Szerbia leállíthatja az állami távközlési vállalat eladását
Szerbia leállíthatja a Telekom Srbija állami távközlési vállalat többségi részesedésének az eladását, ha nem sikerül megkapnia legalább az 1,4 milliárd euróban megszabott minimális árat - mondta egy név nélkül nyilatkozó szerb kormányzati illetékes a Reutersnak.
A távközlési cég a legnyereségesebb szerb vállalat; tavaly átszámítva csaknem 130 millió euró volt az adózott eredménye.
A Telekom Srbija 80 százaléka van állami tulajdonban, a fennmaradó 20 százalék a görög OTE cégé.
Az 51 százalékra vonatkozó ajánlattétel határideje március 21. Eddig olyan cégek érdeklődtek, mint a Deutsche Telekom, a Telekom Austria, az orosz VimpelCom és az Orascom egyiptomi távközlési céget birtokló Weather Investments holding.
A török Turkcell és a France Telecom jelezte ugyanakkor, hogy túl magasnak tartja a kezdő árat, ezért nem adnak be ajánlatot.
A Telekom Srbija a tulajdonosa az mt:s mobilszolgáltatónak, amely 5,9 millió előfizetővel piacvezető Szerbiában. A cégnek emellett összesen több mint egymillió mobiltelefon-előfizetője van a szomszédos Boszniában és Montenegróban.
Kapcsolódó cikkek
- Közel 10 százalékos árbevétel-növekedés a 77 Elektronika Kft.-nél
- Válság alatt is növekedett az ACE Telecom
- Kiemelt helye van Magyarországnak a Samsung világában
- A tűzoltóság elállt a Synergonnal kötött szerződéstől
- Obama látogatása az Intelnél
- Pozsonyban lesz a Deutsche Telekom új szolgáltatási központja
- Lekörözte a nyugati versenytársakat a legnagyobb kínai számítógépgyártó
- Távozik a Deutsche Telekomtól a külföldi tevékenység vezetője
- Növekvő EBIT és profit az IFS-nél
- A komáromi Nokia gyárban nem lesz létszámleépítés
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.