A Telekom Ausztria is érdeklődik a szerb távközlési vállalat iránt
Az osztrák Telekom Austria (TA) is érdeklődik a szerb állami távközlési vállalat, a Telekom Srbija értékesíteni kívánt részvénycsomagjának megvásárlása iránt - írta pénteki számában a Politika című belgrádi napilap.
Az állam a társaságban lévő 80 százalékos részesedéséből 40 százalékot tervez eladni, s ebből mintegy másfél milliárd euró bevételt remél.
Az osztrák távközlési vállalat mellett a Deutsche Telekom, az egyiptomi Orascom Telecom, a France Telecom és a svéd TeliaSonera is érdeklődők között van.
A szerb kormány privatizációs tanácsadója, az amerikai Citigroup várhatóan a hónap végén lezárja a vállalat értékelését, s utána a kormány kiírja a pályázatot. Előzetes becslések szerint a vállalat piaci értéke 3,2 milliárd euró körül van.
A cégben a jelenlegi 80 százalékos állami részesedés mellett a görög OTE távközlési vállalatnak 20 százaléknyi részvény van a birtokában. Ha a Deutsche Telekom veszi meg a részvénycsomagot, akkor ez azt jelenti, hogy a német vállalat többségi részesedéshez
jut a cégben, mivel az OTE-ben is van 30 százalék érdekeltsége.
A Telekom Srbija a legnyereségesebb szerb állami vállalat - tavaly 150 millió euró volt az adózott eredménye -, miközben a legtöbb állami cég veszteséget jelentett a tavalyi évről a gazdasági válság miatt.
Kapcsolódó cikkek
- Hét pályázó a szerb vezetékes távközlési vállalatra
- Döntött a szerb kormány a Telekom Srbija privatizációjáról
- Szerb távközlési privatizáció, december közepéig kiírják a pályázatot
- Szerbia 1,5 milliárd eurót szeretne az állami távközlési vállalatért
- Végleges döntés a Telekom Srbija privatizációjáról
- Szerbiában eladják az állami távközlési céget
- A szövetségi posta után az osztrák telefontársaság is elbocsátásokra készül
- A Telekom Austria 1700 fős leépítést hajt végre
- A Telekom Austria megveszi a második számú fehérorosz mobilszolgáltatót
- Telekom Austria: Fehéroroszországban akar érdekeltséget szerezni
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A FŐTAXI a Formula 1 Magyar Nagydíj hivatalos szállítópartnere
2024-ben immár 39. alkalommal rendezik meg a Formula 1 Magyar Nagydíjat. A Hungaroring Sport Zrt-vel kötött megállapodás értelmében a július 21-én tartandó viadal hivatalos és kizárólagos személyszállító partnere a legnagyobb múltú hazai taxitársaság, a FŐTAXI lesz. A megállapodás célja, hogy a látogatók és a partnerek egyszerűen és biztonságosan jussanak el a Hungaroringre és haza.
Protechtor Future Summit: Az AI exponenciálisan fejlődik, amire az emberi agy egyszerűen nincs felkészülve
Két borzasztóan aktuális és forró témáról beszélgettek neves és elismert hazai gondolkodók a Protechtor Future Summit üzleti és tech vezetőknek szóló inspirációs eseménysorozat tavaszi alkalmán. A mások mellett Király Júlia, Dr. Oszkó Péter vagy Dr. Tilesch György MI-szakértő nevével fémjelzett panelbeszélgetéseken a szakértők egyrészt a mesterséges intelligencia társadalmi igazságoságra és kultúrára gyakorolt hatását, másrészt az örök élet és a biológiai óra visszafordíthatóságának kérdését vizsgálták.
Érkezik: mesterséges intelligencia és virtuális valóság az oktatásban
Tanítás és tanulás az MI vagy XR technológiák segítségével, mentális egyensúly a mesterséges intelligencia korában. Idén is meghirdeti pedagógusoknak szóló pályázatát a Yettel digitális oktatási programja, a ProSuli. A pályázat célja, hogy a tanárok a szakterületükhöz szorosan kapcsolódó digitális tananyagokat hozzanak létre, különös tekintettel a matematika, a természettudományok és az idegen nyelvek területére. Az elkészült tananyagok valamennyi hazai pedagógus számára hozzáférhetők lesznek. A 25 legjobb pályázó egész nyárra elegendő mobilinternetben részesül, 10 nyertes pedig 120 ezer forint értékű ajándékutalvánnyal gazdagodhat.
Megjelent a NEXT 3D konferencia programja
Megjelent a NEXT 3D additív gyártás és digitalizálás konferencia programja. Nem kevesebb, mint 15 hazai mérnök és vezető szakember fogja megosztani 3D technológiai sikereit és tapasztalatait a résztvevőkkel. A konferenciaprogram alapján a NEXT 3D látogatói felbecsülhetetlen értékű tudással bővíthetik 3D nyomtatási és 3D szkennelési ismereteiket.
Ezek az idei kulcstémák a webes és marketing stratégiák terén
Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.