A Telekom Austria még vár az újabb Telekom Srbija-ajánlattal
A Telekom Austria kedden további 15 munkanap haladékot kapott a szerb kormánytól ahhoz, hogy javítson a Telekom Srbija 51 százalékára adott ajánlatán.
A szerb pénzügyminisztérium kedden azt közölte, hogy a Telekom Austria kérésére döntött úgy, hogy május 3-áig meghosszabbítja az eredeti ajánlat módosításának végső határidejét.
Az osztrák Telekom Austria - egyedüli ajánlattevőként - 950 millió eurót és három év alatt 450 millió euró beruházási csomagot ajánlott a társaság 51 százalékáért. A szerb kormány legkevesebb 1,4 milliárd eurót vár bevételként, de készpénzben.
A Telekom Srbija 80 százaléka a szerb államé. A cég iránt érdeklődő több vállalat is kiszállt korábban a versenyből, mivel túl magasnak találták a kormány által kért összeget.
A Telekom Austria egyszer már kapott 15 napos haladékot ahhoz, hogy "az ajánlatát a versenypályázat feltételeihez igazítsa". Ez kedden járt le.
A Telekom Austria vezérigazgatója az ajánlatról korábban kijelentette, a Telekom Austria az egyetlen ajánlattevő, "pontosan tudjuk, mennyit vagyunk hajlandóak fizetni".
A szerb kormány az értékesítésből származó bevételeket infrastruktúra-fejlesztésre, a beruházások és a költségvetési bevételek fellendítésére, valamint külső hitelezőinek kifizetésére fordítaná.
Ha mégsem ütnék nyélbe az ügyletet, Szerbia 500 millió eurónyit eurókötvényt bocsát ki idei államháztartási hiányának a finanszírozására - jelentette be még korábban a szerb államadósság-kezelő központ vezetője.
A Telekom Srbijában a maradék 20 százalék a görög OTE holding tulajdona. A vállalat 2009-ben 13,3 milliárd dinár (129,1 millió euró) nettó nyereséget ért el.
A Telekom Srbija a tulajdonosa az mt:s mobilszolgáltatónak, amely 5,9 millió előfizetővel piacvezető Szerbiában. A cégnek emellett összesen több mint egymillió mobiltelefon-előfizetője van a szomszédos Boszniában és Montenegróban.
Kapcsolódó cikkek
- A szerb kormány alacsonynak találja a Telekom Austria ajánlatát a nemzeti távközlési vállalatra
- Egyelten ajánlat a szerb állami távközlési vállalatra
- Szerbia leállíthatja az állami távközlési vállalat eladását
- A "sógoréknál" az operátorok uniós túlszabályozottságára panaszkodnak
- Orosz oligarchiáé lehet a szerb állami távközlési cég
- Szerbia 1,4 milliárd eurót vár a Telekom Srbija 51 százalékáért
- Hét pályázó a szerb vezetékes távközlési vállalatra
- Döntött a szerb kormány a Telekom Srbija privatizációjáról
- Szerb távközlési privatizáció, december közepéig kiírják a pályázatot
- A Telekom Ausztria is érdeklődik a szerb távközlési vállalat iránt
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.