Szakmai fórum a szoftvertesztelésről
Interaktív szakmai fórumot rendeztek a szoftvertesztelői szakma jelenéről, megítéléséről, az alkalmazott módszerekről és a várható új irányokról.
A szakmai rendezvények szervezésére specializálódott IIR Magyarország 2011. Május 11-én tartotta meg a Szoftvertesztelés 2011 elnevezésű konferenciát, melynek színhelyéül egy igazán dekoratív helyszín, a budapesti Boscolo Luxury Hotel adott otthont.
A konferencia előadói a szoftvertesztelés legkorszerűbb módszereit, a legújabb eszközöket és technikákat mutatták be valós példákon és esettanulmányon keresztül. Az előadók között jelen voltak a legnagyobb hazai telekommunikációs cégek (Magyar Telekom, Vodafone, Ericsson, Nokia Siemens Networks), a Budapesti Műszaki Egyetem, a HP Magyarország, az információs technológiai tanácsadással foglalkozó Capgemini, az egészségügyi szolgáltatásokat nyújtó GE Healthcare, és esettanulmánnyal érkezett a Raiffeisen Bank is.
A szakmai napot a rendezvény elnöke, Stöckert Tamás nyitotta meg, aki 2007 óta a Hungarian Testing Board (Magyar Szoftvertesztelői Tanács) elnökségi tisztségét is ellátja. A szervezet egyébiránt az International Software Testing and Qualification Board (ISTQB) kizárólagos magyarországi képviseleteként működik. Előadásában Stöckert Tamás áttekintést adott a komplex tesztelési folyamatokról, ismertette a tesztelés rizikócsökkentő - és gyakran költségcsökkentő - szerepét a fejlesztési folyamatokban, valamint érdekes adatokkal szolgált a vállalatok tesztelési szokásairól. Megtudhattuk, hogy egy 2009 áprilisában készült, az érintett iparág szinte teljes spektrumát lefedő németországi tanulmány szerint a megkérdezett vállalatok mindössze 30%-a rendelkezik dedikált tesztelési részleggel, és csak 5% végeztet teszteléseket teljes outsourcing keretében.
A szoftvertesztelés általános megítélésével kapcsolatban elhangzott, hogy sokan még ma sem tekintik önálló szakmának, ugyanakkor a szoftvertesztelési tevékenység tekintélye növekszik, és a tapasztalt, magasan kvalifikált szakemberek iránti igény is egyre nő. A felsőoktatási intézményekben is egyre több helyen jelenik meg önálló szakirányként a szoftvertesztelés. Bizakodásra ad okot a hazai helyzet is, ugyanis Magyarországon 2008 óta több mint hétszázan szereztek ISTQB szabvány szerinti szoftvertesztelői képesítést a Hungarian Testing Board-nál.
Az egyedi tesztelési módszerek sajátosságait bemutató előadások között kiemelten érdekes volt Széll Szilárd (Nokia Siemens Network) prezentációja az agilis fejlesztés módszertanáról tesztelői szemmel. Az előadásokat követő szakmai beszélgetések és a rendezvény szünetei kiváló lehetőséget teremtettek a szakmai tapasztalatok megosztására, a problémás kérdések megvitatására és nem utolsó sorban a szakmai kapcsolatok ápolására.
A konferencia kulcstémái voltak:
· Piaci Körkép - Interaktív-beszélgetés a szoftvertesztelői szakma szereplőivel
· Az automatizált tesztelés új irányai - Az Ericsson által kifejlesztett automatikus tesztkörnyezet ismertetése
· Agilis fejlesztés módszertana tesztelői szemmel - CI rendszer bemutatása egy valós projekten
· Teszt-módszertan - Esettanulmány: a "Vodafone út"
· Automatizált tesztelés többgépes környezetben - GE Healthcare Esettanulmány
· Banki Esettanulmány - Ki mikor mit és hogyan tesztel?
· Modell alapú tesztelés alkalmazása egy konkrét projektben - Tapasztalatok az ipari demonstrátorokon végzett tesztek alapján
Kapcsolódó cikkek
- Az informatika felhasználóinak forradalmára kell felkészülni
- A hazai weboldalak harmada egyszerű módszerekkel feltörhető
- Háromnapos konferencia a digitális földfelszíni TV műsorszórásról és a felszabaduló frekvenciákról
- Két szakmai konferencia a héten: Média Hungary, majd Elektronikus Kereskedelem
- Informatikai konferencia a Kaposvári Egyetemen
- Konferencia az internet jövőjéről
- Több, mint 160 előadó a jövő heti Média Hungaryn
- Az infrastuktúra biztonsága szoros összefüggésben van az Unió versenyképességével
- Microsoft újdonságok a MIX11 fejlesztői konferencián: IE10, Kinect SDK, Phone 7, Silverligh 5, Azure...
- Mobilalkalmazások a vállalatoknál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.
Megalkották az első magyar AI alapú éttermi asszisztenst
A koronavírus-járvány okozta elszigetelődés adta az inspirációt egy kis baráti társaság számára, hogy olyan közösségi applikációt fejlesszen, ami megkönnyíti az információszerzést, a tájékozódást, miközben a vendéglátóhelyek kiszolgáltatott helyzetét is orvosolni tudja. A kis közösségi alkalmazás bár népszerűvé vált, de a várt áttörést nem érte el, ezért a csapat egy inkubációs programban kapott segítséget felhasználva fejlesztette ki a jelenlegi formában elérhető rendszert.