Corp készített a The Daily iPadra készült újságnak. Az Apple felajánlja az előfizetőknek, hogy megoszthatják személyes információikat (nevük, e-mail címük) a kiadóval. Természetesen a kiadók és az Apple Store közötti kapcsolat nem kizárólagos, a kiadók a saját oldalaikon is árulhatják az előfizetést, vagy meglévő előfizetőknek ingyenes iPad elérést biztosíthatnak.
Kapcsolódó cikkek
- Az Apple OS X Mountain Lion több mint 100 új funkciót tartalmaz
- iPad 2 8GB – Pénztárcakímélő Apple tablet?
- Archos Child Pad: kedvező árú tablet gyerekeknek
- Egy hét múlva debütál az iPad 3
- ASUS Transformer Pad Infinity és Transformer Pad 300 sorozat az MWC 2012-n
- Bemutatkozott az ASUS PadFone és a frissülő Transformer Pad termékcsalád
- Fujitsu STYLISTIC M532 Android táblagép: munka és szórakozás
- Bemutatkozott a tízhüvelykes Galaxy Tab 2
- Android Ice Cream Sandwich 7 hüvelyken: ViewSonic ViewPad G70
- Az Apple levédte a Macbook Air főbb jellemzőit, veszélybe kerültek a lapos, de okos gépek
hirek.com ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.